جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون مسکن مرکز خدمات

حوزه/ معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط نابسامان و عدم ثبات در عرصه ساخت وساز، مرکز خدمات رویکردی برای انجام پروژه‌های تولیدی ندارد ولی در تلاش است با راهکارهای مناسب برای کاهش مشکلات مسکن طلاب و روحانیون اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در گفتگویی ضمن تشریح وضعیت مسکن طلاب و روحانیون اعلام کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط نابسامان و عدم ثبات در حوزه ساخت وساز، مرکز خدمات رویکردی برای انجام پروژه‌های تولیدی ندارد، ولی در تلاش است با راهکارهای مناسب برای کاهش مشکلات مسکن طلاب و روحانیون اقدام کند.

وی افزود: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه درصدد است در این برهه از زمان بدون ایجاد تعهد برای ساخت، موضوع مسکن را از طریق کمک حمایتی، بهره‌مندی از ظرفیت های دولتی و اخذ زمین دنبال کند.

معاون مسکن مرکز خدمات تاکید کرد: در خصوص موضوع مسکن طلاب و روحانیون معزز شهرستان گلپایگان نیز با حمایت و پیگیری ائمه جمعه محترم گلپایگان و گلشهر درصدد حل مشکل طلاب معزز هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به توافقات امام جمعه گلپایگان با استاندار استان اصفهان جهت اخذ زمین برای طلاب، جلسه‌ای در دفتر ایشان با حضور نمایندگی مرکز خدمات و مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان برگزار شد و ظرفیت‌های شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت قرار بر این شد که از سه طریق ۱- استفاده از ظرفیت‌های مسکن مهر فاقد مالک ۲- بهره‌مندی از ظرفیت بنیاد مسکن در خصوص واگذاری زمین‌های روستایی  ۳- واگذاری زمین به خود طلاب در قالب گروه‌های ۳ یا ۵ نفره ؛استاندار محترم هم این مورد را تأکید داشته‌اند تا موضوع مسکن طلاب معزز شهرستان پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی گفت: در جلسه‌ای که با طلاب و روحانیون این شهرستان در محل مصلای نمازجمعه برگزار شد موارد کاملاً به صورت شفاف مطرح گردید و قرار شد طبق شرایط مرکز با قید عدم تعهد ساخت و با اولویت طلاب متأهل با پایه تحصیلی ۸ اقدام گردد.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن ظرفیت روستایی خوبی در یکی از روستاهای نزدیک شهر دارد؛ این روستا در سه کیلومتری شهر قرار دارد و به نوعی به یک شهرک تبدیل شده است و با توافقی که انجام شد مقرر گردید ۱۰ قطعه از این زمین‌ برای طلاب درخواست شود.

معاون مسکن مرکز خدمات افزود: همچنین یکی از پیمانکاران مسکن مهر از وجود ۱۵ واحد فاقد مالک مسکن مهر در پروژه‌ی ۴۸ واحدی خبر داد که ۴۵ میلیون تسهیلات ۴ درصدی داشت، در عین حال بر اساس توافق امام جمعه شهرستان گلپایگان و استاندار اصفهان، زمین‌هایی هم پیش بینی شده که می‌تواند در اختیار طلاب متقاضی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای که با طلاب داشتیم به صراحت تبیین کردیم که مرکز خدمات هیچ دستورالعمل و تعهدی برای ساخت و تولید مسکن نداشته و فقط در مسیرهای سه گانه پیگیر رفع مشکل مسکن طلاب معزز خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ادامه داد: در آن جلسه قرار شد پس از ۵ روز درخواست‌های طلاب جمع‌آوری شده و مشخص شود چه تعداد متقاضی هرکدام از این موارد هستند تا بر اساس آن مکاتباتی را با سازمان ملی، پیمانکار، و بنیاد مسکن انجام شود.

وی تأکید کرد: در جلسه نیز اعلام و تأکید شد که مرکز خدمات برای ارائه خدمات مسکن اولویت‌هایی دارد و تمامی این موارد باید بر اساس ضوابط مرکز انجام شود؛ بر اساس ضوابط مرکز خدمات اولویت با طلاب متأهلی است که در پایه‌های تحصیلی بالاتری هستند و در جلسه پایه ۸ را اعلام کردیم. همچنین عائله‌مندی و استقرار در شهر گلپایگان دیگر اولویت‌هایی بود که در جلسه به صورت شفاف مطرح گردید.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: در خصوص مسکن مهر فاقد مالک ضمن اینکه برخی شرایط دولتی وجود دارد، دیگر شرطش این است که طلبه توان پرداخت و تسویه در موعدهای مقرر را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به اینکه اخیراً برخی از طلاب و روحانیون گلپایگان درخواست دارند که زمین‌های در نظر گرفته شده بدون اولویت و شرط واگذار شود، تصریح کرد: باید بگوییم مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، شرایط و ضوابط مشخص خود را دارد و نمی‌توانیم این سیاست‌ها را کلاً نادیده بگیریم؛ اگر قرار باشد مرکز خدمات پیگیر این موضوع باشد باید این ضوابط رعایت شود در غیر این صورت امام جمعه محترم می‌تواند با استاندار به توافقاتی رسیده و بدون دخالت مرکز خدمات زمین‌های گرفته شده در اختیار طلاب قرار گیرد.

وی افزود: البته مرکز خدمات می‌تواند این شرایط را بر اساس شرایط اقلیمی استان تقلیل دهد، در این مورد مسئول نمایندگی مرکز خدمات شهرستان می‌تواند با معاونت مسکن مکاتبه کرده و مطرح کند در این شهر برای مثال متقاضی پایه هشت نداریم و پایه‌های پایین‌تر متقاضی هستند و این مسئله در کمیسیون مسکن مرکز خدمات بررسی شده و نظر کمیسیون به شهرستان ابلاغ خواهد شد.

معاون مسکن مرکز خدمات بیان کرد: قطعاً در مسکن روستایی و مسکن مهر فاقد متقاضی شرایط جدی و دقیق‌تر است، به این دلیل که تعداد کم است ولی در مورد زمین همان‌طور که مطرح شد فقط شروط مرکز و پایه تحصیلی مطرح است و همان‌گونه که عرض کردم چنانچه نیاز به تقلیل شرایط باشد با درخواست مسئول نمایندگی و نظر کمیسیون ویژه مسکن اقدام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در پایان از زحمات امام جمعه شهرستان گلپایگان و گلشهر و همچنین همراهی‌های استاندار اصفهان و دیگر مسئولان شهرستان و استان برای پیگیری بحث مسکن طلاب این شهرستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha