جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برگزیدگان شعر کرونا

حوزه/ هیئت داوران فراخوان شعر و داستان «کرونا را شکست می دهیم»، پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه این فراخوان، برگزیدگان شعر و داستان را معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، دبیرخانه فراخوان شعر و داستان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، طی بیانیه هیئت داوران، از بین آثار رسیده به دبیرخانه، ۳ اثر را در بخش شعر و ۴ اثر را در بخش داستان، به عنوان آثار برتر معرفی کردند. 

طبق این گزارش، آثار رسیده با موضوعاتی نظیر مقابله با کرونا، خانواده کرونا را شکست می دهد، رعایت بهداشت فردی، پرستاران و پزشکان پیشگامان مبارزه با کرونا، نوروز در خانه می مانیم و روز طبیعت و محیط زیست شکل گرفته بود.

«حیدر منصوری» و «علی هوشمند» از شاعران مطرح استان بوشهر به عنوان داوران این فراخوان در بخش شعر، منصوب شدند.

بیانیه هیئت داوران در بخش شعر بدین شرح است: 
شعر، همواره به عنوان یکی از گونه های متعالی هنر، توانسته است نقش اثرگذار خویش را در جامعه به خوبی ایفا کند. در این میان ( کرونا ) باعث شد که هنرمندان و شاعران نیز دوشادوش دیگر اقشار جامعه، به عنوان طیفی متعهد تلاشی بی بدیل را در عرصه جامعه رقم بزنند.

حوزه هنری انقلاب اسلامی بوشهر با انتشار فراخوان شعر(ما کرونا را شکست می دهیم) در محورهای مختلف و سطح ملی، شاهد ارسال بیش از ۲۲۰ اثر از سراسر کشور بود.

هیئت داوران فراخوان شعر( ما کرونا را شکست می دهیم) ضمن تجلیل از همه شرکت کنندگان در این فراخوان نکات زیر را اعلام می دارد: 

۱. بیشترین استقبال در این فراخوان در بخش شعر کلاسیک (قالب های غزل و و رباعی و دوبیتی) بود.

۲. نوآوری اشعار در حوزه اندیشه، فرم، زبان، هنجار گریزی، کشف مضامین نو و اوزان جدید در میان شاعران  ستودنی بود.

۳.  (طنز) به عنوان یکی از موضوعاتی که می توانست در شرایط کنونی در جامعه نشاط آفرین باشد، به عنوان بن مایه اغلب اشعار شرکت کننده در فراخوان بود.

۴. تمامی آثار شاعران با حذف نام شاعر و به شکل کد مورد ارزیابی قرار گرفت.

۵.  بیشترین استقبال در این فراخوان متعلق به بخش جوان بود، که نوید آینده ای درخشان برای شعر متعهد کشورخواهد بود.

هیئت داوران فراخوان ملی شعر (ما کرونا را شکست می دهیم) با تکیه بر موارد فوق، نتایج خود را به شرح ذیل اعلام می دارد :«مهدی جهاندار» از اصفهان، «ابراهیم آرمات» و «مجتبی صفدری» از میناب، به ترتیب مقام اول تا سوم را در بخش شعر کسب کردند.

«بیژن کیا»، نویسنده و منتقد کشوری و «سعید بردستانی» داستان نویس مطرح استان بوشهر به عنوان داوران بخش داستان منصوب شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Aghd135314161 IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    من نفهمیوم