جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیده معصومه طباطبایی

حوزه/ رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: مطالبه گری صحیح و به موقع حوزویان از مسئولان به خصوص در امر تحول خواهی، به الگوی جامعه تبدیل می شود.

سیده معصومه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مفهوم آیه یازدهم سوره مبارکه رعد اظهار داشت: این آیه می فرماید که خدا در امورات مردم تغییری ایجاد نمی کند، مگر این که خود آن مردم تغییراتی در امورشان ایجاد کنند و لذا از این آیه مبارکه استنباط می شود که هر گونه تغییر و تحول و مطالبه گری در این زمینه وقتی مطلوب است که یک حرکت و رویش و پویایی را در بطن خود به همراه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص تحول خواهی و تأسی به سیره و مرام و گفتار نورانی امام خمینی(ره) در این باره، لازم است که نخبگان حوزوی و دانشگاهی به صورت جدی تر به این مساله ورود کرده و در جهت تبیین اهمیت و ضرورت این موضوع از طریق ابزارها و تریبون هایی که دارند، با جامعه صحبت کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: به طور خاص تر و با توجه به رسالتی که حوزه های علمیه در امر هدایت و راهنمایی مردم برعهده دارند، انتظار می رود که حوزویان اعم از خواهران و برادران در این باره با جدیت مضاعفی، نقش آفرین باشند.

وی اضافه کرد: آرمان خواهی و ایده آل نگری در بطن این مساله نهفته است، چه آن که در واقع در اینجا یک نوع آرمان گرایی مطلوب نیز وجود دارد، ضمن آن که نباید از یاد ببریم که از صدر اسلام تاکنون تحولاتی که رقم خورده، با همراهی و همدلی رهبران دینی جامعه بوده است و لذا حوزویان به عنوان افراد اثرگذار در امور دینی و اجتماعی مردم در این زمینه ها باید فعال تر و مؤثرتر از سایرین عمل کنند.

وی بیان داشت: البته مسلم است که دست یابی به اهداف تحول ملزوماتی دارد که باید محقق شود، ضمن آن که اگر در این باره شتابزده عمل شود شاید نتیجه مطلوبی نداشته و حتی نتیجه معکوسی به بار آید.

طباطبایی همچنین در ادامه با بیان این که امروز یکی از مطالبات مردم از مسئولان دنبال کردن این روحیه تحول خواهی بر اساس آرمان های انقلابی است، گفت: ما باید به سمت و سویی برویم که هر فردی در جامعه در هر قشر و کسوت و جایگاهی بتواند از مسئولان در این راستا مطالبه گری کند، همچنان که به عنوان فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز این مساله مورد توجه آموزه های دینی ماست.

وی تصریح کرد: از سویی بی شک در سایه مطالبه و نظارت و پیگیری مردم، ضریب خطای عملکرد مسئولان نیز کاهش می یابد و ما در این صورت بهتر می توانیم اهداف تحولی را محقق سازیم، از این رو به خصوص از طلاب و فضلای حوزه انتظار می رود که در تبلیغ چهره به چهره و به ویژه فعالیت تبلیغی در فضای مجازی به این موضوع اهتمام داشته باشند.

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران همچنین افزود: نکته حائز اهمیت دیگر این است که باید بدانیم در شرایط و موقعیت های مناسب چگونه باید در زمینه تحول خواهی مطالبه گری داشته باشیم، به عنوان مثال مسئولی که تازه شروع به کار کرده نباید انتظار داشت که در فرصت زمان محدود، تحول حداکثری را محقق سازد و از این رو زمان شناسی و مکان شناسی، بسیار حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: به هر حال امروز چشم و توجه بسیاری از مردم آگاه و بیدار دنیا به کشور ماست و لذا این مطالبه گری باید به درستی صورت گیرد، طوری که خدای ناکرده جایگاه کشور ما به خاطر تمرکز بر برخی اختلافات داخلی و حواشی مضر، آسیب نبیند.

طباطبایی گفت: به اعتقاد بنده طلاب می توانند در بحث مطالبه گری از مسئولان پیش قدم باشند و جامعه قطعاً از مطالبه گری صحیح و به موقع آن ها الگو می گیرد.

وی در خاتمه افزود: ان‌شاءالله در سایه همت و تلاش مضاعف در این باره و فراهم کردن بسترهای تحول در کشور، بتوانیم با زمینه سازی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی، بسترساز ظهور امام زمان (عج) و استقرار دولت مهدوی باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha