شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس گفت: فرض این است مشکل بدهی مسئول کارگاه های تولیدی یا صنعتی به بانک جدی بود و بانک می خواهد کارگاهی را مصادره کند، جق این کار را ندارد که کارگاهی را مصادره کند و بر درب آن قفل بزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، نامگذاری سال از سوی مقام مظعم رهبری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در رابطه با جهش تولید مسلما کارهای بسیار زیادی را باید انجام دهیم.

وی به حضور رئیس قوه قضائیه در شیراز و نقش دستگاه قضائی پیرامون جهش تولید اشاره کرد و افزود:  امیدواریم همه دیگر قوا نیز مانند سابق که نظرشان به فارس مطلوب بوده اکنون نیز توجه ویژه کنند تا مسائلی که در استان وجود دارد را بتوانیم به خوبی مدیریت کنیم و مشکلات را حل کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در سفر خود به شیراز پیرامون تولید و رونق تولید فعالیت های خوبی را انجام دادند، عنوان کرد: رئیس قوه قضائیه در سفر خود به شیراز در رابطه با برخی کارگاه های تولید که مشکلی برای آنان به وجود آمده و مجموعه های آنان ضرر می کنند را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دادند، امیدواریم در همین مدت محدودی که ایشان بودند کار یک جمع قابل توجه کارگران مراکز تولیدی و صنعتی که گره خورده بود حل شود.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه های خود مشکلات بانکی را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: پیرامون مشکلاتی که از طریق سیستم بانکی برای کارگاه های تولیدی و صنعتی استان ایجاد می شود گلایه مند هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام افزود: موضوع دیگری که پیرامون بانک ها وجود دارد دریافت سود مرکب یا همان ربا است که باید جلوی آن گرفته شود، و همچنین باید این نکته را نیز مراقبت کرد تا عده ای از این مورد با بدحسابی سوءاستفاده نکنند، در مجموع هم بانک و هم مسئول واحد های تولیدی باید مراقبت کنند، بانک باید در ارتباط با بدهی آن شخصی که ندارد صبر کند.

وی ادامه داد: بر فرض اینکه مشکل بدهی مسئول کارگاه های تولیدی یا صنعتی به بانک جدی بود و بانک می خواهد کارگاهی را مصادره کند، جق این کار را ندارد که کارگاهی را مصادره کند و بر درب آن قفل بزند.

امام جمعه شیراز به مسئله گرانی نیز اشاره و تاکید کرد: این موضوع مقداری تحت الشاع کرونا بوده و مردم نیز رنج می برند، البته گلایه هایی است، رهبر معظم انقلاب هم فرموده اند هر کس به هر شکلی باید مسئله را حل کند، بحث گرانی فشارهایی را ایجاد می کند اگر بخواهد تحلیل شود دو قسمت می تواند داشته باشد یک بحث تورم است و یک بحث دیگر گران فروشی است که تورم گران اقتصادی و گران فروشی از عواملی سر می گیرد.

وی در ادامه یکی از موضوعات گرانفروشی را بی انصافی مسئله اخلاقی دانست و گفت: اما تورم بیماری مجموعه اقتصاد یک دولت و یا یک کشور است که باید از یکدیگر جدا شود، برای هر کدام مسئول داریم، در قسمت تورم راه حل اصلی جلوگیری از آن این بوده که نقدینگی به سمت تولید رود و افزایش پیدا کند، دولت مامور است این مسیر را از طریق وزارت خانه ها دنبال کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان به حال و روز این روزهای آمریکا نیز اشاره و یادآورد شد: هم کرونا و هم رفتار های اخیر یک گوشه ای از چهره آمریکا را رو کرد، گاهی به نظر می رسد، مثلا جمعی می خواهند با یک کشوری لج کنند، مسلما در دین اسلام لج بازی نیست، آمریکایی ها نمی توانند انصاف و عدالت را نشان دهند، و بعد با فضا سازی تبلیغاتی می خواهند بگویند رئیس دنیا باشند، اگر کسی می خواهد رئیس باشد باید شرایط را محیا کند شما که نمی تواند کشور خود را نگاه دارید می خواهید حقوق بشر را در ایران پیاده کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ! IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    حق این کار را ندارد
    • ! IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      آقایی که نظر رو منتشر میکنی خب ادیت کن اخوی