پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجلس

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس یاد و خاطره شهدای مؤتلفه را گرامی داشت و گفت: برخی نمایندگان نقدی بر طولانی شدن تعطیلی مساجد در بحث شیوع کرونا داشتند، این افراد معتقدند زودتر از این می توانستند با رعایت پروتکل های بهداشتی، نسبت به رفع تعطیلی مساجد و اماکن متبرکه اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۵ خردادماه) خانه ملت، در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر مؤتلفه که فردا ۲۶ خرداد سالروز شهادت آنها است، گفت: یاد و خاطره شهیدان امانی، بخارایی، صفار هرندی و نیک نژاد را گرامی می‌داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری درباره آنها فرمودند این شهدا "نورالله فی ظلمات الارض" بودند و در دوران ظلمت درخشیدند؛ فضا و دل ها را روشن کردند و راه را به خیلی ها نشان دادند که یاد همه شهدا و مخصوصا این ۴ شهید عزیز را گرامی می داریم.

وی در ارتباط با گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عده‌ای از نمایندگان چندین تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی داشتند که به صورت کتبی در اختیار من قرار دادند. اولین مورد بحث توجه به تشکل‌های خودجوش مردمی و انقلابی بود که به نظر می‌رسد در این بخش توجه جدی نشده و فرصت لازم فراهم نگشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از نمایندگان نیز نقدی بر طولانی شدن تعطیلی مساجد در بحث شیوع ویروس کرونا داشتند، این افراد معتقدند زودتر از این می توانستند با رعایت پروتکل های ستاد مقابله با کرونا، نسبت به رفع تعطیلی مساجد و اماکن متبرکه اقدام کنند. وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات در این زمینه بهتر می توانستند اقدام کنند.

وی افزود: تاکید بر تعیین تکلیف در محتوای فضای مجازی، جمعیت و خانواده و سبک زندگی از دیگر موضوعات مورد نظر نمایندگان بود.

دکتر قالیباف در ادامه یادآور شد: بنده به عنوان خدمتگزار به تمام وزرا و نمایندگان می گویم حق انتقاد از خود نداریم، جایی که وظیفه برعهده ماست، مسئول همه بایدها خود ما هستیم، بنابراین ما باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل و فصل کنیم.

رئیس قوه مقننه خطاب به وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نکات بحقی را در گزارش خود اشاره کردید، اما غیر از ما و شما که مسئولیتی را پذیرفتیم، چه کسی باید این مشکلات را حل کند؟ مردم نباید از مسئولان که مسئولیت حق مشکلات را دارند، نقدی بشنوند. در مجموع امیدواریم در مجلس یازدهم با تعامل با قوای دیگر، شاهد حل معضلات و مشکلات باشیم./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha