پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهادت امام صادق

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: امام صادق(ع) دانشگاه علم و فضیلت را بنیان نهاد و تا ابد جهان بشریت از آن بهره می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم زهرا رجبلو در نشست معرفتی که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) به صورت مجازی برگزار شد، به بحث پیرامون «بررسی ابعاد علمی پیشوای ششم پرداخت و ایشان را از بزرگ ترین چهره های علمی و فرهنگی تمدن بشری معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: گستردگی دانش امام جعفر صادق(علیه السلام) و اخلاق کریمانه و مقام معنوی ایشان موجب شد شاگردان بسیاری از فرق مختلف در محضر ایشان علم بیاموزند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، اضافه کرد: امام صادق(علیه السلام) بیش از دیگر پیشوایان در آموزش علم و معارف اسلامی و تربیت فرهنگی مسلمانان توفیق یافت به طوری که در زندان تا حد امکان به نشر تعالیم دینی می پرداخت.

رجبلو، حرکت بر اساس زمان را از شیوه های علمی امام جعفر صادق(علیه السلام) برشمرد و افزود: برای پرورش صحیح انسان ها، بیش از هر چیز باید به مقتضیات زمان آشنا بود و بر اساس آن برنامه ریزی کرد، لذا آن حضرت شیوه پرورش و آموزش خود را کتاب و بیان و قلم قرار داده و میراث فرهنگی بزرگی از دانش و اخلاق را برای بشریت به یادگار گذاشت.

وی، استفاده از فرصت ها را از دیگر روش های علمی امام صادق(علیه السلام) معرفی کرد و گفت: ایشان با سست شدن پایه های حکومت امویان از فرصت بهره برده و با نشر حقایق و معارف الهی، هزاران نفر از مسلمانان را با تعلیمات اسلامی آشنا کرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، با اشاره به عصر امام صادق(علیه السلام) که آشوب ها و درگیری مذهبی موجب پریشانی جامعه اسلامی شد، بیان کرد: ایشان در این فضای مسموم، جهاد فکری و فرهنگی را آغاز کردند تا نهال تقوا، ایمان علم و معنویت را در جامعه پرورش دهند.

رجبلو ادامه داد: امام صادق(ع) دانشگاه علم و فضیلت را بنیان نهاد و تا ابد جهان بشریت از آن بهره می برد.

وی گفت: الگوگیری از گفتار، کردار و منش امام جعفر صادق(علیه السلام) به عنوان بزرگ ترین منبع علم، چراغ راهی برای جویندگان علم و دانش در مسیر طلبگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha