سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مجلس

حوزه/ رهبر معظم انقلاب در پیام افتتاحیه مجلس یازدهم دو ماموریت ویژه و دارای اولویت را به وکلای ملت ابلاغ فرمودند: یکی«اقتصاد» و دیگری «فرهنگ»، براین اساس صفحه ویژه «مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم»در خبرگزاری حوزه راه اندازی شد.

خبرگزاری «حوزه» - تهران، مقام معظم رهبری در اولین روز سال ۱۳۹۳ در حرم مطهر رضوی با اشاره به اهمیت «فرهنگ»، فرمودند: «عزیزان من! فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است. چرا؟ چون فرهنگ، به معنای هوایی است که ما تنفّس می کنیم؛ شما ناچار هوا را تنفّس می کنید، چه بخواهید، چه نخواهید؛ اگر این هوا تمیز باشد، آثاری دارد در بدن شما؛ اگر این هوا کثیف باشد، آثار دیگری دارد. فرهنگ یک کشور مثل هوا است؛ اگر درست باشد، آثاری دارد.

فرهنگ یعنی باورهای مردم، ایمان مردم، عادات مردم، آن چیزهایی که مردم در زندگی روزمره با آن سر و کار دائمی دارند و الهام‌بخش مردم در حرکات و اعمال آنها است.

تمرکز دشمنان بر روی فرهنگ بیشتر از همه جا است، چرا؟ به‌خاطر همین تأثیر زیادی که فرهنگ دارد. هدف و آماج تحرّک دشمنان در زمینه‌ی فرهنگ، عبارت است از ایمان مردم و باورهای مردم. مسئولان فرهنگی، باید مراقب رخنه‌ی فرهنگی باشند؛ رخنه‌های فرهنگی بسیار خطرناک است؛ باید حسّاس باشند، باید هشیار باشند. نمی خواهیم بگوییم همه‌ی آسیب‌های فرهنگی کار بیگانگان است؛ نه، خود ما هم مقصّریم؛ مسئولان مختلف، مسئولان فرهنگی، مسئولان غیر فرهنگی، کم‌کاری‌ها، غلط‌کاری‌ها، اینها تأثیر داشته؛ ما همه را به گردن دشمن نمی‌اندازیم؛ امّا حضور دشمن را هم در زمینه‌ی مسائل فرهنگی نمی توانیم فراموش کنیم. امروز و از روزهای اوّل انقلاب، دستگاه‌های تبلیغات، همه‌ی توش‌وتوان خود را گذاشته‌اند برای اینکه مردم را نسبت به پایه‌های این انقلاب بی‌اعتقاد کنند. این کارِ فرهنگی است؟ ایمان مردم را مورد تهاجم قرار دادند، باورهای قلبی مردم را مورد تهاجم قرار می دهند؛ این را نمی شود انسان ندیده بگیرد».

معظم له همچنین طی این سال ها همواره بر توجه به حوزه فرهنگ تاکید ویژه ای داشته اند و یکی از محورهای ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه هم به این حوزه مهم اختصاص دارد.

رهبر معظم انقلاب در پیام افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم دو ماموریت ویژه و دارای اولویت را به وکلای ملت ابلاغ فرمودند: یکی«اقتصاد» و دیگری «فرهنگ».

براین اساس، خبرگزاری حوزه با توجه به رسالت ذاتی خود، پرونده ویژه ای را با عنوان «مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم» کلید زده است و تلاش می کند در گفتگو با علما و صاحب نظران، علاوه بر آسیب شناسی فرهنگی، به بررسی «تکالیف و وظایف مجلس یازدهم در حوزه فرهنگ» به عنوان یکی از دو مطالبه مهم و اساسی ولی امر مسلمین از وکلای ملت بپردازد.

برای مشاهد صفحه ویژه «مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم»  اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha