جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجوز افزایش تعداد نمازگزاران در مساجد ایالتی مالزی

 حوزه/ دولت ایالتی جوهور در مالزی اعلام کرد که تعداد نمازگزاران در مساجد پس از بازگشایی در پی شیوع کرونا افزایش یافته و از ۴۰ نفر به یک سوم خواهد رسید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thesundaily، دولت ایالتی جوهور در مالزی اعلام کرد تعداد نمازگزاران در مساجد و نمازخانه‌ها، پس از بازگشایی دوباره در پی شیوع کرونا از ۴۰ نفر به یک سوم افزایش پیدا خواهد کرد.

توسرین جاروانتی رئیس کمیته امور دینی اسلامی جوهور در این باره گفت: به دستور سلطان، نماز جمعه و نمازهای جماعت یومینه با حفظ فاصله گذاری اجتماعی در مساجد اقامه خواهند شد.

وی با بیان اینکه نمازخانه و مساجد می‌توانند نمازهای جماعت عید را برگزار کنند، گفت: این مجوز درمورد نمازهای جماعت عید نیز صدق می کند که البته باید از طرف دولت محلی تایید شده باشند.

وی افزود: زنان نیز می‌توانند هم در نمازهای عید و هم نمازهای روزانه به مساجد بیایند. با این حال اتباع خارجی با توجه به روال عملیاتی استاندارد شورای امنیت ملی هنوز اجازه ورود به مساجد را ندارند.

این مقام محلی مالزیایی در ادامه خاطرنشان کرد که مجالس مذهبی از جمله گفتگوها و سخنرانی‌ها در مساجد و اماکن مذهبی هنوز مجاز نیستند.

در خصوص عید قربان نیز، برقربانی کردن تاکید کرده و از مردم خواست در ۳۱ کشتارگاه که مجوز دائم و موقت برای قربانی کردن به آنان داده می‌شوند، نذرشان را ادا کرده و توزیع گوشت در مساجد و مراکز دینی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha