سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بازگشایی مساجد در سه ایالت مالزی در دوره پساکرونا

حوزه/ به گفته مدیران مساجد در سه ایالت جوهور، پراک و پنانگ، با گذشت از دوره بحرانی کرونا، مساجد به تدریج بازگشایی شده، اما هنوز موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، در حالی که وضعیت کشور مالزی پس از دوره شیوع ویروس کرونا به تدریج به حالت عادی برمی‌گردد، مسلمانان در سه ایالت جوهور ، پراک و پنانگ در این کشور مجاز به شرکت در نمازهای جماعت و نماز جمعه خواهند بود.

تسرین جاروندی ، رئیس کمیته امور مذهبی اسلامی جوهور در این رابطه گفت: حکمی درمورد این موضوع توسط سلطان اسکندر، حاکم جوهور صادر شده است.

وی گفت: به جز اعضای کمیته مسجد و سوره، فقط ۴۰ نفر مجاز به شرکت در نماز جمعه و نمازهای جماعت هستند.

جاروندی روز گذشته به خبرنگاران گفت:  کسانی که در نماز شرکت می کنند باید ۱۵ سال و بالاتر باشند، ماسک صورت بپوشند، عاری از هرگونه علائم بیماری باشند، در خانه وضو بگیرند و سجاده‌های مخصوص نماز را همراه خودشان بیاورند. این دستورالعمل‌ها تا دوره زمانی مشخصی به اجرا گذاشته می‌شوند تا اینکه شاهد دستورات بیشتر از سوی شورای امنیت ملی و وزارت بهداشت باشیم.

 وی همچنین گفت: اعضای کمیته سوره و مساجد وظیفه انتخاب ۴۰ نفر برای هر نماز جمعه را بر عهده دارند. این افراد باید توسط مساجد تعیین و ثبت نام شوند و با هنمه به صورت عادلانه برخورد شود.

این مقام مذهبی در جوهور مالزی خاطرنشان کرد: پلیس و مقامات وزارت بهداشت کشور بررسی هایی را انجام می دهند تا اطمینان حاصل شود که هر مسجد و کمیته سوره به مقررات جدید پایبند باشند.

در دو ایالت دیگر پنانگ و پراک نیز، مدیران اجرایی مساجد اعلام کردند که حاکمان اجازه برپایی و اقامه نمازها را داده اند. در اعلامیه‌های منتشر شده در این مساجد، شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی مشابهی اجرایی می‌شوند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha