جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 900103
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
ساخت سومین مسجد در پایتخت اداری مالزی

حوزه/ با افزایش جمعیت در شهر پوتراجایا، در جنوب کوالالامپور و پایتخت اداری مالزی، مسلمانان این شهر  به زودی صاحب مسجد جدیدی می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، سومین مسجد در شهر پوتراجایا، شهری در جنوب کوالالامپور و پایتخت اداری مالزی ساخته می شود.

درحالی که پیش بینی می شود جمعیت شهر مسلمان نشین پوتراجایا در مدت ۵ سال از ۱۲۰ هزار نفر به ۳۰۰ هزار نفر افزایش یابد، نیاز روز افزون مردم به یک مسجد جدید باعث گرفتن این تصمیم شده است.

انوار موسی وزیر فدرال مالزی گفت: منطقه ۱۴ به عنوان محلی برای ساخت مسجد سوم شهر در نظر گرفته شده و قصد داریم مسجد را براساس مفهوم «القرآن» درست کنیم.

وی گفت: ما همچنین در تلاش هستیم تا بتوانیم یک روستای قرآنی را در همان مکان بسازیم و هدفمان ترویج فرهنگ اسلامی و دانش قرآنی به ویژه در بین گردشگران خارجی است.

 وی گفت: این وزارتخانه همچنین سعی در ترغیب بیشتر مردم نه فقط کارمندان دولتی به خرید ملک در پوتراجایا است که هم اکنون ۲ مسجد دارد.

آنوار گفت هزینه این پروژه ۲ میلیون رینگیت (واحد پول مالزی) خواهد بود که وزارتخانه ۱ میلیون رینگیت آن را پرداخت کرده و مابقی ا زطرف سازمان ها و احزاب کمک رسانی می شوند.

در همین راستا در راستای آغاز ماه مبارک رمضان، دکتر ذوالکفیلی محمد الباکری وزیر امور دینی در دفتر نخست وزیری از مردم خواست قرآن را به عنوان راهنمای مرجع آموزش در همه زمان ها در نظر بگیرند.

وی گفت: قرآن می تواند  بسیاری از مشکلات را حل کند و نقش مهمی در زندگی و شخصیت سازی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha