شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بازگشایی سرتاسری مساجد ایالت سلانگور در مالزی از فردا

حوزه/ در جلسه‌ای که مقامات دینی و بهداشتی ایالت سلانگور داشته‌اند، دستور بازگشایی سرتاسری تمامی مساجد صادر گردید. این مساجد به خاطر شیوع کرونا تعطیل شده بودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nst، کلیه مساجد و نمازخانه‌های در ایالت سلانگور مالزی، از فردا، سوم جولای برای اقامه نمازهای جمعه و نمازهای جماعت یومیه بازگشایی می‌شوند.

شرف الدین ادریس شاه، سلطان سلانگور ، پس از جلسه‌ای که با وزارت بهداشت ایالتی ، شورای دینی اسلامی سلانگور و اداره مذهبی اسلامی سلانگور داشته، دستور بازگشایی مساجد را که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند، صادر کرد.

محمد منیر بنی، دبیر خصوصی وی، امروز در بیانیه ای گفت که تعداد کسانی که مجاز به اقامه نماز در مساجد و سوره‌ها در سلانگور هستند همچنان مطابق با استانداردها تعیین می‌شوند.

وی گفت: برای مسجد سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه ، مسجد جامع تنگا امپوآن، مسجد رجا حاجی فی در سابرجایا، به استثنای مقامات و اعضای کمیته مساجد، تعداد ۱۰۰۰ نفر اجازه شرکت در نمازهای یومیه را دارند.

وی گفت: در همین حال ، تعداد جماعات سایر مساجد برای نماز جمعه و نمازهای روزانه به علاوه مقامات و اعضای کمیته مساجد، حداکثر ۵۰۰ نفر تعیین شده است که مشروط به ظرفیت مساجد می‌باشد.

این مقام مالزیایی ضمن صحبت درباره عید قربان و جشن‌های آن، تصریح کرد که فعالیت‌های مربوطه باید فقط در مساجد انجام شوند و هر نمازخانه‌ای که برنامه آیینی مشابه‌ای دارد موظف است این کار را در مساجد نزدیک انجام دهد.

از مردم خواسته شده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در منازل وضو بگیرند، از سجاده‌های شخصی خودشان برای اقامه نماز استفاده کنند. در مساجد یا نمازخانه‌ها ماسک صورت بپوشند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha