جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لزوم تقویت سواد رسانه ای در حوزه های علمیه

حوزه/ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: امروز یکی از انتظارات و مطالبات فرهنگی از مجلس یازدهم، تلاش در جهت تعمیق و توسعه سواد رسانه ای در کشور است.

راضیه زارعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که در مقطعی قرار داریم که به هیچ وجه نمی توانیم چشم خود را بر روی آفات و آسیب های فضای مجازی ببندیم، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین و مؤثرترین راه های مقابله با این آسیب ها، تعمیق و توسعه سواد رسانه ای در کشور است که به خصوص در مقطع فعلی و در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری، این انتظار از مجلس می رود که زمینه تحقق این امر را فراهم کند.

وی افزود: البته بنده معتقد نیستم که باید فضای مجازی را تعطیل کرد بلکه مهم مدیریت هوشمندانه و نظارت متعهدانه در این فضاست تا آسیب ها و مشکلات این عرصه به فرهنگ عمومی جامعه به خصوص در رابطه با نسل جدید سرایت نکند که متاسفانه در برخی عرصه ها این آسیب ها مشهود و قابل توجه بوده است.

این پژوهشگر علوم دینی همچنین گفت: در واقع باید کاری کرد که استفاده حداکثری از مزایا و ظرفیت های خوب فضای مجازی صورت گیرد و آفت ها و آسیب های آن رفع شده یا به حداقل میزان ممکن برسد.

وی یادآور شد: فلیترینگ فضای مجازی باید روی مسائلی باشد که به فرهنگ جامعه لطمه وارد می کند و از آن سو باید ما به دنبال راهکارهای ایجابی مثل ارتقای سواد رسانه ای جامعه باشیم.

زارعی همچنین بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه و به خصوص در ارتباط با خانواده ها مبنی بر ترویج فرهنگ مطالعه تأکید کرد و افزود: یکی از آفت های فضای مجازی این است که نسل فعلی ما برخلاف نسل گذشته کمتر با کتاب و فرهنگ مطالعه مأنوس است و لذا ما باید در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری فرهنگی به سمت و سویی برویم که در فرهنگ عمومی جامعه ما، کماکان مطالعه نقش مهمی داشته باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha