پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجلس شورای اسلامی

حوزه/ استاد حوزه کردستان، فرهنگ و اقتصاد را دو مطالبه مهم رهبر انقلاب از نمایندگان مجلس دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب به صراحت از وکلای ملت خواستند بسترهای توسعه فرهنگی را مهیا کنند، لذا برای ایجاد یک مجلس پویا، مطالبه گر و انقلابی باید منویات معظم له را نصب العین خود قرار دهند.

حجت الاسلام سید جمال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، اظهار داشت: نقش پارلمان ها در کشورهای جهان بسیار مهم و حیاتی است و معمولا این قدرت چانه زنی نمایندگان  است که بسترهای توسعه را فراهم می آورد.

استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: در ایران اسلامی نیز شاهد وجود پارلمان به معنای واقعی کلمه هستیم. نمایندگان مجلس توسط مردم به صورت آزادانه و در محیط و فضایی کاملا سالم و نیز در یک رقابت کاملا سالم انتخاب می شوند و به بهارستان راه پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید:

صفحه ویژه «مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب از مجلس یازدهم» در خبرگزاری حوزه راه اندازی شد

وی افزود: اعتماد مردم به وکلای خود نباید هرگز بدون جواب بماند و خدایی ناکرده نمایندگان بعد از انتخاب شدن، خود را از جامعه و مردم دور کنند که این را باید خیانت در آراء مردم دانست.

حجت الاسلام حسینی به مطالبات ر هبر معظم انقلاب اسلامی از نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به عنوان زعیم جامعه اسلامی به خوبی شرایط حال و آینده کشور را درک می کنند، از این رو همیشه دیده ایم که سخنان، فرمایشات و منویات معظم له تعبیرات خود را دارند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و اقتصاد دو مطالبه مهم رهبر انقلاب از نمایندگان مجلس است، بیان داشت: امام خامنه ای در پیام شروع به کار مجلس یازدهم موارد بسیار مهمی را بیان کردند که مهمترین خواسته ها مطالبات فرهنگی و اقتصادی بود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران افزود: رهبر معظم انقلاب به صراحت از نمایندگان مجلس یازدهم خواستند که بسترهای توسعه فرهنگی در کشور را مهیا سازند، لذا وکلای ملت برای ایجاد یک مجلس پویا، مطالبه گر و انقلابی باید منویات معظم له را نصب العین خود قرار دهند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: از سوی دیگر در پیام حضرت امام خامنه ای به خوبی هویدا بود که آراء مردم بسیار مهم و  امانت است، لذا نمایندگان باید به وعده های خود عمل کنند، زیرا عمل نکردن به وعده ها می تواند زمینه ساز بی اعتمادی مردم به مجلس و کاهش مشارکت در انتخابات شود.

وی در پایان گفت: به فرموده امام خمینی(ره) «مجلس در راس امور است»؛ این جمله نشان می دهد مجلس نهاد کلیدی در نظام اسلامی است، لذا کشور اکنون به مجلس مردمی و انقلابی نیازمند است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha