یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مهدی محمدی

حوزه / معاون حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: آنچه در کشاکش مسائل اقتصادی و درگیری‌های سیاسی و جناحی، قربانی و به فراموشی سپرده می‌شود، فرهنگ است.

حجت الاسلام مهدی محمدی معاون تهذیب حوزه  علمیه آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز گفت: نمایندگان وکیل مردم هستند (وکیل المله)، نه وکیل دولت (وکیل الدوله). مردم انتظار دارند وکلای ملت پیگیر حق و حقوقشان آنها و ارزش‌ها باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به ارزش‌ها و اهداف و حقوق مردم، ادامه داد: مردم عدالت می‌خواهند؛ عدالت در برخورداری از منابعی که تنها اختصاصی به رانت خوران نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

صفحه ویژه «مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب از مجلس یازدهم» در خبرگزاری حوزه راه اندازی شد

وی با بیان این که نمایندگان مجلس باید بر فعالیت‌های دولت نظارت داشته باشند، افزود: نمایندگان مجلس بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، پاک‌دست و امانتدار حقوق مردم و بیت‌المال باشند و همواره از دولتمردان بخواهند که برای اعتلای کشور بکوشند. توجه به داخل و افزایش تولیدات داخلی و ارتقای فرهنگ "ما می توانیم" از مسائلی است که اقتدار کشور را افزون می کند.

معاون تهذیب حوزه  علمیه آذربایجان شرقی اظهار کرد: نمایندگان مجلس مردم را فراموش نکنند و به وعده‌هایی که داده‌اند، عمل کنند و به جای درگیری‌های سیاسی و جناحی و فدا کردن امکانات کشور و فرصت‌ها، به فکر معیشت مردم باشند و برای پیشرفت و اجرای برنامه‌های عدالت‌محور در کشور بکوشند.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: آنچه در کشاکش مسائل اقتصادی و درگیری‌های سیاسی و جناحی، قربانی و به فراموشی سپرده می‌شود، فرهنگ است.

معاون تهذیب حوزه  علمیه آذربایجان شرقی اضافه کرد: نفوذ فرهنگی یکی از مهم‌ترین مسائل است که در آینده احتمال خطر فراوان برای فرهنگ و حتی اقتصاد و سیاست جامعه دارد.

وی ادامه داد : توجه به رشد جمعیت و بکارگیری مشوق‌های لازم، اهمیت دادن به آموزه‌های دینی در تصمیم‌گیری‌ها، کار جهادی، تقویت معنویت در جامعه، و ... توجه جدی مسئولان و به ویژه نمایندگان را می‌طلبد.

وی در پایان اعتماد عمومی را سرمایه مجلس یازدهم عنوان کرد و افزود: امیدواریم مجلس از ابتدای فعالیت به گونه ای عمل کند که بساط فرصت طلبی، جناح بازی و بسیاری از موارد دیگری که در شان مجلس شورای اسلامی نیست در آن برچیده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha