پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس

حوزه/ نماینده خمینی‌شهر گفت: شبکه‌های اجتماعی خارجی به دنبال نابودی نسل امروز و فردا و زن و مرد ایرانی هستند و متاسفانه دولت به وظایفش در عملیاتی کردن اینترنت ملی عمل نکرده است.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، درباره افسارگسیختگی فضای مجازی، اظهار داشت: روزی که وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس حاضر شد و گزارشی را از حوزه فعالیت‌های وزارتخانه‌اش به نمایندگان مداد، تعداد زیادی از نمایندگان نسبت به رها بودن فضای مجازی و عدم ایفای وظایف دولت نسبت به این موضوع معترض بودند. 

بیشتر بخوانید:

دیدگاه های صاحب نظران درباره «مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب از مجلس یازدهم»

وی افزود: دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اخیراً نامه‌ای ۲۰ بندی را به آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشته است که در آن ۲۰ مشکل و معضل که در اثر سوءتدبیر در عرصه فرهنگ رخ داده است، متذکر شده است. 

وی در همین باره افزود: در این نامه به صراحت عنوان شده است که پهنای باند لازم در اختیار شبکه‌های اجتماعی داخلی قرار نگرفته است و متأسفانه امکانات بسیار خوبی برای شبکه‌های اجتماعی خارجی فراهم شده است، این در حالی است که آنها فضای بسیار مسموم و مهلکی را در عرصه فرهنگ از طریق اینستاگرام به وجود آورده است. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه‌های اجتماعی خارجی به دنبال نابودی نسل امروز و فردا و زن و مرد ایرانی هستند. 

نقدعلی خاطرنشان کرد: گمان نمی‌کنم اراده و عزمی در دولت فعلی برای مقابله با شبکه‌های اجتماعی خارجی و فضای مجازی وجود داشته باشد، ولی مجلس شورای اسلامی با اولویت ویژه قرار است در این موضوع ورود جدی و قاطع داشته باشد. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هرکدام از کمیسیون‌های تخصصی مجلس یک یا دو اولویت ویژه را پیگیری کنند، تحول بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت موضوع فضای مجازی تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی را ارائه کرده‌اند و هم‌اکنون در حال توجیه طرح خود هستند، البته اگر این کار محقق نشود، کمیته فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی به وظایفش در این باره عمل کرده و سعی می‌کند موضوع فضای مجازی در عرصه فرهنگ را ساماندهی کند. 

نقدعلی ادامه داد: برای شبکه اینترنت ملی،‌ زیرساخت‌های لازم از سوی وزارت ارتباطات و دولت باید فراهم شود و بر همین اساس باید پهنای باند بیشتری به این موضوع تخصیص پیدا کرده و نگاه ویژه‌ای به شبکه‌های اجتماعی ایرانی داشت. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر فرهنگ، امنیت، اقتصاد و ... ما ساماندهی فضای مجازی است. یکی از موضوعاتی که وزیر ارتباطات باید در کمیسیون تخصصی فرهنگی مجلس به آن پاسخ دهد، توضیحاتش درباره نامه ۲۰ سؤالی دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha