چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رضا حاجی پور نماینده آمل و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس

حوزه/ نماینده آمل در مجلس گفت: به دلیل عدم نظارت بر قیمت محصولات کشاورزی و حتی بی‌تفاوتی نسبت به قیمت ها شاهد جولان دلالان و سودجویان در این بخش هستیم و چون کشاورزان دست خالی بوده و باید بدهی‌ها و اقساط خود را به مردم و بانک‌ها بپردازند، مجبورند محصول خود را پیش از کشت و به صورت عمده بفروشند.

رضا حاجی‌پور، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، درباره جولان دلالان در بازار محصولات کشاورزی، اظهار داشت: چون ما صنف قانونمندی در بخش کشاورزی نداریم، متاسفانه شاهد التهاب زیادی در بازار محصولات کشاورزی و قیمت‌های آن هستیم، در حالی که انجمن‌ها و اتحادیه‌های فعال در بخش کشاورزی می‌توانند زمینه کاهش این التهابات را به وجود آورند.

وی  ادامه داد: اتحادیه‌ها و انجمن‌های بخش کشاورزی می‌توانند از حق و حقوق فعالان تولیدی این بخش حمایت کنند، اما متاسفانه شاهد چنین اتفاقی نیستیم.

نماینده مردم آمل در مجلس افزود: انجمن‌هایی که از دل کشاورزان باشند، وجود ندارد، در حالی که ما خانه کشاورز و خانه برنج را داریم، اما هنگامی که بحث قیمت‌گذاری به وجود می‌آید از ظرفیت فعالان تولیدی این بخش و آنهایی که با بدنه کشاورزی ارتباط مستقیم دارند، استفاده نکردیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: به دلیل عدم نظارت بر قیمت محصولات کشاورزی و حتی بی‌تفاوتی نسبت به قیمت ها شاهد جولان دلالان و سودجویان در این بخش هستیم و چون کشاورزان دست خالی بوده و باید بدهی‌ها و اقساط خود را به مردم و بانک‌ها بپردازند، مجبورند محصول خود را پیش از کشت و به صورت عمده بفروشند.

نماینده مردم آمل در مجلس خاطرنشان کرد: دلالان با سوء‌استفاده از وضعیت آشفته و با توجه به نقدینگی بالایی که دارند محصولات را خریداری کرده و در انبارها دپو می‌کنند  و وقتی قیمت‌ها بالا رفت، به بازار عرضه می‌کنند.

حاجی پور ادامه داد: قیمت تضمینی گندم وجود دارد  و دولت آن را از کشاورزان خریداری می‌کند، ولی ما شاهد چنین رویه‌ای در بخش برنج نیستیم و کشاورزان فعال این بخش متضرر شده و آرامشی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: اگر دولت بتواند کشت دوم برنج را بیمه کرده و قیمت تضمینی برای آن در نظر بگیرد، کشورمان از ناحیه واردات خودکفا خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: ای کاش در طول سالیان گذشته فکری برای کاهش واردات کشور برای برنج داشتیم که در وضعیت فعلی و  از هم گسیختگی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا شاهد چنین فشاری در این زمینه نبودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    همه مسئولین گویا یادشون رفت مسئول (کننده ی کار) هستند ولی در جایگاه تئوریسین فک می زنند! اینو که پیرمرد بیسواد هم می دونه! کی باید به این نظریات گهر بار شما عمل کنه!!!!!؟ تئوری های مسئولین یک نتیجه داره = گرونی تولیدات خود دولت + گرونی محصولات وارداتی خود دولت + ارزانی روز به روز محصولات تولید مردم دروغه بگید نه!