سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سیدنظام موسوی

حوزه/ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرا نشدن مصوبه مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: در دو تا سه سال اخیر قیمت مسکن از کنترل خارج شده و به نحوی جلو رفته که خانه دار شدن برای بخشی از مردم به ویژه طبقه متوسط و ضعیف به آرزو تبدیل شده است.

سید نظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باخبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»،‌ با اشاره به التهابات اخیر بازار مسکن، اظهار داشت: مطابق اصل 31 قانون اساسی دولت موظف است که بسترهای لازم را برای بهره‌مندی آحاد مردم به ویژه مردمی که به لحاظ مالی نیازمندی بیشتری دارند بایستی بسترهای تامین مسکن آنان فراهم شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت بر اساس نص صریح قانون اساسی مکلف است در این زمینه گام بردارد.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران، مسئله مسکن یکی از دغدغه‌های مهم و جدی نظام و مسئولان آن بوده است و کمابیش طرح‌هایی در جهت بهره‌مند کردن مردم از مسکن در قالب تعاونی‌های مسکن و به ویژه در دولت‌های گذشته با عنوان مسکن مهر توانست امیدی را برای آنان جهت صاحبخانه شدن ایجاد کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس افزود:‌ دولت آقای روحانی به ویژه در دوران وزارت راه و شهرسازی آقای آخوندی صراحتا اعلام کرد ما تعهدی در قبال مسکن دار شدن مردم نداریم و وظیفه دولت ساخت خانه نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: متاسفانه در دوران حضور آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر متوقف شد و یا اینکه تلاش جدی برای گسترش آن صورت نگرفت. ضمن اینکه اخیرا هم دولت ادعای ساخت مسکن اجتماعی را دارد که فعلاً به جایی نرسیده است.

موسوی اظهار کرد: غلبه سفته بازی، بورس بازی و دلالی و همچنین افزایش نقدینگی سیل خروشانی به سمت مسکن ایجاد شده و در دو تا سه سال اخیر قیمت مسکن از کنترل خارج شده و به نحوی جلو رفته که خانه دار شدن برای بخشی از مردم به ویژه طبقه متوسط و ضعیف به آرزو تبدیل شده است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس افزود: دولت و مجموعه حاکمیت باید نسبت به موضوع مسکن مردم توجه بسیار جدی داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم در موضوع مسکن ورود جدی خواهد داشت، اظهار کرد: بعد از آنکه کمیسیون‌ها شکل اساسی پیدا کردند به صورت جدی برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا بتوانیم در فرایند یک سال پایانی دولت گام‌هایی را برداریم، ولی نمی‌توانیم قول دهیم همه مشکلات ظرف زمان باقیمانده دولت دوازدهم رفع می‌شود.

موسوی گفت: بحث مالیات بر خانه‌های خالی با آنکه مصوبه سال‌های گذشته مجلس است، اما تاکنون اجرایی نشده  و باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در گزارش خود به مجلس اعلام کرد قرار است از تابستان سال جاری مالیات بر خانه‌های خالی را اعمال کنیم و سازمان مالیات کشور موظف است زمینه‌های اخذ مالیات از خانه‌های خالی را فراهم کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: تلاش خواهیم کرد با افزایش نظارت ها اجرای این اقدامات را عملیاتی کنیم ضمن اینکه برنامه‌های تحولی در حوزه مسکن در دستور کار مجلس خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha