جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فتاح

حوزه/ رئیس بنیاد مستضعفان گفت: برای ودیعه و اجاره مسکن افراد تحت پوشش و نیازمند، ۲۳۰ میلیارد تومان امروز به صندوق قرض الحسنه کمیته امداد واریز می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، پرویز فتاح در مصاحبه با خبرنگاران گفت: برای ودیعه و اجاره مسکن افراد تحت پوشش و نیازمند، از طریق دو سازمان حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، ۲۳۰ میلیارد تومان امروز به صندوق قرض الحسنه کمیته امداد واریز می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به گزارش‌های دریافتی از جامعه در زمینه معیشت و موضوع رهن و اجاره که فشار مضاعفی به اقشار ضعیف آورده است، افزود: با مجوز هیئت امنا،‌ ۱۵۰ میلیارد تومان ودیعه بدون کارمزد و دو ساله در اختیار خانواده‌های تحت پوشش دو سازمان حمایتی و سایر نیازمندان در شهرها و روستاها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از این مبلغ، صد میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد و ۵۰ میلیارد تومان نیز در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد، گفت: براساس توافق با صندوق قرض الحسنه کمیته امداد، قرار است ۵۰ درصد مبلغ پرداختی بنیاد مستضعفان یعنی ۷۵ میلیارد تومان نیز سازمان‌های حمایتی به مبلغ ودیعه اضافه کنند و آن را در اختیار نیازمندان قرار دهند.

فتاح تصریح کرد: بنیاد مستضعفان درباره نحوه پرداخت ودیعه مسکن و اجاره بهاء، مسئولیتی ندارد بلکه تامین مالی آن را برعهده گرفته و دو سازمان حمایتی درباره نحوه پرداخت، دستورالعملی دارند که طبق آن اولویت بندی می‌کنند و مبالغ را به نیازمندان پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: این دو سازمان براساس اولویت بندی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون برای هر خانواده نیازمند در نظر گرفته اند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: برای اجاره هم ۸۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض و نقد به حساب دو سازمان حمایتی واریز می‌کنیم تا بتوانند برای اجاره مسکن افراد نیازمند کمک کنند، سازوکار نحوه انجام ودیعه با سازمان‌های حمایتی است.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا اقدام به کمک رسانی کردیم و باکمک ۲۳۰ میلیاردی که امروز به حساب صندوق قرض الحسنه کمیته امداد واریز می‌شود مجموع کمک‌های ما در این زمان به این دو سازمان به ۵۷۰ میلیارد تومان می‌رسد که به صورت نقد پرداخت شده است.

فتاح گفت: درمجموع تاکنون هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان به صورت نقد پرداخت کردیم که بیش از یک سوم آن از طریق دو سازمان حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی بوده است. این کمک‌ها بنا به مراجعه و تشخیص ادامه خواهد داشت.

وی در زمینه ودیعه مسکن افزود: در دو ماه اخیر مشکلات ودیعه مسکن شدت یافته، اما در وضعیت کرونایی نخستین بار است که به این دو سازمان در این زمینه کمک می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم با همه ظرفیت در پسا کرونا که شرایط سخت اقتصادی تحمیل می‌شود در کنار مردم باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره تأمین اراضی مسکن ملی گفت: پیشنهاد کردیم در زمینه تأمین زمین و یا سایر موارد به اقشار ضعیف کمک کنیم و دولت هم برای مسکن و اجاره، طرح‌هایی دارد، اما کار ما موازی کاری نیست بلکه تکمیل کننده آن طرح هاست.

وی افزود: با وزیر مسکن گفت‌وگو کردیم که بنیاد مستضعفان می‌تواند برای تامین زمین و یا احداث مسکن برای اقشار مستضعف کمک کند.

فتاح اضافه کرد: علاقه مندیم در کمک به تامین مسکن نیازمندان شریک باشیم و الان نیز در بنیاد علوی برای اقشار ضعیف و مستضعف مسکن تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: با سازمان بهزیستی توافق نامه‌ای امضا کردیم تا مسکن خانواده‌های بیش از دو معلول را تامین کنیم.

فتاح همچنین درباره امضای توافق نامه‌ای با وزارت نیرو و مپنا در زمینه تبدیل نیروگاه‌های حرارتی به سیکل ترکیبی، گفت: از منابع مالی بنیاد مستضعفان برای تبدیل نیروگاه حرارتی به سیکل ترکیبی با استفاده از توربین‌های تولیدی مپنا بتوانیم تا پایان سال یک واحد بخار در نیروگاه چاربهار و یک واحد بخار در خرم آباد تا زمان اوج مصرف سال آینده وارد مدار کنیم و نیروگاه خرمشهر را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم.

وی افزود: نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان با همه ظرفیت در مدار است تا بتوانیم اوج مصرف پیک تابستان را سپری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha