جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در پساکرونا رسالت سازمان‌ها و نهادها بسیار بیشتر است؛ ازاین‌رو باید برای دوران پس از کرونا برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم و از درس‌های کرونا استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشستی با مدیرعامل و مسئولان جمعیت هلال‌احمر استان، با اشاره به اجرای طرح خانه‌های هلال در استان، با بیان اینکه هسته اول تقویت خانه‌های هلال در خانواده است، اظهار کرد: این فرهنگ زیبایی بوده و باید به‌درستی تبلیغ و تبیین شود تا هر خانواده بتواند حداقل در هنگام حادثه درمان‌های اولیه را انجام دهد.

وی با اشاره به وجود ۶۳ خانه هلال در خراسان شمالی، ادامه داد: برای بهره‌مندی کامل از این ظرفیت شایسته است تفاهم‌نامه کلی در استان منعقد شود تا خیرات و کارهای نیک را ساماندهی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: الآن در زمینهٔ خدمات‌رسانی و کمک پراکنده‌کاری زیادی در استان وجود دارد، به‌گونه‌ای که گاهی یک خانواده از ۱۰ محل کمک دریافت می‌کند اما یک خانواده دیده نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در استان، سامانه خدمت بهنگام تأسیس شده تا اولویت‌ها در خدمت و کمک‌رسانی مشخص شود، تصریح کرد: برخی از خانواده‌ها با وجود نداری صورت خود را با سیلی سرخ نگاه می‌دارند؛ ازاین‌رو باید شناسایی نیازمندان واقعی و ساماندهی خیرات و خدمات جدی‌تر گرفته شده و اهتمام ویژه‌ای به آن صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یکی از تجربیات کرونا همین بود که با هم شدیم و کرامت‌های انسانی ما کرونا را کنار زد، هرچند هنوز کاملاً این بلا از سر ما رفع نشده است.

وی افزود: کرونا دشمن نامرد و نامرئی است، ازاین‌رو مبارزه با این دشمن دشوار است اما در عین حال باید تلاش کنیم پیروزی‌هایی که در کرونا به دست آوردیم را از دست ندهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هلال‌احمر در خدمات‌رسانی همیشه پیشگام بوده و امید می‌رود در پساکرونا هم پیشگام باشد و خلأهای دوران کرونا را جبران کند؛ زیرا تعطیلی‌ها به دلیل کرونا آثار اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی فراوانی را در پی داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در پساکرونا رسالت سازمان‌ها و نهادها بسیار بیشتر است؛ ازاین‌رو باید برای دوران پس از کرونا برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم و از درس‌های کرونا استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha