جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 907698
۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
حجت الاسلام خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تبلیغ دینی تنها در ساختار اداری نمی‌گنجد و باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور برای تعالی دینی جامعه استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست آسیب‌شناسی حوزه تبلیغ بانوان که با حضور بانوان فرهیخته استان برگزار شد، اظهار داشت: اگر مبلغات دینی، جلسات مذهبی و قرآنی بانوان در محلات را هدایت و رهبری کنند، کمتر شاهد آسیب‌هایی نظیر خرافه‌پرستی، انتشار عرفان‌های نوظهور و... خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم مبلغات دینی در سبک زندگی اسلامی، افزود: دشمن در حال برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای از بین بردن اعتقادات دینی خانواده‌ها است و در این امر از صرف بودجه‌ها و اعتبارات کلان دریغ نمی‌کند، لذا لازم است مبلغان دینی سطح مطالعه و دانش خود را در همه حوزه‌ها بالا ببرند و نسبت به مسائل دینی و مسائل روز دنیا آگاهی لازم و کافی کسب کنند؛ تا بتوانند موضع‌گیری صحیحی در برابر شبهات دینی و اعتقادی و همچنین آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اجرای طرح کرامت اجتماعی و استقرار مبلغان فعال و پرنشاط در مناطق آسیب‌پذیر، یکی از طرح‌های بسیار خوبی است که ما توانستیم از آن نتایج مطلوبی بگریم.

وی تصریح کرد: اگر اعتقادات دینی جامعه تقویت شود، گناه کم می‌شود و آسیب‌های اجتماعی کم‌رنگ می‌شوند و در این راستا باید مبلغان دینی با مطالعه بیشتر در حوزه معرفتی و دینی جامعه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: ساختار دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی کشور دچار بی‌نظمی است و اگر نهادها و سازمان‌های فرهنگی هم‌افزایی داشته باشند و از ظرفیت تشکل‌های مردمی بهینه استفاده شود، می‌توانیم مسائل فرهنگی و دینی جامعه را ارتقاء بخشیم.

وی اظهار کرد: بودجه‌های فرهنگی خوبی در کشور داریم، ولی متأسفانه چون در صرف این بودجه‌ها و اعتبارات بی‌نظمی و تشتت وجود دارد، کمتر به هدف غایی رسیده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این‌که تبلیغ دینی در ساختار اداری نمی‌گنجد، افزود: برای پیشبرد اهداف عالیه انقلاب و اسلام عزیز و تعالی دینی جامعه، لازم است از همه ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کرد و در این زمینه باید آموزش‌ها و موقوفه‌ها پشتوانه فعالیت فرهنگی باشند تا بتوانیم برنامه‌ریزی صحیح و بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha