جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: همه این امامزادگانی که در اطراف ایران اسلامی می‌بینیم فداییان امامان بودند که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا فرهنگ اهل‌بیت(ع) و ولایت و امامت را در جامعه منتشر کنند، در واقع باید گفت این‌ها مشعلی از مشعل‌های فروزان هدایت و امامت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در محل آستان مقدس حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد برگزار شد، به تبیین نقش ویژه امامزادگان در عرصه معنویت و فرهنگ کشور و جامعه اسلامی پرداخت.

وی اظهار کرد: این همه امامزادگانی که در اطراف ایران اسلامی می‌بینیم فداییان امامان بودند که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا فرهنگ اهل‌بیت(ع) و ولایت و امامت را در جامعه منتشر کنند، در واقع باید گفت این‌ها مشعلی از مشعل‌های فروزان هدایت و امامت هستند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ما مدیون امامزادگان هستیم؛ زیرا اگر این بزرگواران نبودند که فرهنگ اهل‌بیت را پاس بدارند امروز دست ما خالی بود چراکه امامزادگان فقه آل محمد (ص) را روشنگری کردند.

وی ادامه داد: در واقع امروز حوزه‌های علمیه وامدار زحمات امامان و امامزادگان هستند که در طول تاریخ زنجیروار آمده و به عصر ما وصل شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دو امام انقلاب ما هم که از سلسله سادات بوده و امامزاده هستند، انقلاب را پرچم‌داری کردند و امروز ما در دنیا سربلندی و عزت پیدا کردیم، عزتی که اصل و اساس آن به امامت و خاندان ولایت بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه مودت پشتوانه بقای اسلام است و در طول تاریخ مردم با دل خود قرآن و اهل‌بیت(ع) را حفظ کردند، خاطرنشان کرد: ما امروز امین این هزار و ۴۰۰ سال هستیم و باید امانت‌دار خوبی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: امامان و امامزادگان ما خون دادند و خون‌جگر خوردند تا امروز ما وارث اسلام آبرومند و دین پرعزت و مکتب تعالی‌بخش باشیم.

 وی تأکید کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی باشند یعنی تنها به زیارت ظاهری اکتفا نکنیم؛ بلکه باید ایتام آل محمد(ص) را رهبری و هدایت کنیم زیرا کسانی که از اهل‌بیت(ع) دورافتاده و غافل هستند یتیم محسوب می‌شوند و ما باید آن‌ها را به راه بیاوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مدفن امامزادگان باید مکتب تربیتی باشد، افزود: باید با برگزاری برنامه‌های مناسب فرهنگی و مذهبی، بقاع متبرکه به‌مثابه قطب فرهنگی در جامعه اسلامی عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha