پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اتفاقات امروز آمریکا باطن و حقیقت تمدن غربی است که امروز در حقوق بشر آمریکایی بروز و ظهور یافته است و بر منوال ارزش‌های لیبرال دموکراسی غرب در حال وقوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، امروز در نشست تبیین ماهیت حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: آنچه در چهار قرن گذشته و دهه‌ها و سال‌های اخیر و این روزها، از جنایات غرب در حق بشریت مردم آمریکا مشاهده می‌کنیم پدیده‌ای برخلاف رویه و ارزش‌های غربی نیست. این اتفاقات باطن و حقیقت تمدن غربی است که امروز در حقوق بشر آمریکایی بروز و ظهور یافته است و بر منوال ارزش‌های لیبرال دموکراسی غرب در حال وقوع است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی نماد تمدن غرب و شکل روزآمد آن است، گفت: تعمق در مبانی و ابعاد و عرصه‌های آن ما را به تفاوت‌ها و تعارض‌های تمدن اسلامی با تمدن غربی آشنا می‌سازد، مبانی هستی‌شناسانه که نوع نگاه به جهان ماده و ماوراء طبیعت را بیان می‌کند و حیات انسان را عملاً محدود به همین زندگی مادی می‌پندارد.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: مبانی معرفت‌شناسانه تمدن غربی که منابع و نحوه و انواع شناخت انسان را تبیین می‌کند و نهایت شناخت انسانی را به علم و تجربه می‌رساند و مبانی انسان‌شناسانه‌ای که فردیت و خودمحوری و سودپرستی شخصی و اصالت مطلق فرد در آن حرف اول و آخر را می‌زند و نگاه ابزاری به انسان دارد.

وی تصریح کرد: طبیعی است بر اساس مبانی فوق اخلاق فردی و اجتماعی، نوع‌دوستی و تعاون اجتماعی، سعادت و عزت فردی و اجتماعی و صداقت و راستی، تنزل و تقلیل پیدا کرده و به انحطاط کشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: در این نگاه هدف وسیله را توجیه می‌کند و ارزش‌های اخلاقی به پای منافع مشخص شده توسط ارزش‌های غربی قربانی می‌شود و همه این‌ها بزک شده و به کمک امپراتوری رسانه‌ای غرب که خود مظهر ضدیت با حقوق بشر و نماد آپارتاید و تبعیض رسانه‌ای است به مردم جهان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع واقعه دوازدهم تیرماه ۶۷ و شهادت مظلومانه ده‌ها مسافر بی‌گناه به‌خصوص زنان و کودکان مظلوم و بزرگداشت یاد و خاطره آن‌ها و نیز یادکرد جنایات آمریکا و نقض‌های مکرر و علنی حقوق بشر توسط شیطان اکبر؛ فرصت مغتنمی است تا حافظه تاریخی نسل‌های سوم و چهارم و نسل‌های آینده بازسازی و بازآفرینی شود تا تاریخ مظلومیت این ملت مقتدر دستخوش تحریف نشده و جای شهید و جلاد عوض نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha