جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی

حوزه/ رئیس کمیسیون «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی» مجلس خبرگان رهبری گفت: چهار سال اختیار کشور و قانون در دست منتخبان ملت در مجلس است باید بر اساس آیه ۴۱ سوره حج به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمحمود عبدالهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری »حوزه» در اصفهان، با اشاره به مطالبات  رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی و اقتصادی از مجلس یازدهم اظهار کرد: صریح ترین، آشکارترین و مستدل ترین مطلب در این باره را می توان بر اساس آیه ۴۱ سوره حج بیان کرد، آنجا که خداوند متعال می فرماید: " الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ ".

بیشتر بخوانید:

راه اندازی صفحه ویژه «مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب از مجلس یازدهم» در خبرگزاری حوزه

رئیس کمیسیون «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی» مجلس خبرگان رهبری افزود: این به معنای آن است که وقتی به عده ای امکاناتی دادیم و قدرتی به دست آوردند چهار وظیفه را انجام می دهند که در وهله اول در بُعد معنوی جامعه و با  اقامه صلاة وارد می شوند، چرا که نماز همچون مشعل است و ارتباط با خدا زیربنا می باشد.

وی مسئله دیگری که مجلس بر اساس این آیه ۴۱ سوره حج باید به آن توجه کند را موضوع اقتصاد و پس از آن انتشار معارف اسلامی در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: "یامرون بالمعروف" یعنی تمام محتوای قرآن، اسلام، تشیع و ولایت باید مورد توجه قرار گیرد و "ینهون عن المنکر" نیز به معنای جلوگیری از فساد و چالش های فرهنگی است.

فرصت ۴ ساله خدمت زود می گذرد

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: چهار سال اختیار کشور و قانون به دست منتخبین ملت در مجلس شورای اسلامی است و این فرصت زود می گذرد، و لذا باید این چهار مسئله یعنی «ارتباط مردم با خدا» به عنوان زیربنای معرفت توحیدی، «مسائل اقتصادی» که مشعل آن ادای زکات است و همچنین «نشر معارف اسلامی و محتوا و حقایق قرآنی و دینی» و «جلوگیری از مفاسد» را بالاترین وظیفه خود بدانند.

فضای مجازی کشور رهاست!

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، مهم ترین مفسده امروز در کشور را رهاشدگی فضای مجازی دانست و ساماندهی این عرصه را رسالت و از مطالبات جدی بیان کرد و افزود: امروز بهترین و محکم ترین وسیله دست دشمن برای انحراف جوانان و گرفتن وقت مردم و بی تفاوت نمودن آنها به مسائل سیاسی و اجتماعی همین فضای مجازی است که جامعه را سمت فساد و آلودگی ها سوق می دهد، لذا یکی از کارهای زیربنایی ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ساماندهی این عرصه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رامین IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام علیکم تشکر بنده طلبه نیستم ولی عاشق دین و ۱۴معصوم علیم السلام هستم. به نظرم سیر علمی و عملی حضرت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی محکم تریت و متقن تریت راه برای وصول به مدارج و معارج انسانی است. کتب درسی پیشنهادی ایشان و سیر سنگین ایشان حق ترین است. ولی رخش می باید تن رستم کشد. البته حسادت ها نسبت به حضرت ایشان بزرگترین مانع سر راه است. من از شرایط حوزه های الان و سواد معممین بسیار بسیار دلخورم.