پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ورزش

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری اولین دوره تربیت مربی ورزشی حوزه خبر داد.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در مورد اهداف دوره گفت: در دو سال اخیر طرح رشد و تعالی طلاب حوزه علمیه اصفهان به صورت آزمایشی در برخی مدارس استان برگزار شده است.

وی بیان کرد: قرار است در سال تحصیلی جدید این طرح به صورت رسمی در همه مدارس علمیه انجام شود که یکی از بخش های این طرح، بحث تربیت بدنی است که از سفارش های دین مبین اسلام و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در توضیح بخش تربیت بدنی طرح رشد و تعالی طلاب، ابراز داشت: این طرح فعلا در سطح مقدمات حوزه اجرا می گردد و عرصه هایی در ترم های تحصیلی تعریف شده است که از سال تحصیلی جاری همه طلاب به ویژه طلاب پایه اول درگیر عرصه تربیت بدنی خواهند شد.

وی در مورد برنامه های عرصه تربیت بدنی، بیان داشت: در ترم دوم تحصیلی طلاب پایه اول، همه طلاب بایستی تست آمادگی جسمانی بدهند و وزن و قد طلاب نیز ثبت خواهد شد و در مرحله بعد ورزش آنها براساس وضعیت جسمانیشان برنامه ریزی و به مربی ورزش ابلاغ خواهد شد تا آنها را به فرم ایده آل نزدیک کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده و شاخصه های اعلام شده به مدارس، کارگاه آموزشی ویژه مربیان ورزشی مدارس برگزار شد.

وی در مورد کیفیت این دوره تاکید کرد: از هر مدرسه یک رابط ورزشی به همراه معین ورزشی مدرسه به این کارگاه آموزشی دعوت شدند که معاون تهذیب هر مدرسه نیز آنان را همراهی کرد.

حجت الاسلام مومنی ابراز کرد: حدود ۱۲۰ نفر از طلاب در این دوره یک روزه در مجتمع آموزش های کاربردی حوزه حضور داشتند.

وی در مورد عناوین دوره افزود: در این دوره که با حضور دکتر کمالی، مدرس اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، طلاب هم بصورت تئوری و هم عملی با استانداردهای ورزش آشنا شدند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در پایان بیان کرد: تمام هم و غم ما ورزش همگانی و شیوه های صحیح ورزش نمودن است و این طلاب رابطین ما و طلاب مدارس هستند که امیدواریم این طرح با موفقیت انجام بپذیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha