چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
احمدی فراز

حوزه/ نشست تعامل و هم افزایی طرح «کارکرد دعا در ارتقاء سلامت معنوی و اخلاقی طلاب با محوریت صحیفه سجادیه»، در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست تعامل و هم افزایی با هدف برنامه ریزی طرح «کارکرد دعا در ارتقای سلامت معنوی و اخلاقی طلاب با محوریت صحیفه سجادیه» با حضور صدیقه بهشتی، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران اصفهان، دکتر محمد مهدی احمدی فراز استاد حوزه و دانشگاه و زهرا مهرابی کارشناس پرورشی-تربیتی حوزه خواهران اصفهان برگزار شد.

صدیقه بهشتی در این نشست گفت: نشست تعامل و هم افزایی طرح «کارکرد دعا در ارتقاء سلامت معنوی و اخلاقی طلاب با محوریت صحیفه سجادیه» با هدف شناسایی راهکاریی جهت انس و آشنایی هرچه بیشتر خواهران طلبه با مفاهیم ناب و عمیق دعا و کاربردی نمودن آن جهت اتصال هرچه بیشتر طلاب با این موضوع با محوریت کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه برگزار شد.

وی ضمن تشریح تونمندی و ظرفیت مدارس علمیه خواهران اصفهان گفت: استان اصفهان در حال حاضر دارای ۶ هزار طلبه خواهر مشغول به تحصیل  و ۷ هزار دانش آموخته می باشد.

در ادامه این نشست ،محمدمهدی احمدی‌فراز گفت: هدف از  برگزاری این دوره آشنایی طلاب با ادعیه صحیفه سجادیه و سپس کاربردی کردن ادعیه جهت ایجاد سلامت اخلاقی، روانی و معنوی طلاب می باشد، که هر یک از اهداف، مسیر مربوط به خود را طی خواهد کرد.

وی در مورد هدف اول که آشنایی طلاب با ادعیه صحیفه سجادیه است، ادامه داد: هدف اول با در نظر گرفتن یک کتاب به عنوان یکی از دروس محقق خواهد شد.  

احمدی فراز جهت کاربردی کردن طرح که به عنوان هدف اصلی مطرح است اظهار کرد: برای کاربردی کردن طرح نیاز به زیرساختهای اساسی شامل تشکیل تیم و کارگروه متخصص و اندیشه ورز با تخصص های مختلف (اخلاق ، روانشناسی، عوامل اجرایی ستاد)، مشخص نمودن اهداف، غایت ها و ترسیم نقشه راه است.

وی، یکی از ضرورت های یک آموزش کاربردی را نیاز محور بودن آن و آموزشی که ناظر به نیاز مخاطب برای ماندگاری و جذب مخاطب می باشد دانست و گفت: مشخص نمودن نیاز محور یا مسئله محوربودن اصل طرح، اجرای محتوای آموزشی ساخته شده توسط کارگروه، تعریف بسته آموزشی و مشخص نمودن دوره های مورد نیاز از دیگر زیرساخت های اساسی طرح است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha