جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن نوروزی - نماینده مجلس

حوزه/ حجت‌الاسلام نوروزی گفت:‌ قاعدتاً نباید در بورس حبابی ایجاد شود، ولی اگر با کنترل و دقت لازم و بکارگیری ابزارهای مختلف و فعالیت کارشناسان و متخصصان امر مشاوره‌های لازم داده شود سرمایه‌های فراوانی که مردم به بورس آورده‌اند می‌تواند شکل و سامان خوبی گرفته و به تولید کمک کند.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری حوزه، درباره احتمال بروز مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران بورس با توجه به حباب ایجاد شده، اظهار داشت: دولت باید با استفاده از ابزارهای متعدد این موضوع را کنترل کرده و مانع ایجاد حباب شود.

وی افزود: قاعدتاً نباید در بورس حبابی ایجاد شود، ولی اگر با کنترل و دقت لازم و بکارگیری ابزارهای مختلف و فعالیت کارشناسان و متخصصان امر مشاوره‌های لازم داده شود سرمایه‌های فراوانی که مردم به بورس آورده‌اند می‌تواند شکل و سامان خوبی گرفته و به تولید کمک کند.

بیشتر بخوانید:

صفحه ویژه «مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب از مجلس یازدهم» در خبرگزاری حوزه راه اندازی شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقدینگی در اختیار مردم، تصریح کرد: باید مجموعه‌ای در کشور تلاش کند تا این نقدینگی را جمع‌آوری کرده و به سمت تولید ببرد. ضمن اینکه اگر نقدینگی به سمت مسکن، خودرو، سکه و ارز برود، شکننده است، لذا باید از اینکه این نقدینگی به بورس می‌آید استقبال کنیم.

حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد:‌ دولت با ابزارهای مختلف و افزایش جاذبه‌های متعدد، فعالیت در بورس را افزایش دهد؛‌ از دولت می‌خواهم که شرکت‌ها و صندوق‌های بیشتری را برای ورود به بورس ترغیب کرده و با ثبت بیشتر سهام آنها در بورس، به بخش تولید کشور کمک کند.

وی افزود: دولت باید بورس ثبت اختراع را ایجاد کند و توسعه بیشتری به بورس کالا بدهد. همچنین ابزارهای نظارتی در این زمینه را افزایش دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha