پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فرهنگی

حوزه/ مدیر گروه تبلیغ موسسه امام رضا (ع) بابیان این‌که همه مسئولان باید به فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: مجلس باید توجه ویژه‌ای به ساختارهای فرهنگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب در خصوص اولویت دادن به فرهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید به این مهم اشاره‌کنیم که در زمینهٔ فرهنگ، مسئله ساختارها نقش اساسی را دارند و نباید از این مهم غافل شد.

وی ادامه داد: در جریان حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مجلس شورای اسلامی،  رئیس مجلس در اخطاری به وی بیان داشت، سازمان تبلیغات در زمینهٔ فرهنگی چه‌کارهایی را انجام داده است؟ این نشان می‌دهد رئیس مجلس باید بیشتر به ساختارها اشراف داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری فر با اشاره به این‌که در دوره‌ کنونی هر کاری که انجام بدهیم فضای مجازی ذائقه‌ها را تغییر می‌دهد، تأکید کرد: حتی صداوسیما هم با سلبریتی ها کار خود را پیش می‌برد که نشان می‌دهد باید درزمینهٔ فرهنگ اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی ابراز داشت: مجلس اگر می‌خواهد درزمینهٔ فرهنگ فعال‌شده و کارایی داشته باشد باید به ساختارها توجه کند و در این صورت است که تخصیص بودجه نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) ادامه داد: اگر به ساختارها توجه نکنیم یک سکولاریسم را شکل خواهیم داد که نمی‌توانیم از عواقب آن در امان بمانیم.

وی تصریح کرد: گام بعدی مجلس این است که نظارت بر ساختارها داشته باشد تا فرهنگ از مسیر اصلی خارج نشود.

مدیر گروه تبلیغ موسسه امام رضا (ع) ابراز داشت: مجلس باید بحث پیوست فرهنگی در طرح‌های کشور را مورد توجه قرار دهد تا تمام طرح‌ها با رعایت این پیوست‌ها در کشور اجرایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha