یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 906590
۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
نورالثقلین

حوزه/ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از آغاز نهضت ملی تربیت قرآنی نورالثقلین به همت این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سی و یکمین نشست رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع «آغاز طرح ملی نورالثقلین» در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در حاشیه این نشست در گفت وگویی، عنوان کرد: تبیین برنامه‌ها و دستورالعمل‌های سال ۹۹، جلسات هم‌اندیشی جهت تقویت فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها و همچنین برنامه‌ریزی دقیق فعالیت‌های قرآنی با تأکید بر موضوعات پیش رو نظیر اوقات فراغت ایام تابستان، ماه محرم و صفر و اربعین با همکاری رؤسای ادارات قرآنی استان‌ها از مهم‌ترین موضوعات سی و یکمین نشست رؤسای ادارات امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این جلسات به آن پرداخته خواهد شد، طرح نهضت قرآنی «نورالثقلین» است که طرح تربیتی اضافه شده به سازمان دارالقرآن الکریم است که با نظر کارشناسان و اندیشمندان طراحی شد؛ همچنین حائز اهمیت است که سازمان دارالقرآن الکریم در راستای عملیاتی سازی این طرح در استان‌ها فعالیت خود را آغاز کرد.

صباغ ادامه داد: استعدادیابی، طرح‌های آموزشی عمومی و تخصصی، رویداد بسیار مهم حفظ قرآن و اعطای مدارک آن همچنین بررسی ادغام اتحادیه‌ها و رسیدن به فضای اتحاد و همدلی بین اتحادیه‌های قرآنی با حضور مسئولان اتحادیه‌ها از دیگر موضوعاتی است که در این جلسات به آن پرداخته خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به‌عنوان جامعه قرآنی امیدواریم بتوانیم در سال‌های ابتدایی گام دوم انقلاب اسلامی به وظایف شرعی، عرفی و قانونی خود به نحو احسن جامه عمل بپوشانیم.

گفتنی است، سی و یکمین نشست رؤسای ادارات امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی در تمامی استان‌ها در دو گروه از اول تیر تا چهارم تیر ۹۹ در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha