جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کشور و مردم و ملت ما بسیار مدیون سه جریان حضور امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، احمدبن موسی(ع) هستند، زمانی که حضرت مجبور به هجرت به طوس شدند در پی این هجرت دو هجرت بانوی قم و احمدبن موسی رخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار خادمان رضوی که به مناسبت دهه کرامت میهمان استان قزوین هستند، اظهار کرد: با حضور شما عزیزان بوی عطر آستان قدس رضوی در استان و شهر ما مهمان شد و به شما خوش آمد می‌گوییم، مردم ما دلبسته محبت امام رضا(ع) هستند. 

امام جمعه قزوین ادامه داد: این ایام که درگیر بیماری کرونا هستیم، مردم ما بسیار دلگرفته و ناراحت بودند که حرم امام در مشهد خالی از زائر و غیرفعال بود. امیدوارم با عنایت الهی بزودی این مسائل حل شود و ما شاهد حضور زوار رضوی در حرم امام رضا علیه السلام باشیم. 

وی ابراز کرد: کشور و مردم و ملت ما بسیار مدیون حضور امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمدبن موسی(ع) هستند، زمانی که حضرت مجبور به هجرت به طوس شدند در پی این هجرت دو هجرت بانوی قم و احمدبن موسی رخ داد. البته هرکدام از این عزیزان با همراهی جمعیتی وارد ایران شدند. 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امروز که ما به تاریخ نگاهی می‌افکنیم و تفسیر این سه هجرت را مدنظر قرار می‌دهیم، شاهدیم که تمام مسیری که از عطر حضور این سه عزیز برخوردار شده است پیرو و دوست‌دار اهل بیت(ع) شده اند. 

وی عنوان کرد: هیچ کدام از این سه بزرگواران حرکت و هجرتی دنیوی نداشتند بلکه یک هجرت اجباری بود که با توطئه دشمنان صورت گرفته بود اما خداوند این تهدید دشمن را به فرصت برای مسلمانان تبدیل کرد. 

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت ولایت در جامعه تصریح کرد: امام علیه السلام زمانی که در نیشابور حضور داشتند و مورد استقبال تعداد زیادی از دوست‌داران اهل بیت قرار گرفته بودند در سخنرانی خود فرمودند؛ زمانی کلمه "لا اله الا الله" امنیت بخش می‌شود که شرط تحقق آن یعنی امامت و ولایت رعایت شود. 


نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز اسلام و ایمان و قرآن برای اهل عالم امنیت بخش است و رهبر معظم انقلاب در جایگاه ولایت و امامت سکاندار رهبری جامعه دینی شده است. اگر مدیریت رهبری در حفظ جریان مقاومت و ایستادگی در برابر تروریست‌ها نبود امروز اثری از کشورهای عراق، افغانستان و سوریه و یمن و لبنان باقی نمانده بود.

وی تصریح کرد: زمانی که ولایت فقیه با مدیریت رهبر معظم انقلاب بدین میزان می‌تواند تاثیرگذار باشد، ‌ولایت خدا و ائمه و امامان معصوم چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه توجه به ولایت فقیه ایران را به ام القرای کشورهای اسلامی تبدیل کرده است، تاکید کرد: تبعیت از ولایت فقیه ما را از اسلام ناب محمدی بهره مند کرده که با شیعه انگلیسی و اسلام امریکایی متفاوت است. 

امام جمعه قزوین تاکید کرد: خدا در آیه ۵۴ سوره بقره به پیامبر اسلام(ص) فرمودند، پیامبر زمانی که به تو روی می‌آورند به آنها سلام کن، پروردگارتان رحمت را برای شما مقرر و مسجل کرده کرد. اگر بندگان ما خلافی مرتکب شده و با توبه خودشان را اصلاح کردند، بدانند من رحمان و رحیم هستم. 

وی در پایان ابراز کرد: ما هر روز چندین مرتبه محضر پیامبر گرامی اسلام و ائمه مشرف می‌شویم و سلام می‌دهیم و جواب می‌گیریم، مگر می‌شود وقتی در روایت سفارش شده که جواب سلام واجب است، ما به پیامبر و ائمه سلام بدهیم اما جوابی نگیریم؟ 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha