شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرمت و بازسازی همه جانبه نخستین مسجد ترکی در آنتالیا + تصاویر

حوزه/ مسجد ابوالمنوچهر، نخستین مسجد ترکی در آنتالیا مورد بازسازی و مرمت همه جانبه قرار گرفته و در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی بازگشایی خواهد شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، نخستین مسجد ترکی در آنتالیا که در منطقه ای که امروزه به آن خرابه‌های آنی (شهر باستانی) در استان کارت ترکیه گفته می‌شود، قرار است مورد مرمت و بازسازی همه جانبه و کامل قرار بگیرد و به زودی به منظور اقامه نماز بازگشایی شود.

این مسجد که در سال ۱۰۷۲ توسط ابوالمنوچهر بیگ ساخته شده و به نام وی نامگذاری شده است ، با هماهنگی مدیران وزارت صنعت و فناوری و وزارت فرهنگ و گردشگری احیا می شود.

براساس بیانیه وزارت صنعت و فناوری ترکیه، آژانس توسعه سرهات که زیر نظر اداره کل آژانس‌های توسعه در این کشور فعالیت می‌کند ، تلاش هایی را برای انتقال مسجد به نسل های آینده و رونق بخشیدن به شناخت ملی و بین المللی خود آغاز کرده است.

در راستای این هدف ، اداره کل آژانس های توسعه و اداره کل دارایی‌های فرهنگی و موزه‌ها کار برای احیاء کامل مسجد را آغاز کردند که در سال‌های گذشته نیز بارها مورد مرمت قرار گرفته است.

براساس پروتکلی که در این رابطه با امضاء رسید، بیست و شش آژانس توسعه که در سراسر ترکیه فعالیت می‌کنند ، برای ترمیم نخستین مسجد ترکی در آنتالیا پشتیبانی مالی را ارائه می‌دهند. و قرار است مسجد ابوالمنوچهر در ۲۶ آگوست ۲۰۲۱ برای عبادت افتتاح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha