پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباس کعبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی در بخشی از پاسخ خود آورده است: از پاسخ منصفانه به این سوالات روشن می‌گردد چگونه ایشان و طیف فکری وابسته‌شان به کشور و ملت و انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لطمات جبران ناپذیری زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی در واکنش به نامه حجت الاسلام موسوی خوئینی ها به رهبر معظم انقلاب، ۱۲ سؤال مطرح کرد که بدین شرح است:

  

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی فی محکم کتابه:

و إذا قیل لهم لا تفسدوا فی الأرض قالوا إنما نحن مصلحون / ألا إنهم هم المفسدون ولکن لا یشعرون (سوره بقره ایه ۱۱_ ۱۲ )

پرسش های روشن از آقای موسوی خوئینی ها درباره نامه ۷/ ۴/ ۱۳۹۹ ایشان خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی.

بدون مقدمه و در محضر ملت بزرگ ایران آقای موسوی خوئینی‌ها به عنوان یکی از سران داعیه دار اصلاح طلبی به پرسش های زیر پاسخ دهد.

  

۱. نقش مدعیان اصلاحات در این ۴۱ سال مدیریت کشور چه بوده است؟

۲. فرایند رای مردم به چه میزان در پیشرفت یا پسرفت اوضاع کشور موثر بوده است؟

۳. عبور از خط امام توسط مدعیان خط امام و عقب نشینی از آرمان‌های امام را چگونه باید تحلیل کرد؟

۴. راه حل جریان مدعی اصلاح طلبی برای مشکلات مردم و اقتصاد چیست؟ تا کنون چه کرده اند؟

۵. چرا جریانی که باید پاسخگوی معضلات کشور باشد با فرار رو به جلو امروز پرسش گر شده است؟

۶. چرا در این نامه مشروعیت ومقبولیت نظام زیر سوال رفته است؟ چرا اقتدار، پیشرفت و رشد و تعالی نیروهای مومن و انقلابی و این نسل پویا و حرکت آفرین بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی و افق‌های تحولات بر پایه نقشه راه و سیاست‌های کلان راهبردی نظام نادیده گرفته شده است؟

۷. آیا در این تحلیل نباید جنگ سختِ امنیتی، جنگ نرم، تروریست دولتی و اقتصادی، جنگ روانی و فرهنگی و هالیوودی و طراحی‌های اتاق‌های مکر و فریب دشمن به ویژه آمریکا ورژیم صهیونیستی را دید؟

۸. فتنه ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ نشان می دهد هر ده سال فتنه‌ای توسط دشمنان شکل گرفته است. چرا در فتنه‌ها به جای رعایت امنیت و اقتدار و وحدت وانسجام ملی و موضع گیری بر علیه دشمنان، بدون مرزبندی روشن و در همسویی با آنان در جهت تزلزل مشروعیت و مقبولیت نظام موضع گرفته‌اید؟ آیا قصد شورش بر علیه ملت و کشور و جمهوری اسلامی با بهانه‌های واهی دارید؟

۹. آیا امام راحل قدس سره گستاخی برعلیه نظام و تزریق یاس و ناامیدی به مردم مومن و انقلابی و صبور و مقاوم را تحمل می کرد؟

۱۰. چرا کارنامه درخشان ۴۱ سال اقتدار و عزت و پیشرفت و بزرگی و عظمت ملت ایران و حرکت رو به جلو و رشد فزاینده را نمی بینید؟

۱۱. آیا یادتان رفته امام راحل به مدعیان خردورزی در حکمرانی موسوم به عقلای قوم! چه نهیبی زدند؟ وچگونه آنان را بر حذر کرد تا به دامن آمریکا نیفتند؟

۱۲. آیا با پشتوانه‌های معرفتی التقاطی و تند و افراطی دهه شصت خود و دوستان فرسوده و پشیمان نسبت به گذشته می‌خواهید در باره ۴۱ سال انقلاب و آینده مسیر نورانی ملت و کشور و انقلاب قضاوت کنید؟ این تذهبون؟

  

از پاسخ منصفانه به این سوالات روشن می‌گردد چگونه ایشان و طیف فکری وابسته‌شان به کشور و ملت و انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لطمات جبران ناپذیری زده‌اند و نیز روشن می‌گردد که در این ۴۱ سال هرجا که پیشرفت حاصل شده است در سایه مکتب انسان ساز اسلام و هدایت‌های ولی فقیه بوده است؛ و هر جا پس‌رفت وارتجاع و مشکلات مزمن اقتصادی و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دیده‌ایم حاصل بی‌تدبیری جریان مدعی اصلاحات و القای تردید و بی‌اعتمادی و نگاه لیبرالی آنان بوده است.

  

مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین.

والسلام علی من اتبع الهدی

عباس کعبی

  

یادآور می شود، حجت الاسلام سید محمد موسوی خوئینی، دبیرکل مجمع روحانیون مبارز در نامه ای به رهبر معظم انقلاب چنین نوشته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مقام معظّم رهبری، آیت الله خامنه‌ای، دامت برکاته

با اهداء سلام

  

به‌اختصار، مطالبی را در محضر ملت شریف ایران به استحضار عالی می‌رسانم، به امید آنکه در آن درنگ شود و مایه خیر ملت و کشور و جمهوری اسلامی باشد.

آنچه از مسموعات و مشاهدات و مطالعهٔ گزارش‌ها و تحلیل‌ها دریافت کرده‌ام آشکارا حاکی از آن است که آنچه در ذهن و زبان بسیاری از مردم و در زندگی آنان می‌گذرد زیبندهٔ نظامی نیست که با پرچم اسلام به دنیا معرفی می‌شود:

در ذهن این مردم باورهایی که پشتوانهٔ استحکام و نیز مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی بود به گونه‌ای روزافزون آسیب دیده و می‌بیند.

بر زبان بسیاری از مردم در کوی و برزن و در برخی محافل و مجالس، سخنانی می‌رود که از عمق بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی نسبت به مدیریت کلان و مدیران کشور حکایت می‌کند.

تورم روزافزون، همراه با کاهش درآمد اقشار گسترده، نه‌تنها زندگی امروز مردم را گرفتار دشواری‌های طاقت‌فرسا کرده که ناهنجاری در درون بسیاری از خانواده‌ها را گسترش داده و آنان را نگران آیندهٔ نامعلوم خود و فرزندانشان ساخته است.

علاوه بر این مردمِ گرفتار در تلاطم زندگی و مشکلات طاقت‌سوز معیشتی، بسیارند انسان‌های ناراضی از اوضاع فرهنگی و سیاسی که گرفتار بی‌عدالتی‌های غیرقابل‌انکار شده‌اند.

البته هنوز کم نیستند کسانی که اصلاحِ امور و تغییر وضع نامطلوب کنونی را از عالی‌ترین جایگاه مدیریت کشور انتظار می‌کشند. در چشم این خیل عظیم، اوضاع غیرقابل‌دوام‌ امروز صرفاً معلول تصمیمات مدیرانی که می‌آیند و می‌روند نیست (که البته این آمدن‌ها و رفتن‌ها هم خارج از چارچوب ارادهٔ عالی و حاکم بر کل مقدرات کشور نیست). از نگاه مردم، شیوهٔ مدیریت در بالاترین سطح، و قدرتِ نافذ آن، نقش‌آفرینِ اصلی در تمام یا اکثر مهامّ امور کشور است.

مردمی که چنین انتظاری دارند هرگز الزامات و محدودیت‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی (که البته چهل سال از آن گذشته است) و نیز کینه‌توزی دشمنان انقلاب، به‌ویژه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را نادیده نمی‌گیرند. همچنین آنان از پیامدهای دفاع مقدس غافل نیستند و به شهیدان و مجاهدان و نقش‌آفرینان آن حماسهٔ ملی و اسلامی، که فرزندان همین ملت بودند، سپاس و درود بی‌پایان تقدیم می‌کنند. اما همین مردم بر این باورند که مدیریت کشور، به‌ویژه عالی‌ترین سطح آن، باید با ملاحظهٔ همین مشکلات و چالش‌ها شیوه‌ای در مدیریت امور به کار می‌بست که امروز گرفتار این آشفتگی‌های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و … نمی‌شدیم.

اینجانب، با رعایت اختصار، مهم‌ترین مطلب از گفتنی‌های بسیار را که لازم می‌دانستم به عرض رساندم و بیش از این به ملت بزرگوار ایران و حضرت‌عالی تصدیع نمی‌دهم و تنها با یک کلام دیگر سخن را به پایان می‌برم:

اگر شیوه‌ای که تاکنون به کار رفته است نتیجهٔ محاسبات متعارف و براساس آراء و تحلیل‌های شناخته‌شده در حکم‌رانی است، پس هستند پرشمار صاحب‌نظرانی که حق دارند و باید مجاز باشند تا زبان و قلم به نقد بگشایند و درست و نادرست این روش را تذکر دهند و اصلاح آن را با تأکید درخواست کنند و نگران پیامدهای ناگوار بهره‌مندی از این حق طبیعی و الهی نباشند. اما اگر مبنای تصمیمات این چند دهه دانسته‌هایی از مبادی غیرمتعارف است که تنها در اختیار خواصی از بندگان خدای متعال است که بنده و امثال بنده هیچ حظّی از آن نداریم و، در نتیجه، آنچه بر کشور و مردم و جمهوری اسلامی می‌گذرد سرنوشتی محتوم و گریزناپذیر است، پس همگان تسلیم امر محتوم و مشیّت الهی خواهیم بود، ان‌شاءالله.

از تصدیعی که دادم پوزش می‌خواهم و دوام عمر و سلامتی آن حضرت را از خداوند خواستارم.

سید محمد موسوی خوئینی ۹۹/۴/۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صالح IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    14 7
    با سلام همین آقای کعبی زمانی آیت‌الله آقای سیستانی را مرجع ارتجاع و زمانی مرجع انگلیسی می‌دانست. الان هم یار دیرنه حضرت امام و مشاور سابق و مورد احترام حضرت اقا و مورد احترام آیت‌الله حاجاقا موسی شبیری زنجانی و دیگران را به چه جملاتی معرفی می‌کند!! اگر نامه ی آقای موسوی خوئینی که توام با ادب و احترام را برنمیتابید، چه چیز دیگری را برمیتابید؟!! صعه صدر اینجوری است؟!

    پاسخ سایت: سلام و احترام. شاید نیازی به این نباشد که با یک آی‌پی اما با اسامی مختلف، پیامهای متعدد بگذارید! خبرگزاری حوزه، کامنتهای مخاطبان عزیز را تا جایی که فاقد توهین باشد، حتما منتشر خواهد کرد. موفق باشید

    • محمدطه اسماعیلی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      8 8
      خخخ پاسخ سایت درس‌آموز و جالبه. نشون میده که این جماعت برای هوچی‌گری حاضرند هرکاری بکنند و یک نفر بیاد با اسم‌های مختلف کامنت بزاره تا جو ایجاد کنه. اساسا هنر اصلاح‌طلب‌ها همیشه در جوسازی و ایجاد فضای رسانه‌ای بوده. دمتون گرم که روشنگری کردید. تازه این پیامشو که منتشر کردید حاوی توهین هست اونایی که منتشر نکردید چی بوده. نمیدونم چرا متوجه نمیشن دیگه حنای بنفش‌ها رنگ نداره و حتی طرفدارانشون هم دارند رو برمیگردونن و الان دولت فعلی، از نظر میزان محبوبیت در توده مردم، به کمترین حد رسیده اما انگار بعضیا پندپذیر نیستند شاید هم همه چیز رو میدونن اما دارند فرار رو به جلو میکنند
    • فاطمه سادات IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      4 7
      به نظرم همین‌که کامنت شما منتشر شده نشانه سعه‌صدر هست. ضمنا جسارتا سعه صدر درست است نه صعه صدر
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    6 0
    از اینکه اصل نامه را هم منتشر کردید تشکر می‌کنم. برخی از سایتها شروع به جواب دادن کرده‌اند در حالی‌که اصل نامه را منتشر نکرده اند. خب ما از کجا بفهمیم به چه چیزی و به چه محتوایی اعتراض شده. ممنون
  • حسام الدین IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    2 4
    پاسخ جناب کعبی, پاسخ نقضی است نه حلی چرا که هم ایشان و هم آقای موسوی خوئینی ها می دانند مشکل در ایدئولوژی نظام نیست، بلکه مشکل در ناکارآمدی بعضی از مدیران و بی تقوایی بعضی زیر دستان آنان است. نظرات و افکار غیر زیبنده نظام ناشی چیست؟ ایدئولوژی یا مدیریت کلان اجرایی؟ بی شک مردم از نا مدیریتی رنج می برند نه هیچ چیز دیگر. پس باید یقیه مدیر اجرایی کشور را گرفت. یقیه کسی که افکارش زاییده سال ها عشق ورزی به غرب و شرق است.
  • الحقیر IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 3
    ممنون که صادقانه اصل نامه را منتشر کردید و امروز در این هیاهو دنبال اصل نامه بودم که ایشان چه گفته است با وجود اینکه جناب آقای خوئینی ها یک رجل سیاسی است از متن این نامه مودبانه اش بر می آید که یا خودشان را به خواب زده اند یا با پایان دولت در حال فرار از بی تدبیری ها هستند به عنوان طلبه ای کوچک و بی طرف از دنیای سیاسی بازی خطاب به ایشان عرض می کنم که جناب تمام این مشکلاتی که بیان فرمودید چه ربطی به رهبری دارد آیا فراموش کردید که بالاترین مقام اجرایی کشور که با رای خود همین مردم انتخاب می شود رئیس جمهور است و در این دوران هم همان کسی است که در این مدت تمام قد از ایشان حمایت کردید و این بی تدبیری و فقر و مشکلات اقتصادی از بی تدبیری و عدم مدیریت جناب آقای روحانی رئیس جمهور مورد حمایت شخص حضرتعالی است آیا برای فردای قیامت خود نیز پاسخی دارید که در موقوفات پاسخگویی که هر کدام شاید 50 هزار سال طول بکشید بتوانید جوابگوی این ادعا و این حمله زیرکانه و مودبانه خود به رهبر معظم انقلاب باشید جناب خوئینی ها دیگر مسئول و باعث و بانی این مشکلات اقتصادی همراهی تمام قد جناب دکتر لاریجانی و مجلس بود که این مصیبت عظمی را به بار آورد آیا به جای حمله به رهبر بهتر نبود چشم خود را در این دوران پایان عمر باز می کردید که بدانید از کجا این ملت مظلوم ضربه خوردند هر چند خودشان رای داده اند و این رای مردم هم شما باعث شدید با حمایتتان که به چنین افرادی رای دهند جناب خوئنی ها شما خود خوب می دانید که در بحث اجرایی رهبر دخالتی در دولت ها نداشته است و نصایحی هم که داشته کسی گوش نداده که بعضا این نصایح را رهبری علنی نمودند مثلا شما مسلمان هستید چرا دین خود را به خاطر سیاست می فروشید این طلبه کمترین و سراپا تقصیر به حضرتعالی پیشنهاد می کنم که با مشاهده تارهای موی سفید سر و ریش خود به فکر توشه ای برای آخرتتان باشید که به زودی مامور قبض روح سراغتان خواهد آمد و بهتر است در این چند صبای پایانی به فکر عاقبت بخیر شدن خویش باشید و از سرنوشت شمر آن جانباز صفین در رکاب امیرالمومنین(ع) درس بگیرید که در آزمون عاشورا سر از تن پسر امیرالمومنین(ع) جدا کرد این پست و مقام ها و این دنیا به یک چشم بهم زدن به پایان می رسد و فردا باید جوابگو باشید خصوصا از سادات هستید و لباس پیغمبر را به تن دارید
  • ناشناس IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 5
    سلام این سوالات و سوالات جریان به اصطلاح اصلاح طلب که هدایت اصلی آن در دست نخالفین امام و عژت اسلامی ایران هستند به زیر سوال بردن آقای کعبی مربوط نمیشه متاسفانه برا ضربه زدن به نظام اسلامی و حکومت اسلامی تندرو چپ و مرتجعین به اسم مذهب (نو اندیش و سنتی) با هم همدست و هم جهت شده اند. این حرکت اخیر عده ای در کشور برا زیر سوال بردن اصل نظام اسلام ادامه و شاید پایه فشار حداکثری به نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است. که ان شاءالله خدا به قداست هون شهدا آنها را زسوا خواهد کرد.
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      4 1
      بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم برادر گرامی و روحانی حضرت آقا مولا امیرالموُمنین علی علیه السلام می فرمایند : ای مردم انتقاد حق من است ، مرا از این حق محروم نکنید . حضرت امام حسین علیه السلام می فرمایند : هرکس تو را راهنمایی و نصیحت و انتقاد به حق خیرخواهانه نماید بی گمان دوستدار واقعی و عاشق تو است ، و هرکس تو را مدح و ستایش و چاپلوسی و تملق گوید بی گمان دشمن و بدخواه تو می باشد .
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      0 1
      جنابی که با باسم الله شروع کردی ، دیگری رو به عملکرد خود متهم کردن انتقاده ؟! هر مدحی چاپلوسیه ؟! تقدیر و تشکر ، از کی تا حالا شده تملق و چاپلوسی ؟! چرا حقایق رو وارونه کردی ؟! سردمداران شما چقدر از غربی ها چاپلوسی کردند چه حاصلی برایشان داشت ؟ عنوان واقعی عملکرد اونها رو ظالمانه به تولی به ولایت فقیه چسبوندی ! عجب غش در تبیینی !
  • NL ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 0
    از اینکه بعضی اصلاح طلب ها به نظام ضربه زدن شکی نیست. وآقای کعبی نباید مشکلات اقتصادی و تورم و عدم نظارت و مفاسد و اختلاس و رشوه خوارها را نادیده بگیرند و بعضی از اصولگراها هم کم به نظام خیانت نکردن. آقای کعبی پاسخ گوی این تورم کیست. در بخش خورو شما راضی هستید؟؟؟
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      0 1
      آیت الله کعبی از اصول گرایان دفاع کرده ؟ ایشان هم به شدت نسبت به گرانیها از جمله خودرو معترضند ، اما می گویند اینهایی که دولت کذایی سر کار آوردند و ... چرا بجای به عهده گرفتن عملکردش ، معترض رهبری شده اند ؟
  • علی احمدی IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 2
    پرونده امثال موسوی خوئینی ها کاملا روشن و واضح است و فعالیتهایی که از اول انقلاب در راستای تضعیف جایگاه ولایت فقیه داشتند. کینه و حسادت وی نسبت به ولایت فقیه و ولی فقیه کاملا روشن است و امتیازطلبی ایشان از مقام معظم رهبری و نظام و انقلاب در برهه های مختلف زمانی از واضحات است و اینگونه اقدامات وی و جناح سیاسی متبوعش برای بقا در قدرت و سیاست با وجود کارنامه ننگین و سیاهی است که در طول این سالها در عرصه سیاست و سکان داری در مناصب نظام اسلامی از خودشان برجای گذاشته اند. پ.ن: برای شناخت بهتر شخصیت و فعالیتهای جناب موسوی خوئینی ها رجوع شود به کتاب شنود اشباح
  • ... GB ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    4 3
    علت حمله حوزه نیوز به اقای موسوی چیست؟
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      1 0
      درسته ! حمله به ولایت خوبه ! اما انتقاد از حمله بده !
    • سیرجانی IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      0 0
      حمله حوزه نیوز؟!
  • غلامحسین لشنی زند IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    3 2
    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم و رحمت الله و برکاته انالله و اناالیه راجعون حضرت آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام می فرمایند : هرکس تو را راهنمایی و نصحیت نماید ، بی شک دوست دار و خیر خواه تو می باشد ، و هر کس تو را مدح و ستایش و چاپلوسی و تملق گوید ، بی شک دشمن و بدخواه تو است . حضرت آقا مولا امیرالموُمنین علی علیه السلام می فرماید : حکومت ها به کفر پایدار هستند و باقی می مانند ، ولی به ظلم پایدار نیستند و نابود می شوند . مرگم باد که در خلافت من خلخالی از پای زن یهودی به ناحق برکنند . دانا را چون نصیحت و راهنمایی کنی دوستدار و عاشق تو می شود و نادان و گمراه را چون نصحیت و راهنمایی کنی دشمن و کینه جوی تو می شود . و در جای دیگر به منسوبین خود در زمان خلافتش می گوید که از برای مشاورت خویش کسانی را انتخاب کن که بیشتر حرف حق و حقیقت تلخ را به تو گویند هر چند که حرف حق سخت است و تلخ ولی نتیجه آن شیربن و است و گوارا . از آقای کعبی باید پرسید چرا شما و سایر همفکرانتان همه اش بفکر این هستید که نتیجه عملکرد چهل ساله حاکمیت را انکار و کتمان می نمایید و درعوض خود را بخواب زده و بقول خودتان به مردم باید امید داد مگر نه اینکه بزرگترین دروغ کتمان حقایق است و وانمود کرد که وضعیت مردم و کشور گل و بلبل است نه حضرت آقا این وضع شما حاکمان نظام است که گل و بلبل است .
  • بادام زمینی IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    5 1
    آقای خوئینی ها حرف بدی نزده که. در کشور ما آزادی بیان هست ولی آزادب بعد لز بیان نیست.
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      0 0
      آزادی بعد از بیان بزهی دنیایی ، که در آخرت مطلقا نداریم ، و آزادی بیان در این عالم هم به گونه مطلقش هیچ کجای دنیا نداریم ، الآن توی اروپا کسی آزاد است که هولوکاست رو انکار کنه ؟
    • سیدعباس IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      0 2
      بایدازمدیران ناکارامد انتقادشود کسانی صبح تاشب به ریش مردم می خندندنه کس دیگر
  • محمد IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 1
    سلام آیات ابتدایی سوره بقره مسیر انسان و چگونگی حرکت انسان در عالم را مشخص می کند معمولا انسانهای متکبر و خود برتربین (فرعون صفتان و منافقان) هیچ گاه نقش خود را در اجتماع نمی بینند و همواره بدنبال مقصر جلوه دادن دیگران هستند شخصی نامه می نویسد که خود مدت مدیدی سکاندار و نقش آفرین در تصیمیمات بوده است و دیگران را به سخره گرفته فلذا حق دارد در واپسین لحظات عمرش به تطهیر خود با نامه نگاری اقدام کند غافل از این که خداوند شاهد و ناظر اعمال است
  • محمود IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    بنظر من از توی خود حرفهای موسوی چند جور تناقض در میاد. اول اینکه میگه اومدن ورفتن افراد خارج از اراده رهبر نیست . خوب اگه اراده می کرد شما وهم طیفهاتون نباشید شما محلی از اعراب داشتید ؟8سال دولت اصلاحات و دولت روحانی مال شما نیست؟ دوم اینکه میگه اظهار نظر تبعات داره وکسی نمی تونه انتقاد کنه خوب می پرسیم پس این خزعبلاتی که شما بهم بافته اید چیه؟ اگه تبعات داشت جرات می کردی حرف بزنی ؟ حال آنکه طیف شما بدترین جسارتها رو به رهبری ونظام میکنه کسی هم کارشون نداره. یک جو خرد!
    • Sina ghorani IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      0 1
      اصلاح طلبان 36 سال در تریبون های آزاد بدون مزاحمت هر حرف .. رو زدن جبهه ی انقلاب هم سکوت نکرد ولی با این که میتوانست به طور کامل این افراد رو از این موقعیت ها محروم کنند مظلومیت به خرج دادن ولی بعد از اون که توی انتخابات مردم در دهن این افراد زد ادعا میکنند که مدافع حقوق و رای مردم اند و ادعا میکنند که کسی که جلو ی مردم و پیشرفت رو گرفته امام نائب المهدی هست این افراد کسانی هستند که با تمام قوا ی خود و با همکار ی با جواسیس دشمن جلو ی نفوذ نقدینگی رو به تولید گرفتند تا این وضع اقتصادی برای مردم درست بشه مدعی حقوق مردم و دمکراسی شدن امروز دقیقا مثل جنگ صفین هست و این افراد قرآن رو بر سر نیزه زده اند تا خودشون رو نجات بدن ولی ما دیگه اون لشگر نیستیم و نائب اماممون رو تنها نمیذاریم
  • محمد GB ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    3 0
    خود نویسنده کتاب شنود اشباح میگه کتاب بر اساس سفارش سپاه بود و بابت اتهامات و نادرستی ها از اقای موسوی خویینی حضوری طلب عفو کردم و ایشان هم من را بخشید. بعد الان شما به این کتاب استناد میکنید؟!!
  • گفتگو IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 1
    مادرحوزه سیاست سخن میگوییم .اصل و اساس حرکت اصلاح طلبانه تعامل در درون نطام سیاسی است.و گفتگو نقش تعیین کننده ای دارد .اما گفتگویی که پشتوانه داشته باشد .خویینی ها فرد نیست.ایشان به تاریخ انقلاب و سازماندهی ان تعلق دارد .جایگاهی مانند هاشمی در میان اصلاح طلبان و میلیونها شرکت کننده در انقلاب و یاران امام.صدای خویینی ها نهیب امام است.ازین رو فرصتی تاریخی برای همه فعالان سیاسی مرتبط با امام و انقلاب تا با رهبری سخن بگویند .وحداقل دستاورد ان اینست که رهبری در افکار عمومی با سوال مهمی روبرو میشود.ومیدانیم شکست یا پیروزی در افکارعمومی تاچه اندازه مهم است
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      0 0
      پاسخ شما که تکرار همین کامنت با عنوان دلسوز بود ، داده شده است .
  • علی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 0
    سلام مگر موسوی خویینی چ گفته که کعبی با چندین بند بی ربط پاسخ میدهد مثل اینکه آقای کعبی چندان از علم و سواد بهره نگرفته حداقل حالا که کسی میخواد جواب بدهد یه جواب مرتبط با بحث و مستدل ارایه کند بخواهید و یا نخواهید که البته هم هیچ و قت نخواهید فهمید این انتقادات تو کل اذهان جامعه نسبت به حاکمیت هست اگر جواب مناسب و یا عذرخواهی کردیداز محضر ملت که هیچ و الا دیر یا زود این آتش زیر خاکستر شعله میکشد. فتنه های سه گانه همش به خاطرهمین فضای بسته نقد و انتقاد و سوالات بدون جوار در ذهن ملت بود. این انقلاب حاصل خون دلهای علما و شهدا بود و امانت ای است الهی در دست حکمرانان وبسیار ذی قیمت پس بدانن که درست عمل کنند و فصای آزاد نقد را باز کنن و به جامعه و ضعیفان کمک حال باشند
    • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      0 1
      کاش ذره ای شرم و انصاف ! یعنی نمی دانید چه کسانی بند همه مشکلات را به برجام و کدخدا و دنیا و ... بستند ، و با همان ریسمانهای دروغین ملت را به این روز انداختند ؟ ملت شماها را شناخته بی خود سنگ آنانی که بدانها انواع ظلم روا داشتید را به سینه نزنید ...
  • احمد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    41 سال از انقلاب گذشته؛ چقدر خوبه همینطور که برای همه مسائل سری به فضای مجازی میزنیم برای پاسخ به این سوال که اگر جوانی در موقعیت فعلی بخواهد ازدواج کند با چه مسائلی روبرو هست؟؟؟ هم یه سری بزنیم و یه محاسبه ایی بکنیم بعد بهتر میفهمیم بعد این 41 سال کجا ایستاده ایم؛ در طول این 41 سال اینقدر شهید دادیم مقاومت کردیم و مرگ بر آمریکا گفتیم و در واقعیت میبینیم دلار آمریکا داره برای ما تعیین تکلیف میکنه مردم مایحتاجشون رو به چه نرخی بخرند؟ داروهای درمانیشون رو به چه قیمتی بخرند؟ آیا اون جوانهاییکه مخلصانه رفتند روی مین تا یک معبر برای عملیات باز بشه فکرشو میکردن که جوان امروزی برای یک ازدواج چقدر زجر باید بکشه؟؟؟ به خودمون دروغ نگیم و در پیشگاه وجدان خودمون منصف باشیم؛
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      1 0
      چه کسانی مبلغ روحانی در انتخابات بودند ؟ مگر همون جوانان فریب خورده آزادی آزادی گفتن ها نبودند ؟ توجه داشته باشید که ما انقلاب نکردیم که بگوییم رزاق دیگر عوض شد ، جمهوری اسلامی است ! خیر ، رزاق همچنان خداست ، و خداوند در وعده به فقرای مزدوج صادق است به شرط آن که برای خدا شرط نگذاریم ، دنیا با وسیله قناعت طی کنیم و اهل تلاش و کوشش ... تقوی انسان را از هر بن بستی می رهاند و از آنجایی که به خیالش نمی رسد روزی نصیب می کند .
  • دلسوز US ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 1
    حضرت آیت‌الله کعبی مادرحوزه سیاست سخن میگوییم . اصل و اساس حرکت اصلاح طلبانه تعامل در درون نطام سیاسی است. و گفتگو نقش تعیین کننده ای دارد . اما گفتگویی که پشتوانه داشته باشد . آیت‌الله خویینی ها فرد نیست. ایشان به تاریخ انقلاب و سازماندهی ان تعلق دارد . جایگاهی مانند آیت الله هاشمی در میان اصلاح طلبان و میلیونها شرکت کننده در انقلاب و یاران امام. صدای خویینی ها نهیب امام است. ازین رو فرصتی تاریخی برای همه فعالان سیاسی مرتبط با امام و انقلاب تا با رهبری سخن بگویند . وحداقل دستاورد ان اینست که حضرت اقا در افکار عمومی با سوال مهمی روبرو میشود. ومیدانیم پیروزی در افکارعمومی تا چه اندازه مهم است.
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      2 3
      اولا جسارت خوئینیها حتی از سوی انصاری عضو مجمع روحانیون هم رد شد و گفتند نظر مجمع نیست ، این توهین آنقدر رسواست که نزدیک ترین رفقای خوئینیها هم نمی تواند ان را به عهده بگیرد تا چه رسد ...
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      3 2
      ثانیا حاشا که امام راحل رضوان الله تعالی علیه بزه بزهکاران را بر دامن ناهی از آنان نهد ، وانگهی خوئینیها مگر نگفته من ولایت فقیه رو در زمان امام هم قبول نداشتم ... ، بنا بر این اگر کسی بخواهد روایتگر نهیب امام باشد ، قطعا خوئینیها و منکران ولایت فقیه نیستند
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      1 0
      همه آحاد امت حزب الله می توانند با امامشان رابطه داشته و در حاکمیت تاثیر مثبت داشته باشند ، اما کسی حق ندارد نتیجه امید کاذب خودش به غرب را به گردن بازدارنده از چنان امید دروغینی بگذارد .
  • یونس مروتی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 1
    باسلام اولا حرفها وادعاها وتهمت ها و،،،،موسوی خویینیها وکل اصلاحات کاملا برای همه معلوم ومشخصه البته اگر افراد صرفا خدا را درنظربگیرند نه اخورها وپست وابزارهای غارتگری را که بین حامیان و،،،تقسیم شده است؟؟ثانیا بعضا افرادی متاسفانع یا طلبه هم هستن واز همان حامیان بر حسب اخورهای پر وغارتگری و،،،حرفهایی میزنند که جدا مایه سرشکستگی میباشد؟؟ثالثا کدامین فرد عاقلی نمی داند که واقعا رهبری در امورات اجرایی کشور نقشی ندارد ودر گزینش و،،،مسولین هیچ نقشی ندارد؟مگر کشور مجلس وشورای نگهبان وقانون ندارد؟؟متاسفانه ۴۰ سال اصلاحات پدرمردم را دراورده اما مردم دیگه به ستوه امده اند وانها با عنایت به پاشیدن پول و،،،می بینند دیگه هیچ فایده ایی ندارد،،دیگه حرفهای تاجزاده وحجاریان و،،،،اثری ندارد،،اینه که خودشان به میدان امده اند اما واقعا کور خوانده اند واین مردم چنان مشتهای اهنینی بر دهانشان میزنند تا ابد از صحنه روزگار مخو گردن،،پس بهتره که در لانه هایشان بخوابند تا نپبت انها برسه تا به لطف خداوند مورد محاکمه واقع گردند،،،دیگه از جنایات وضربات ودشمنیها یشان حرفی نمی زنم که عالم وادم می دانند
  • سیرجانی IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 1
    مثل اینکه آقای خوئینی ها در اواخر عمر خود و لحظات تلقین اصلاحات و پایان عمر دولتی که حامی اش بود الزایمر سیاسی گرفته و فراموش کرده باید این نامه را به دکتر روحانی رئیس جمهور مورد حمایتش می نوشت و از وی می خواست در این هفت سال چه دست گلی به آب داد که این وضع کشور و نظام شده است
  • محمد IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 3
    اشکالات وایرادات از عدم تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است. اطیعوالله و اطیعوالرسول اولی الامر منکم
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    السياسة هي أن تقول ما لا تفعل وتفعل ما لاتقول
  • گرسنه IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    عاقا این حرفا رو ولش کنید یکی بگه من که پنج ماهه حقوق نگرفتم چیکار کنم؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      0 1
      یقیه اونهایی که برجام رو منشا همه خیرات می دونستند بچسب
  • حسام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    بجای اینکه بیان معذرت خواهی کنن که از دولت وقت حمایت کردند و مردم رو به اشتباه انداختند حالا طلب کارند ... همین اینها میگفتند به رئیسی رای ندید او آدم رهبره ... خوب رای ندادن و کاندید شما رو رای دادند پس مملکت تو دست کاندید شما بود شما باید جوابگو باشید نه رهبری.... پررو
  • علیرضا سلیمانی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 1
    سلام اقای کعبی چند تا سوال از شما دارم. اقای خوئینی‌ها چند تا مطلب به رهبر انقلاب گفته اند ودر اخر کلام یک سوال هم نمودند اولا، شما چرا پاسخ میدهید؟ شما نیابتا پاسخ میدهید یا مستقلا؟ ثانیا، چرا کلام را با ایه ای که مستقیما مربوط به منافقین است شروع کرده اید؟ واین همه ایات در الزام مومنین به عمل صالح رابیان نکردید. مثلا چرا با ایه مربوط به کلام شعیب پیغمبر که مگوید اراده ای جز اصلاح ندارم شروع نکرده اید؟ بنابراین چرا فرض را گذاشتید بر منافق بودن مخالف. ثالثا، ایشان در نامه خود سه مطلب بیان کردند که احتیاجی به پاسخ ندارد، ایشان مدعی هستند مردم در فشار وتنگنا هستند، اگر دروغ میگوید نظر سنجی نمایید. ما موسسات نظر سنجی داریم. بسیج در کشور بیش از دويست چهل هزار پایگاه دارد، در یک روز هر پایگاه نظر ده نفر بپرسد، ده میلیون چهارصد هزار نفر را نظر سنجی کرده، از موسسات نظر سنجی گالوپ هم معتبر تر، شما به عنوان نماینده خبرگان رهبری، چرا یک بار از بسیج وامکانات ان برای پاسخ به مخالفین استفاده نکردید؟ وبگویید حرف خوئینی‌ها با نظر سنجی ها تطابق دارد یا ندارد؟ رابعا، از همین نظر سنجیها هم میتوان فهمید که مطلب دوم اقای خوینی ها، هم با متن سوال جامعه تطابق دارد یا نه؟ ایا مردم مدیریت کلان کشور را مسول میدانند، یا نیروهای اصولگر یا اصلاح طلب؟ وسوال اخر هم ایشان سوال کرده‌اند؟ که ایا رهبری از خرد جمعی در هدایت اجتماع استفاده میکندیا مثلااز نعمت اداراکات شهودی وارتباط با عالم معنا؟ بهر حال این سوال جدی مطرح است چون رهبری کاامهای دارند که ناظر بر موضوع دوم است؟ مثلا در همین سال بیان کردند ظهور امام زمان نزدیک است اگرچه تاکید بر تعیین وقت نداشتند؟ خوب این سوال مطرح است که این مطلب را از کجا ادارک نمودهاست؟ یا اینکه فرمودند اسرائیل تا 25سال دیگر وجود ندارد، که روز شمار ان هم در خیابانها در رویت عام هستند. یا اینکه هر کسی از مدعیان مذاکره را به مرعوب شدگان توصیف میکند؟ وصف مرعوب چگونه برای وی حاصل می‌شود؟ درحالیکه قران بعنوان یک کتاب کامل هم ایات ناظر به تقیه، هم به جهاد وهم به قتال دارد، هم ناظر به صلح دارد؟ از این چهار وجه اعلام معظم له در وصف، دیگران به مرعوب شدگان چگونه حاصل میشود؟ بنابراین سوال نهایی اقای خویینیها یک سوال جدی ومطرح در جامعه است، بعبارت قرانی یسءلونک؟
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      اولا کسی که خودش می گوید در محضر عموم ، طبعا عامه هم حق دارند از وی بپرسند که چرا بجای پذیرش مسئولیت حمایت از دولتی که آن کارنامه دارد ، دارید رهبری را مسئول عملکردتان می دانید ؟!
    • پاسخ ثانیا IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      مگر همین خوئینیها نگفته بود ولایت مطلقه را زمان امام (ره) هم قبول نداشته ام ؟ تظاهر به اعتقاد در حالی که طرف اعتقاد ندارد نامش چیست ؟ و چه آیه ای با آن متناسب ؟
    • پاسخ به ثالثا IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      ایشان گویا خیلی هنر کرده اند که فهمیده اند مردم در فشارند ! چه کسی منکر فشار و تنگناست ؟ موضوع این است که مسبب تنگنا کیست و چیست ؟ مگر کاندیدای مورد نظر خوئینیها نگفته برجام چه و چه می کند ؟ فشار و تنگنای متاثر از جدی نگرفتن اقتصاد مقاومتی و بها دادن به تولید داخل و ... را چرا به رهبری فرزانه انقلاب نسبت داده است ؟ با جرم خود ، ناصح بزرگوار را نواختن نامش چیست ؟
    • پاسخ رابعا IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      مردم در نظر سنجی های راجع به کسی که با فسادهای دولتیهای شماها و خوئینیها مبارزه کرده است چه می گویند ؟ تایید بالای مردم نشانه چیست ؟ اگر مردم دولت را مقصر نمی دانستند چرا اینقدر آیت الله رئیسی منصوب رهبر بزرگوار را تحویل می گیرند ؟
    • پاسخ به سوال آخر.نزدیکی ظهور IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      مگر شما دعای عهد نخوانده اید ؟ «إنهم یرونه بعیدا و نراه قریبا » یعنی چه ؟ شما بعید می دانید ؟ اقرار به قرب و ابراز آن عیب دارد ؟!
    • پاسخ به سوال آخر.عدم وجوداسرائیل ۲۵سال دیگر IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      «رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم فرمودند: بعد از اتمام این مذاکرات هسته ای، شنیدم صهیونیست­ها در فلسطین اشغالی گفتند فعلا با این مذاکراتی که شد، تا 25 سال از دغدغه ایران آسوده ایم؛ بعد از 25 سال فکرش را می­ کنیم. بنده در جواب عرض می­کنم اوّلاً شما 25 سال آینده را نخواهید دید. ان شاءالله تا 25 سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.» اولا فرموده رهبری واکنشی بود ثانیا مشروط به مشیت ، توفیق و فضل الهی . ثالثا تحلیلهای کارشناسان و اقاریر خود صهیونیستها حکایت از زوال زودتر از اینهای آنها دارد .
    • پاسخ به سوال آخر.اما مرعوبیت IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      شجره خبیثه افسادات چه از سوی سران و چه از بدنه به تبعیت از آنها ، از گذشته مدام ابراز ترس و وحشت کرده و می کنند ، یکی ادله پیشنهاد مذاکره از سوی آنها همین بیان می شود ، در حالی که ، بر اساس «ان تنصرالله ینصرکم» و «ان ینصرکم الله فلاغالب لکم» جایی برای تقیه وجود ندارد ، پیشنهاد صلح و پذیرش صلح ذلیلانه و فاقد شرایط هم نداریم ، دشمنان هم در عمل مکرر نشان داده اند که در پبشنهادات مذاکره و صلحشان ، تمسخر را با عنوان صلح و مذاکره پی گرفته و می گیرند . بنا بر این در مواجهه کنونی مسیر فقط جهاد و قتال است و لا غیر .
  • داوود IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    با احترام بسیار زیاد برای آیت الله کعبی باید عرض کنم ، هیچ اشکالی در نامه کاملاً محترمانه آقای خوئینی ها دیده نمی شود . مگر ما موظف نیستیم به ما قال توجه کنیم و نه به من قال . پیام نهفته در این نصیحت حضرت امیر اینست که گوینده سخن را با تفسیر های شخصی خود نکوبیم . این سنت سلاطین و ظالمان است که منتقدین را به بهانه تضعیف حکومت یا آب ریختن به آسیاب دشمن و و و به داغ و درفش تهدید می کنند .
  • علی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 1
    سلام. نظرات حاج آقا کعبی کاملا صحیح می باشد.وقتی به آقای موسوی خوئینی اجازه بیان اشتباه بعنوان آزادی بیان داده میشه. به شخصی همچون آقای کعبی هم باید داد و تحمل انتقاد را از آقای کعبی داشته باشید اگر متعقد به انتقاد پذیری بااااشید نه انتقاد یک جانبه حال به آقای خوئینی و همفکرانش میگوییم که شما مخاطب خود را در مورد وضع کنونی اشتباه گرفتید مخاطب دولتی است که شما و مجمع ک از این دولت حمایت کرده می باشد.ک اوضاع اقتصادی کشور رو به چنین نا بسامانی تبدیل کرده، دلار بیست هزار تومانی گرفته تا غرب زدگی و مدیران نا لایق و نا کار آمد از جبهه خودتان می باشند. آقای خوئینی که حمایت از تسخیر لانه جاسوسی و مصر بودن به شعار مرگ به آمریکا بود حال باید از دولتی ک سنگ آمریکا و غرب را به سینه میزند و کشور را در این هفت سال یا چه بهتر دوره سی ساله اصلاحات عقب نگه داشته چرا انتقاد نمی کند. آیا این جز فرار به جلو و متهم کردن دیگری و مسولیت حمایت از دولتی و جریانی که مسبب این نا بسامانی هست نیست. طبق قانون اساسی مدیریت اجرایی و اقتصادی با قوه مجریه است. و اگر ما ولایت مطلق داشتیم و در همه امور نظر رهبری اعمال میشد این مشکلات رو نداشتیم.رهبری چقدر در مورد اقتصاد و چگونگی ارتباطات امور خارجی رهنمود کردن. آقای خوئینی مخاطب بیانات خود رو اشتباه انتخاب کرده، بهتر به مجمعی و جریانی که حامی این دولت نا کار آمد بوده باشد، بهتر از غرب زدگان باشد. ک پارسال با نا مدیریتی چه بسا هدفمند در موضوع بنزین و کشته شدن خیلی از مردم شد و مدیریت اقتصادی و اشتغال و هزار موضوع دیگر. دیدگاه اشتباه ایشان و تهمتشان محترمانه بود.مانند بفرمائید بنشینید یا بتمرگ می باشد( بلا تشبیه) ،و اگر غیر محترمانه بود ک پاسخ قاطع از مردم می گرفت ک نامش برای دیگران دست عبرت میشد.سخنان محترمانه یک حرکت سیاسی بیش نیست ک بعضی از آقایان به آن آویزان شوند و مانور بدهند. آقای خوئینی لطفا به سوالات حجت الاسلام و مسلمین آقای کعبی پاسخ بدهند و موضع خود را در برابرشان تعیین نمایید. اگر قائل به اصلاح باشد..شاید خود باید اصلاح شود. خدا این نظام را فتنه های خواص محفوظ بدارد
  • علی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 1
    سلام. نظرات حاج آقا کعبی کاملا صحیح می باشد.وقتی به آقای موسوی خوئینی اجازه بیان اشتباه بعنوان آزادی بیان داده میشه. به شخصی همچون آقای کعبی هم باید داد و تحمل انتقاد را از آقای کعبی داشته باشید اگر متعقد به انتقاد پذیری بااااشید نه انتقاد یک جانبه حال به آقای خوئینی و همفکرانش میگوییم که شما مخاطب خود را در مورد وضع کنونی اشتباه گرفتید مخاطب دولتی است که شما و مجمع ک از این دولت حمایت کرده می باشد.ک اوضاع اقتصادی کشور رو به چنین نا بسامانی تبدیل کرده، دلار بیست هزار تومانی گرفته تا غرب زدگی و مدیران نا لایق و نا کار آمد از جبهه خودتان می باشند. آقای خوئینی که حمایت از تسخیر لانه جاسوسی و مصر بودن به شعار مرگ به آمریکا بود حال باید از دولتی ک سنگ آمریکا و غرب را به سینه میزند و کشور را در این هفت سال یا چه بهتر دوره سی ساله اصلاحات عقب نگه داشته چرا انتقاد نمی کند. آیا این جز فرار به جلو و متهم کردن دیگری و مسولیت حمایت از دولتی و جریانی که مسبب این نا بسامانی هست نیست. طبق قانون اساسی مدیریت اجرایی و اقتصادی با قوه مجریه است. و اگر ما ولایت مطلق داشتیم و در همه امور نظر رهبری اعمال میشد این مشکلات رو نداشتیم.رهبری چقدر در مورد اقتصاد و چگونگی ارتباطات امور خارجی رهنمود کردن. آقای خوئینی مخاطب بیانات خود رو اشتباه انتخاب کرده، بهتر به مجمعی و جریانی که حامی این دولت نا کار آمد بوده باشد، بهتر از غرب زدگان باشد. ک پارسال با نا مدیریتی چه بسا هدفمند در موضوع بنزین و کشته شدن خیلی از مردم شد و مدیریت اقتصادی و اشتغال و هزار موضوع دیگر. دیدگاه اشتباه ایشان و تهمتشان محترمانه بود.مانند بفرمائید بنشینید یا بتمرگ می باشد( بلا تشبیه) ،و اگر غیر محترمانه بود ک پاسخ قاطع از مردم می گرفت ک نامش برای دیگران دست عبرت میشد.سخنان محترمانه یک حرکت سیاسی بیش نیست ک بعضی از آقایان به آن آویزان شوند و مانور بدهند. آقای خوئینی لطفا به سوالات حجت الاسلام و مسلمین آقای کعبی پاسخ بدهند و موضع خود را در برابرشان تعیین نمایید. اگر قائل به اصلاح باشد..شاید خود باید اصلاح شود. خدا این نظام را فتنه های خواص محفوظ بدارد
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 2
    آقای موسوی خوئینی که نان نمک این مملکت میخوری و سنگ دشمن به سینه میزنی دولت کلید به دست تو این هفت سال بجز فقر و بدبختی چی برا مردم داشته. شما که فشار آورده بودید ومیگفتید نمیزارن مذاکره کنیم با فشار وجنگ روانی رفتید مذاکره هم کردید مگر رهبری نگفت خوشبین نیستم پس چی شد مگه نگفت اروپا هم شغاله پس چی شد حالا میخواید توپ بیاندازید تو زمین رهبری و ولایت و فرار رو به جلو کنید کور خوندید مردم که خواب نیستند شما باید جواب گو باشید وآقای روحانی دست پرورده غرب و کد خداش. ما ملت بیداریم. مردم جان فدای رهبری میکنن.
  • رضا IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 1
    به نظر من جناب خوینی ها پیاده نظام غرب خصوصا آمریکا هستند به محض شلوغی در آمریکا و غرب برای این که توجه افراد از غرب منحرف کنند حاضر به خود کشی سیاسی شدند.
  • علی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 1
    آقای موسوی خوئینی ها شماباید قبل ازاینکه امام خامنه ای را مورد عتاب وتعرض قرادهید باید پاسخ گوی خیانت های خودتان درروزنامه سلام باشید شیرفهم شد
  • قلندر IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    1 0
    آقای حجت الاسلام.اولا آقای آیت الله میباشد سلسله مراتب را رعایت کن دوم با تملق وریا از عزت مقامرهبرمعظم مایه نزار اگر آقای خویني حرفی میزنند جهت دلسوزی نظام است افرادی چون شما شک دارم دلسوز نظام و رهبری باشید در آخر ایشان به رهبری نامه زده تو چیکاره ای