جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/عضو شورای عالی حوزه های علمیه، نامه موسوی خوئینی‎ها را اهانت آمیز خواند و گفت: این نامه‎‏ها، آتش تهیه برای آشوب‎های بعدی است؛ می‎خواهند بگویند: کی بود، کی بود ما نبودیم.

 به گزارش  خبرگزاری حوزه  به نقل از رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از نامه آقای موسوی خوئینی‎ها خطاب به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: دفاع از ولایت را وظیفه حتمی خود می‎دانم و با توجه به نقش کلیدی ولایت و نقش راهبردهای ایشان در ساماندهی به کشتی انقلاب، بارها گفته‎ام که از عمر من بکاه و بر عمر او بیفزا.

آیت الله خاتمی ابراز داشت: با توجه به نامه اخیر اهانت آمیز که تحقیقا نقد نبود، تخریب و بی انصافی محض بود؛ چند نکته را تقدیم می‎کنم: به عنوان عضو هیأت رییسه خبرگان و عضو کمیسیون تحقیق خبرگان می‎گویم که انتخاب سال ۶۸ مجلس خبرگان، تنها انتخاب شایسته پس از امام راحل عظیم الشأن بوده است و در طول این سی و دو سال رهبری، تنها کسی که لباس رهبری امت بر قامت او زیبنده است، مقام معظم رهبری است.

وی یادآور شد: امنیت و عظمت امروز کشور در برابر قدرت‎های استکباری مدیون رهبری‎های ولایت است، امروز هیچ قدرتی در جهان قدرت ندارد، حتی یک فشنگ به سوی مرزها و ملت ما شلیک کند؛ نه تنها به سوی ملت ما حتی حضور راهبردی ما در برخی کشورها را مورد هجمه قرار دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان تأکید کرد: موضع عزتمندانه که در شأن ملت ایران است، از سوی ایشان ابراز می‌شود، یکی بزنید ۱۰ تا می‎خورید، این موضع صددرصد عزتمندانه و این دستاورد بزرگی است، اگر مدیریت ولایت نبود، به صراحت می‎گویم: امروز باید با داعش در خیابان‎های کلان‎شهرهای خود می‎جنگیدیم و هیچ کسی حتی نویسنده این نامه جسارت آمیز نیز امنیت نداشت.

قوه مجریه و رییس جمهور مسؤول معیشت مردم است

امام جمعه موقت تهران نامه موسوی خوئینی‎ها را اهانت آمیز خواند و تصریح کرد: جدا جفا هم حدی دارد که برخی این حد را نمی ‏شناسند، در مورد عرصه اقتصادی کشور همه می‎دانند که طبق قانون اساسی مقام معظم رهبری مسؤول نیست، مسؤول قوه مجریه است، چنان که در اصل ۱۱۳ قانون اساسی می‎گوید: پس از مقام رهبری، رییس جمهور عالی ترین مقام رسمی کشور است و مسؤولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه جز در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می‎شود، برعهده دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، قوه مجریه و رییس جمهوری را مسؤول معیشت مردم خواند و ابراز داشت: طبق قانون قوه مجریه مسؤول معیشت مردم و مسؤول مشکلات اقتصادی است.

وی با اشاره به نامه موسوی خوئینی‎ها یادآور شد: در نامه خود نوشته‎اند: تورم روز افزون همراه با کاهش درآمد اقشار گسترده، نه تنها زندگی امروز مردم را گرفتار دشواری‌های طاقت فرسا کرده که ناهنجاری در درون بسیاری از خانواده‎ها را گسترش داده و آنها را نگران آینده نامعلوم خود و فرزندانشان ساخته است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: این نامه خطاب به کیست؟ به بزرگی که در این عرصه هیچ مسؤولیتی قانونا ندارد، اما تمام توانش را به کار برده است؛ در برخی موارد نقش قوه مجریه را ایشان برعهده گرفته است، در حالی که وظیفه‎اش نبوده است، به همین دلیل با این هدایت‎ها و مدیریت ولایت در میان این مشکلات اقتصادی، کشور ما در مرتبه هفدهمین اقتصاد برتر جهان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تحریم‎ها از پا درآوردن ایران اسلامی بود، ولی به فضل خدا تحریم‏ها بی‎اثر شد؛ تا جایی که برخی از خبرگزاری‎های خارجی می‎گویند: هیچ جای ایران به یک کشور تحریم شده نمی‎ماند که اینها نشاندهنده مدیریت ولایت است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان به مدیریت رهبر معظم انقلاب در بحران کرونا اشاره کرد و یادآور شد: در همین بحران کرونا مشاهد کردید که در دنیا چه خبر بود، دیدید که برخی از کشورهای اروپایی بیمارانشان را در راهروهای بیمارستان بستری می‎کردند، دیدید صف‌های کیلومتری را برای یک لقمه نان تشکیل دادند و از طرف دیگر مدیریت کرونا را در کشور نیز دیدید؛ کیست که نداند مدیریت این عرصه با مقام معظم رهبری بوده و هست و همچنان مدیریت ایشان است که در این بحران جهانی هدایت کننده کشور هستند.

در پی آسیب رساندن به ستون خیمه انقلاب هستند

آیت الله خاتمی افزود: بنده به صراحت می‎گویم که کسانی در پی آسیب رساندن به ستون خیمه انقلاب هستند، آن چنان که در فتنه ۱۷ تیر سال ۷۸ و بعد در فتنه آمریکایی و اسرائیلی ۸۸ در پی آسیب رساندن به ولایت بودند؛ ولایتی که خود ابراز کردند که قبول ندارند و زمان امام نیز اگر از ولایت فقیه دم می‎زدند، از امام می‏ترسیدند.

وی با اشاره به آیه «قَد بَدَتِ البَغضآءُ مِن اَفواهِهِم» تصریح کرد: از برخی بیان‎ها و قلم‎ها به صراحت بوی انتقام از رهبری به مشام می‎رسد که چرا در برابر آمریکا ایستاده‎ای؟ چرا خط امام را که می‎گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی‎‏تواند بکند، چرا این خط را دنبال کردی؟ چرا همچنان در این کشور شعار مرگ بر آمریکا را زنده نگه داشتی؟

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری قهرمانی است که هیمنه آمریکا را در دنیا شکسته است، آمریکا بی‎آبرو شده و بی‎آبروتر از این نیز خواهد شد؛ این همه آوازه‎ها از هدایت‎های رهبر معظم انقلاب است؛ اما سخن این است که برخی در حقیقت فرار به جلو دارند.

برخی مدیران کشور همفکران موسوی خوئینی‎ها هستند

وی ابراز داشت: کیست که نداند جریان مدیریت کشور را این آقایان و جریان آنها حمایت می‎کردند، امروز که به افتضاح افتاده‎اند، می‎خواهند بگویند: کی بود، کی بود، ما نبودیم؛ در صورتی که همه کاره شما بودید، همه کاره دوستان شما بودند؛ بنگرید به مدیریت‌های کلان، ببینید درصد بالایی از مدیران کشور که همفکران شما هستند.

آیت الله خاتمی افزود: به نظر می‎رسد که جا دارد حتی جریان اصلاح طلب نیز به صراحت از این نامه اهانت آمیز و تخریبی به صراحت ابراز تبری کند، جریان اصلاح طلب نیز می‏دانند که تنها کسی که کشور را می‎تواند اداره کند و در این شرایط سخت به ساحل نجات برساند، مقام معظم رهبری است.

وی تأکید کرد: این نامه و امثال این نامه‎‏ها، آتش تهیه برای آشوب‎های بعدی است، این که مقام معظم رهبری نسبت به فتنه‎های آینده هشدار دادند، این یک مصداق است، اینها می‎خواهند با شکستن حریم ولایت، کشور را به آشوب بکشند و با شکستن حریم ولایت به اهداف ناکام خودشان در فتنه ۷۸ و فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ برسند.

به جای پاسخگویی فرار به جلو دارند

امام جمعه موقت تهران با تقدیر و تشکر از مواضع انقلابی و پاسخ‎های بسیار منطقی که در روزنامه‎ها و فضای مجازی نسبت به این نامه عرضه شده است، یادآور شد: مصداق شعر «یکی بر سر شاخه بن می‎برید» کسانی هستند که بر سر سفره نظام نشسته‏‎اند، مسؤولیت‎هایی را پذیرفته‎اند و بخشی از مشکلاتی که هست بدون تردید مدیون تدبیر و نقشه‎های آنها است؛ اما حالا فرار به جلو می‎کنند.

وی تأکید کرد: اگر کشور و نظام را می‎‏خواهیم، اگر استقلال و امنیت امروز را می‎خواهیم، امام فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند؛ ممکن است کسانی بگویند شما نقد را برنمی‎تابید! پاسخ این است که ما نقد را بر می‎تابیم، لکن نقد، نه تخریب و تهمت.

اصلاح طلبان و اصول گرایان مانع فتنه‎های جدید شوند

نماینده مردم در مجلس خبرگان افزود: این که رهبر معظم انقلاب را برای حل مشکلات اقتصادی مخاطب قرار دهند، خود می‎دانند که خلاف قانون اساسی و اغواگری است و به نظر می‎رسد در این جریان اصلاح‎طلبان معتدل و اصول گرایان منطقی و خردورز وارد شوند و توجه داشته باشند که اگر پاسخ به این سخنان نادرست داده نشود، باید همچنان منتظر حوادث بعدی باشیم، حوادثی که پدیدآورنده‎اش همین نامه و امثال آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسوی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 1
    سلام چرا حوزه‌نیوز نظرات علمایی که فرمودند نکات نامه به حق درست بوده و باید درنگ کرد، را منعکس نمیکند؟! چرا حوزه نیوز نظر پسر آیت الله سیستانی و یا نماینده ایشان در تهران و بزرگان دیگر را منعکس نمیکند؟ چرا حوزه نیوز فقط نظرات اقای کعبی و اقای خاتمی امام جمعه و اقای شریعتمدار کیهان که برای مردم معلوم الحال هستند را فقط منعکس میکند؟
    • یا فاطمه IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      1 2
      جناب چی رو باید منعکس می‌کردند ،خودشون مملکت به روز سیاه کشوندن حالا طلبکار رهبر شدن یه مشت ...
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 0
      چون پسر و یا نماینده آیت الله سیستانی هستند بزرگند ؟ این بزرگان برای رفع سلطه آمریکا و دیگر اشغالگران و تروریست زایان تروریست پرور چه کرده اند ؟ مگر مبارزه با معلول و کم اهمیت دیدن علت مشکل گشاست ؟!
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 0
      خیلی خوب است ! بجای شکر کفران کنیم ! چه کسی هنگام مخاطره جدی بغداد و در واقع عراق ، و کمک طلبی عراق ، بلا فاصله نیروی هوایی را فرمان داد و ستون داعش را در هم کوبیدند ؟ کدام شخصیت علی رغم مخالفت شجره خبیثه و فاسده افسادات ، دستور کمک به عراق و سوریه داد ؟ تایید قلم بخیانت ها سپاسگزاری از نعمت الهی ولایت است ؟! با ناسپاسی را سپاس گوییم ؟! خبرگزارب حوزه را به منکری چنان قبیح دعوت می کنید ؟!!!
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 0
      اتفاقا شماها در اوج جهالت و نابخردی نسبت به بزرگواران روشنگری چون آیات الهی خاتمی و کعبی و همچنین محقق روشن ضمیر پاکیزه قلمی چون شریعتمداری عزیز هستید و ...
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    با سلام و احترام به جناب آقای موسوی کاربر محترمی که میفرمائید چرا حوزه نیوز نظرات علمائی را که فرمود ه اندند نکات نامه به حق درست بوده و باید درنگ کرد را منعکس نمیکند؟! عرض میکنم ، برادر عزیزم ، بنده از همشهریان جناب آقای موسوی خوئینی هایم ، از جناب عالی خواهش میکنم نامه ای را که جناب آقای خسرو پناه عزیز در پرسش ازجناب مشار الیه نوشته اند را نیز مطالعه بفرمائید ، گمان میکنم به اشتباه جناب آقای موسوی خوئینی ها پی می برید ، کسی منکر مبارزات آقای موسوی خوئینی ها نیست ، اما بشر که معصوم نیست اشتباه میکند ، بنده با توجه به جوانمردی که از ایشان سراغ دارم انتظارم این است که خودشان هم نامه ی جناب آقای خسرو پناه رابخواند جا دارد و هنوز هم برای نشان دادن جوانمردی دیر نشده است که اشتباهش را پس بگیرد .البته با آنچه که شخص محترم دیگری بنا م آ قای جلیلی نوشته و در وب سایت خوب فارس نیوز منتشر شده است ،گرچه با قلمی بسیار زیبا و جذاب اصلاََموافق نیستم ، زیرا که احتمالاََ بدون قصد غرضی نوشته شده باشد ولی حق و باطل در آن امیخته است . ما باید تلاشمان برای جذب حد اکثری باشد نه دفع ، آمیختن مسائل بیکدیگر حتی اگر طرف مقابل را وادار به تسلیم کند ارزشی ندارد ، زیرا دیواری که بر پایه پوشال بنا شود ، فرو می ریزد و احتمال آسیب زدنش بسیار است ، جادلهم بالتی هی احسن . بکوشیم همیشه بداریم بیاد __جوانمردی و حفظ عزت زیاد__دیانت زما عدل و انصاف خواست __بگوئیم سخن های خود نیک و راست __قلم گر کند خلط مبحث بسی __به علم و بعقلش بکن بر رسی __جدا کن حق و باطلش را دقیق __جز این باشد ار باخته ای ای رفیق .آری با رعایت عدل و انصاف و بیانی مستدل همانگونه که جناب آقای خسرو پناه بیان فرموده اند بسیار سازنده وخوب است .ضمناََ بنده متأسفانه فرصت نکرده ام بیانات حضرت آیةالله خاتمی دامت برکاته را بخوانم ، ان شاءالله خواهم خواند . موفق و مؤید باشید .با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 0
      آقا کسی که آن همه سال متنعم از حضور امام راحل رضوان الله تعالی علیه بوده است ، و هر چه زمان جلوتر رفته وضعش بدتر شده است ، کی و چگونه می خواهد جذب بشود ؟!
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 0
      قرابت ها ، رفاقتها و ... ما را از اشراف علمایی همچون آیت الله شهید مطهری رحمة الله علیه بی نیاز نمی کند ، بنگرید نقل مرحوم آیت الله مهدوی کنی : به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی درباره برخورد شهید مطهری با موسوی خوئینی‌ها در کتاب خاطراتش می‌گوید: «بعضی‌ها در بیاناتشان... حرف‌هایی می‌زدند که برای منافقین مطلوب بود، حتی آیات قرآن را طوری تفسیر می‌کردند که خلاف واقع بود. آقای مطهری از این‌ها خیلی ناراحت بود و میگفت این سبک تفسیر، تفسیر کمونیستی است، تفسیر ماتریالیستی است، تفسیر تفنگی است.»
  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    سلام ودرود بر جناب آقای خاتمی ه خوشبختانه فرمایششان در همان سمت و سوی بیانات جناب آقای خسرو پناه است ، همه حقیقت و دلنشین . حالا واقعاََ جا دارد که آقای موسوی خوئینی ها و حامیان ا یشان بهر طریقی که میتوانند جلوی روی گردان شدن مردم نجیب ملت ایران را از خودشان بگیرند راستی انسان تعجب میکند که چرا یک عده از وقایع گذشته درس عبرت نمیگیرند؟! آیا شکست های افرادی مانند بازر گان و بنی صدر نباید برای انسان درس آموز باشد؟! آقای خوئینی جان بصلاح خودتان است تصمیم جدی برای باز گشتن از نیمه راه ضرر بگیرید ، گر چه عذر خواهی کردن از کار غلط نشان دلیری و شجاعت وجوانمردی است ، با آن که بهتر بود قبل از این ها اقدام به پوزش میکردید ولی ملت ایران نجیب و با گذشت است بخاطر حفظ حرمت روحانیت معزز هم که شده شما را خواهند بخشید ، اجازه ندهید زحمات قبلتان هم بر باد برود .
  • یا زهرا IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    سلام آیت‌الله اقای خاتم چند تا سوال از شما دارم. اقای خوئینی‌ها چند تا مطلب به رهبر انقلاب گفته‌اند ودر اخر کلام یک سوال هم نمودند اولا، شما چرا پاسخ میدهید؟ شما نیابتا پاسخ میدهید یا مستقلا؟ ثانیا، چرا کلام را با ایه‌ای که مستقیما مربوط به منافقین است شروع کرده‌اید؟ واین همه ایات در الزام مومنین به عمل صالح رابیان نکردید. مثلا چرا با ایه مربوط به کلام شعیب پیغمبر که مگوید اراده‌ای جز اصلاح ندارم شروع نکرده‌اید؟ بنابراین چرا فرض را گذاشتید بر منافق بودن مخالف. ثالثا، ایشان در نامه خود سه مطلب بیان کردند که احتیاجی به پاسخ ندارد، ایشان مدعی هستند مردم در فشار وتنگنا هستند، اگر دروغ میگوید نظر سنجی نمایید. ما در موسسات نظر سنجی داریم. بسیج در کشور بیش از دويست چهل هزار پایگاه دارد، در یک روز هر پایگاه نظر ده نفر بپرسد، ده میلیون چهارصد هزار نفر را نظر سنجی کرده، از موسسات نظر سنجی گالوپ هم معتبر تر، شما به عنوان نماینده خبرگان رهبری، چرا یک بار از بسیج وامکانات ان برای پاسخ به مخالفین استفاده نکردید؟ وبگویید حرف خوئینی‌ها با نظر سنجی ها تطابق دارد یا ندارد؟ رابعا، از همین نظر سنجیها هم میتوان فهمید که مطلب دوم اقای خوینی‌ها، هم با متن سوال جامعه تطابق دارد یا نه؟ ایا مردم مدیریت کلان کشور را مسول میدانند، یا نیروهای اصولگر یا اصلاح طلب؟ وسوال اخر هم ایشان سوال کرده‌اند؟ که ایا رهبری از خرد جمعی در هدایت اجتماع استفاده میکندیا مثلااز نعمت اداراکات شهودی وارتباط با عالم معنا؟ بهر حال این سوال جدی مطرح است چون مقام معظم رهبری بیانات و گام‌هایی دارند که ناظر بر موضوع دوم است؟ مثلا در همین سال بیان کردند ظهور امام زمان نزدیک است اگرچه تاکید بر تعیین وقت نداشتند؟ خوب این سوال مطرح است که این مطلب را از کجا ادارک نموده‌است؟ یا اینکه فرمودند اسرائیل تا 25سال دیگر وجود ندارد، که روز شمار ان هم در خیابانها در رویت عام هستند. یا اینکه هر کسی از مدعیان مذاکره را به مرعوب شدگان توصیف میکند؟ وصف مرعوب چگونه برای وی حاصل می‌شود؟ درحالیکه قران بعنوان یک کتاب کامل هم ایات ناظر به تقیه، هم به جهاد وهم به قتال دارد، هم ناظر به صلح دارد؟ از این چهار وجه اعلام معظم له در وصف، دیگران به مرعوب شدگان چگونه حاصل میشود؟ بنابراین سوال نهایی اقای خویینی‌ها یک سوال جدی ومطرح در جامعه است، بعبارت قرانی یسألونک؟
    • بخش اول تکرار پاسخ به سوال تکراری شما IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 0
      عین همین در پاسخ به آیت الله کعبی به اسم علیرضا سلیمانی آمده بود که بنده جواب دادم ، اگر ندیدید بفرمایید : اولا کسی که خودش می گوید در محضر عموم ، طبعا عامه هم حق دارند از وی بپرسند که چرا بجای پذیرش مسئولیت حمایت از دولتی که آن کارنامه دارد ، دارید رهبری را مسئول عملکردتان می دانید ؟! پاسخ ثانیا IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳ 0 0 مگر همین خوئینیها نگفته بود ولایت مطلقه را زمان امام (ره) هم قبول نداشته ام ؟ تظاهر به اعتقاد در حالی که طرف اعتقاد ندارد نامش چیست ؟ و چه آیه ای با آن متناسب ؟ پاسخ به ثالثا IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳ 0 0 ایشان گویا خیلی هنر کرده اند که فهمیده اند مردم در فشارند ! چه کسی منکر فشار و تنگناست ؟ موضوع این است که مسبب تنگنا کیست و چیست ؟ مگر کاندیدای مورد نظر خوئینیها نگفته برجام چه و چه می کند ؟ فشار و تنگنای متاثر از جدی نگرفتن اقتصاد مقاومتی و بها دادن به تولید داخل و ... را چرا به رهبری فرزانه انقلاب نسبت داده است ؟ با جرم خود ، ناصح بزرگوار را نواختن نامش چیست ؟ پاسخ رابعا IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳ 0 0 مردم در نظر سنجی های راجع به کسی که با فسادهای دولتیهای شماها و خوئینیها مبارزه کرده است چه می گویند ؟ تایید بالای مردم نشانه چیست ؟ اگر مردم دولت را مقصر نمی دانستند چرا اینقدر آیت الله رئیسی منصوب رهبر بزرگوار را تحویل می گیرند ؟ پاسخ به سوال آخر.نزدیکی ظهور IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳ 0 0 مگر شما دعای عهد نخوانده اید ؟ «إنهم یرونه بعیدا و نراه قریبا » یعنی چه ؟ شما بعید می دانید ؟ اقرار به قرب و ابراز آن عیب دارد ؟! پاسخ به سوال آخر.عدم وجوداسرائیل ۲۵سال دیگر IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳ 0 0 «رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم فرمودند: بعد از اتمام این مذاکرات هسته ای، شنیدم صهیونیست­ها در فلسطین اشغالی گفتند فعلا با این مذاکراتی که شد، تا 25 سال از دغدغه ایران آسوده ایم؛ بعد از 25 سال فکرش را می­ کنیم. بنده در جواب عرض می­کنم اوّلاً شما 25 سال آینده را نخواهید دید. ان شاءالله تا 25 سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.» اولا فرموده رهبری واکنشی بود ثانیا مشروط به مشیت ، توفیق و فضل الهی . ثالثا تحلیلهای کارشناسان و اقاریر خود صهیونیستها حکایت از زوال زودتر از اینهای آنها دارد . پاسخ به سوال آخ
    • بخش دوم تکرار پاسخ به سوال تکراری شما IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 0
      پاسخ به سوال آخر.اما مرعوبیت IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳ 0 0 شجره خبیثه افسادات چه از سوی سران و چه از بدنه به تبعیت از آنها ، از گذشته مدام ابراز ترس و وحشت کرده و می کنند ، یکی ادله پیشنهاد مذاکره از سوی آنها همین بیان می شود ، در حالی که ، بر اساس «ان تنصرالله ینصرکم» و «ان ینصرکم الله فلاغالب لکم» جایی برای تقیه وجود ندارد ، پیشنهاد صلح و پذیرش صلح ذلیلانه و فاقد شرایط هم نداریم ، دشمنان هم در عمل مکرر نشان داده اند که در پبشنهادات مذاکره و صلحشان ، تمسخر را با عنوان صلح و مذاکره پی گرفته و می گیرند . بنا بر این در مواجهه کنونی مسیر فقط جهاد و قتال است و لا غیر .
  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    با درود و سلام بر عزیزان خوبمان در این خبر گزاری شریف ،بنده با آن که کسی نیستم و عددی محسوب نمیشوم ، در عین حال بر خود وظیفه میدانم از شما سروران بزرگوارم تشکر کنم ، زیرا ضمن آن که در اینجا به پرسش های کاربران پاسخ های متین و منطقی داده میشود ، حفظ حرمت کاربران نیز مورد توجه قرار دارد ، که در واقع بطور غیر مستقیم بخواننده درس ادب و اخلاق اسلامی نیز داده میشود . ای کاش در خبر گزاری های خوب دیگر نیز این امر مراعات میشد ، نمیدانم چگونه میتوان همین روش خدا پسندانه را به آنجاها نیز سرایت داد؟مطرح کردم شاید عزیزان برای ا ین عاقلانه مکاتبه کردن کاربران با یکدیگر نیز راهی را پشنهاد بفرمایند .