جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوان‌ترین مسلمان آمریکایی که به یک مقام دولتی دست یافت

حوزه/ دختر مسلمان آمریکایی ۲۲ ساله موفق شد مقام عضویت هیات آموزشی منطقه‌ای در ایالت ایلینوی به دست آورده و وی جوان‌ترین مسلمانی است که در ایالات متحده به یک مقام دفتری دست یافته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، بشرا آمیوالا، دختر مسلمان آمریکایی ۲۲ ساله، جوان‌ترین مسلمانی است که در تاریخ ایالت ایلینوی، و ایالات متحده آمریکا، به یک مقام دفتری دست یافته است.

آمیوالا ۲۲ ساله عضو هیات آموزشی شورای منطقه‌ای مدارس سکوکی شده و از هم اکنون تا آوریل ۲۰۲۳ این کرسی را در اختیار خواهد داشت.

 نخستین تعامل او با نظرسنجی‌ها زمانی آغاز شد که در سن ۱۹ سالگی برای هیات رئیسه شورای شهر کوک ثبت نام کرده بود اما به دلایلی در آن زمان نتوانست در انتخابات منطقه‌ای رای بیاورد.

بشرا در این باره به خبرنگاران گفت: مردم همیشه پشت سر حرف می‌زنند و می‌گویند که چگونه یک نوجوان مسلمان جوان یا اصلا یک زن مسلمان این پست انتخاباتی شرکت کرده و اصلا نام مرا هم نمی‌دانستند.    

گفتنی است حضور این دختر مسلمان در سیاست از زمانی آغاز شد که وی به باشگاه‌های مختلف پیوسته و در مباحثات سیاسی مدرسه شرکت کرد.

وی در این باره گفت: من تا آن زمان که من دانش آموز ارشد دوره متوسطه بودم و تا زمانی که در کلاس درس دولت و سیاست شرکت نکرده بودم علاقه خودم را به سیاست درنیافته بودم.

بشرا درباره اسلام می‌گوید: من با اصول محکم اسلامی بزرگ شده‌ام و نیکوکاری یکی از ارکان اسلام است. امور خیریه را دوست داشتم اما از نظر مالی نمی‌توانستم نقش داشته باشم. برای همین وقتم را صرف این کار می‌کردم تا این کمبود را جبران کنم.

این دختر جوان مسلمان در ادامه افزود: اینکه یک زن مسلمان در آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر باشم و آگاهی از سختی‌های مختلفی که برخی از افراد از آن زمان تاکنون پشت سر گذاشته‌اند باعث می‌شود بتوانم رهبر همدل‌تری برای جهان باشم.

گفتنی است زنان جوان مسلمان دیگری نیز بوده‌اند که در دبیرخانه‌های ایالات متحده  مقام به دست آورده و تاریخ را رقم زنده‌اند.

به عنوان مثال ، در نوامبر ۲۰۱۹ ، صفیه خالد ، در ۲۳ سالگی ، یک هم‌حزبی دموکرات را شکست داد. این باعث شد که او اولین زن مسلمان سومالیایی و آمریکایی باشد که در شورای شهر لوئیستون کرسی کسب کرد.

نادیا محمد ، همچنین ۲۳ ساله ، کرسی شورای پارک سن لوئیس را در شهر مینه‌سوتا به دست آورد. در همان روز ، دموکرات ابرار امیش ، ۲۴ ساله ، یکی از سه کرسی خالی را در هیئت مدیره مدرسه ایالت فیرفاکس به دست گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha