چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
برای نخستین بار یک مسلمان در انتخابات مقدماتی ویرجینیا برنده شد

حوزه/ قاسم رشید، نویسنده پاکستانی تبار و نامزد مسلمان از حزب دموکرات موفق شد برای نخستین بار در دوره مقدماتی انتخابات کنگره در ایالت ویرجینیای آمریکا پیروز شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، قاسم رشید، نامزد مسلمان حزب دموکرات با پیروزی در دوره مقدماتی انتخابات در ایالت ویرجینیای آمریکا تاریخ ساز شد.

رشید ، نویسنده پاکستانی ، فعال حقوق بشر و حقوقدان، اولین مسلمانی است که در ایالت ویرجینیای آمریکا در دوره مقدماتی انتخابات پیروز می‌شود. این نامزد انتخاباتی پس از پیروزی در رقابت‌ها در روز سه شنبه ۲۳ ژوئن، پیرامون پیش داوری‌هایی که در گذشته با آن‌ها روبرو بوده است به بحث پرداخت.

رشید درباره برخوردهای اسلام‌هراسی در آمریکا گفت: ۱۰ سال پیش یک شرکت بزرگ وکالت پیشنهاد شغلی را که  به من داده بود به خاطر ظاهرم پس گرفته و گفتند که من «بیش از حد مسلمان هستم» و این باعث می‌شود موکلین شرکت ناراحت شوند!

رشید گفت: آن شرکت برهم چیده شده است و دیشب من اولین مسلمان آمریکایی در تاریخ ویرجینیا بودم که در انتخابات مقدماتی کنگره پیروز می‌شدم. مبارزه من برای عدالت متوقف نخواهد شد.

گفتنی است گرچه وی در انتخابات مقدماتی پیروز شده‌است، برنده شدن کرسی کنگره در ماه نوامبر ممکن است برای این سیاستمدار  مسلمان چالش برانگیزتر باشد. هم اکنون نماینده کنگره ویرجینیا رابرت ویتمن است که از سال ۲۰۰۷ تاکنون در این مقام باقی مانده است.

لازم به ذکر است اخیرا مسلمانان آمریکایی موفقیت‌هایی را در محافل سیاسی آمریکا کسب کرده اند. به عنوان زلفت سارا در سپتامبر ۲۰۱۸ تاریخ را رقم زد و به رغم مواجه با تهدیدات اسلام‌هراسی، اولین مسلمان منتخب در صندلی مترو در نشویل شد.  

در همان سال نیز ایلهان عمر نخستین بانوی مسلمان و محجبه کنگره در ایالات متحده انتخاب شد. رشیده طلیب یک بانوی مسلمان فلسطینی کنگره نیز از ناحیه میشیگان انتخاب شد.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha