چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
شکایت جامعه اسلامی از صاحبان گورستان در میشیگان

حوزه/ بانیان مسجد دیربورن در شهر میشیگان می‌گویند، صاحبان گورستان قصد سوءاستفاده از مسلمانان را داشته و قراردادی را که برای در اختیار گذاشت قبر با جامعه اسلامی بسته بودند، زیر پا گذاشته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از freep، بیش از ده‌ها پیشوا و رهبر مذهبی-سیاسی در شهر دیربورن واقع در ایالت میشیگان آمریکا، صبح جمع، پیش از اقامه نماز ظهر در مسجد جامعه مسلمین آمریکا گردهم جمع آمدند تا توجه عمومی را به شکایت حقوقی از گورستان وودمر در نزدیکی مسجد جلب کنند.

بانیان این مسجد، که قدیمی‌ترین مسجد در میشیگان می‌باشد، طی شکایت‌نامه‌ای مدعی شده‌اند که این قبرستان ۱۵۰ ساله مانع از دفن مسلمانان در آنجا می‌شود و از جامعه اسلامی سوءاستفاده کرده است.

پیشوایان مذهبی می‌گویند که این امر می‌تواند بر تمامی مسلمانان در سرتاسر ایالت میشیگان تاثیرگذار باشد.

مهدی علی ، رئیس هیئت مدیره مسجد، گفت: تنها چیزی که از مدیریت جدید گورستان وودمیر می‌خواهیم این است که با جامعه ما با احترام رفتار کنند و چیزی بیشتر از این نخواسته‌ایم.

این مسجد در ماه می دادخواستی در دادگاه علیه «گروه یادبود میدوست»، مالک قبرستان ، تنظیم کرده و آنان را به نقض قرارداد و قوانین ایالتی متهم نمود. این هفته ، شورای حقوق بشر آمریکا نیز با آن‌ها همراه شد.

عماد حمد ، مدیر اجرایی این شورا ، گفت:  گورستان وودمیر از حسن نیت جامعه ما سوءاستفاده کرده است.

گفتنی است جامعه اسلامی در دهه‌های گذشته یک قرارداد تجاری با این گورستان داشته‌اند. آن‌ها فضاهای قبر را خریداری کرده و هنگام نیاز آن‌ها را به اعضای جامعه و خانواده‌های آن‌ها می‌فروختند. با گذشت سالها ، این مسجد می گوید بیش از ۲،۰۰۰ قطعه را در دو منطقه خریداری کرده است ، و در سال ۲۰۱۷ ، این مسجد موافقت کرد که ۱۰۰۰ قبر دیگر را در یک منطقه سوم این گورستان خریداری کند. به گفته بانیان مسجد از ۱۰۰۰ فضای جدید ، برای ۶۲۲ مورد آن ۳۸۸،۷۵۰ دلار پرداخت  شده است، اما اکنون ، با شیوع ویروس کرونا، این قبرستان اجازه نمی دهد اجساد در آن فضاها دفن شوند و اعلام کرده‌اند که طبق قرارداد خرید، آن‌ها مستلزم پرداخت هزینه تمامی قبرها هستند. به گفته جامعه اسلامی، صاحبان گورستان قصد دارند با استفاده از شرایط کرونایی و بالا رفتن ارزش گورها، هزینه بیشتری بابت قبرها دریافت کنند.

صاحبان گورستان تاکنون پاسخی به شکایات مسلمانان نداده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha