شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کلیساها، کنیسه‌ها و برخی مساجد در میشیگان وام بلاعوض دریافت کردند

حوزه/ براساس اطلاعاتی که این هفته منتشر گردید، کلیساها، کنیسه‌ها و برخی مساجد در ایالت میشیگان برای ادامه فعالیت‌هایشان در دوران کرونا وام بلاعوض دریافت کرده‌اند و بیشترین وام‌ها به مسیحیان و یهودیان داده شده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از freep، مساجد، کلیساها و کنیسه‌ها در میشیگان، میلیون‌ها دلار وام از دولت برای بقا و ادامه فعالیت‌هایشان دریافت می‌کنند.

براساس اطلاعاتی که این هفته توسط دولت آمریکا منتشر گردید، درحالی که شیوع ویروس کرونا فعالیت اماکن مذهبی را تقریبا به طور کامل متوقف ساخته و نگرانی‌ها در این رابطه افزایش یافته است،  این نهادهای مذهبی در دیترویت، ده‌ها میلیون دلار وام دولت فدرال را از طریق برنامه حمایتی پیچک دریافت کرده‌اند.  

گفته می‌شود این وام‌ها به عنوان بخشی از تلاش برای کمک به کارفرمایان آسیب دیده اقتصادی در شرایط شیوع کرونا به مشاغل غیرانتفاعی و اکثرا کلیساها در سراسر ایالات متحده پرداخت شده و در صورت پیروی از قوانین خاص، نباید بازپرداخت شوند.

این پول برای پرداخت حقوق کارمندان و سایر هزینه ها در نظر گرفته شده است. در صورتی که حداقل ۷۵٪ از وام‌ها در هزینه‌های حقوق و دستمزد صرف شود، بلاعوض خواهد بود.  لیست منتشر شده توسط دولت نیز تنها آن دسته از کارفرمایان و کلیساهایی را نشان داد که ۱۵۰ هزار دلار وام دریافت کرده‌اند، این درحالی است که اکثر وام‌ها کمتر از این مبلغ بوده‌اند. در نتیجه اطلاعات انتشاری تعداد دقیق گروه‌های دریافت‌کننده‌ را نشان نداده، اما دامنه کلی را  مشخص می‌کند

سه گروه کاتولیک ، دو سازمان یهودی و یک گروه از مسیحیان پرسبیتری در مترو دیترویت بیشترین وام را دریافت کردند.

سه گروه کاتولیک در جنوب شرقی میشیگان - مجمع الجزایر کاتولیک دیترویت ، خواهران آدریان دومینیکن در آدریان و ویستا ماریا ، یک گروه خدمات اجتماعی در ارتفاعات دبیبورن، در فهرست ۲ تا ۵ میلیون دلار این سازمان قرار داشتند.  گفتنی است گروه‌های یهودی دریافت کننده وام مقادیر بسیار بیشتری از سازمان‌های اسلامی دریافت کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha