پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ایستادگی بانوی محجبه نامزد انتخابات مجلس آمریکا جلوی حملات اسلام‌هراسی

حوزه/ددرا عبود وکیل محجبه و فعال مدنی که نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات مجلس سنا اعلام کرده بود، پاسخ حملات اسلام هراسی علیه خودش را در اینترنت را داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از usnews، بانوی مسلمان محجبه‌ای که اعلام کرده بود قصد دارد در انتخابات مجلس سنای آمریکا شرکت کند، در یک کنفرانس خبری 20 دقیقه‌ای پاسخ حملات اسلام‌هراسی علیه دین و مذهبش را داد.

«ددرا عبود» نامزد محجبه  45 ساله انتخابات سال آینده مجلس سنای آمریکا از ایالت آریزونا می‌باشد که اخیرا  به شدت مورد حملات اسلام‌هراسی در فضای اینترنتی قرار می‌گیرد. وی در سخنرانی ستاد حزب دموکرات در فینیکس خودش را یک زن مسلمان آمریکایی پرافتخار توصیف کرد. عبود اهمیت آزادی مذهبی را از دیدگاه بنیانگذاران کشور آمریکا به هوادارانش یادآوری کرد.

عبود در ادامه سخنانش درباره آزار و اذیت‌های اینترنتی گفت: کسانی که این ایده‌های نفرت‌انگیز را دارند بسیار حراف و پر سرو صدا هستند، اما در حقیقت تعداد کمی می‌باشند و ما به وضوح تعدادمان از آن‌ها بیشتر است.

عبود که یک وکیل اهل شهر فینیکس در ایالت آریزونا می‌باشد پس از گرویدن به دین اسلام محجبه شده است. وی درباره حجابش نیز گفت: همسرم به دلایل امنیتی از من خواسته حجابم را بردارم. اما من به او گفتم حجابم را به خاطر کس دیگری گذاشته‌ام. دین من چیزی نیست که بتوانم آن را مخفی کنم یا اینکه اصلا بخواهم آن را مخفی کنم.

این وکیل و فعال مدنی به خواسته‌های قبلی خود برای رعایت مدنیت در گفتگوهای سیاسی اشاره کرده و گفت: مواجهه با حملات اسلام‌هراسی اینترنتی در غرب به یک مسئله عادی و روزمره تبدیل شده‌اند.

در انتخابات سال 2018، سنانور جف کلیف رقیب اصلی این بانوی محجبه می‌باشد. عبود تنها نامزد انتخاباتی حزب دموکرات است که برای دوره اول انتخابات سنای 2018 وارد رقابت‌ها شده است. گفته می‌شود وی نخستین کاندیدای مسلمان در تاریخ ایالت آریزونا می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha