پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد مهدی مفتح نماینده تویسرکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه

حوزه/ سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه بایستی تامین مالی واحدهای تولیدی را به جای بازار و بانک از بازار سرمایه به دست آوریم، گفت: باید سعی کنیم با تقویت بورس، نیازمندی‌های واحدهای تولیدی به منابع مالی و اعتباری را فراهم کنیم.

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، درباره احتمال وجود حباب در بورس اظهار داشت: بورس باید فقط در اختیار تولید قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از سرمایه‌های موجود در بورس بایستی تامین مالی واحدهای تولیدی را به جای بازار و بانک از محل بازار سرمایه به دست آوریم، افزود: باید سعی کنیم با تقویت بورس نیازمندی‌های واحدهای تولیدی به منابع مالی و اعتباری را فراهم کنیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: با وجود آن که بانک‌ها ظرفیت خود را برای حمایت و پشتیبانی واحدهای تولیدی دارد، اما ظرفیت خوب بورس هم باید در اختیار تولید باشد.

مفتح گفت:‌ باید کاری کنیم که تامین مالی واحدهای سرمایه‌گذاری از طریق بورس و بازار سرمایه باشد تا واحدهای تولیدی بتوانند کارهای خود را پیش ببرند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود:‌ اگر قرار است یک کارخانه‌ای ایجاد شود، بهتر است سهام آن در بورس عرضه شده و مردم آن سهام را خریداری کنند و اگر کارخانه بتواند با استفاده از پول مردم و عرضه سهام کار خود را پیش ببرد، به جای آنکه از بانک وام و تسهیلات بگیرد و یا اینکه از هر دو مسیر منابع مالی و اعتباری‌اش را تامین کند مدل تناسبی خوبی را برای تامین منابعش عملیاتی کرده است که می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha