جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واحد صنعتی

حوزه/ رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم گفت: در حوزه صنعت مدیرعامل های ۱۵ واحد صنعتی در استان قم از بین بانوان استان هستند و نیز در حوزه اصناف و اشتغال مثل صنایع غذایی تعداد زیادی بانوان در حال فعالیت هستند.

محمود سیجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به حضور فعال بانوان در این عرصه اظهار داشت: در حوزه صنعت مدیرعامل های ۱۵ واحد صنعتی در استان قم بانوان هستند و نیز در حوزه اصناف و اشتغال مثل صنایع غذایی تعداد زیادی بانوان در حال فعالیت هستند به طور مثال شرکت پاکشوما که یکی از بزرگترین کارخانجات است حدود ۵۰ درصد نیروی کار آنان را بانوان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه در چند دهه اخیر به ظرفیت های بانوان در حوزه صنعت، معدن و تجارت توجه خاصی شده است گفت: بسیاری از خانم ها در واحد های اقتصادی که نیازمند ظرافت خاص است موفق تر هستند مثلا در استان قم بعضی از واحد های صنعتی آرایشی بهداشتی با مدیریت خانم ها اداره می شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: برای حضور بانوان در بخش تولید هیچ محدودیتی برای بانوان وجود ندارد و ما در دادن مجوز در بین خانم ها و آقایان تفاوتی قائل نیستیم و از هر جهت نگاه یکسان داریم، حتی در بخش های مشاغل خانگی و رونق تولید از تسهیلات برابر با آقایان برخوردارند.

سیجانی با بیان اینکه بانوان خانم شاغل در حوزه صنعت معدن و تجارت باید از مزایای خاصی برخوردار باشند ابراز داشت: ما در خود سازمان نیز برای پرسنل خانم مزایایی قرار می دهیم مثلا در دورکاری اولویت با خانم ها است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha