جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 907699
۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
خادمین آستان قدس

هیئت زینبیون فعالان رسانه‌ای به همراه خادمین دفتر آستان قدس رضوی همدان در ۶دفتر روزنامه و خبرگزاری حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، هیئت زینبیون فعالان رسانه‌ای استان همدان با همکاری دفتر آستان قدس رضوی در همدان موفق شدند تا به همراه خادمین دفتر آستان قدس رضوی در ۶دفتر روزنامه و خبرگزاری حضور یابند و در ایام شیوع ویروس کرونا دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه‌السلام را اینگونه جشن بگیرند.

آری! هیئت زینبیون فعالان رسانه‌ای به همراه خادمین دفتر آستان قدس رضوی همدان در سه روزنامه محلی هگمتانه، همدان پیام و سپهر غرب و خبرگزاری‌های ایسنا، برنا و پایگاه خبری همدان‌آنلاین حضور یافتند.

پرچم و هدایای تبرکی در دست خادمین رنگ و و بویی ویژه به این برنامه داده بود، به گونه‌ای که بر چشمان همه دلتنگان و عاشقان حرم علی بن موسی الرضا علیه‌السلام  اشک دلتنگی را جاری کرد.

امروز یک روز رضوی برای اهالی رسانه بود چه اهالی هیئت زینبیون و چه حاضرین دفاتر رسانه‌ها؛ چشم‌ها که به خادمین با آن لباس خادمیشان و پرچم حرم آقا در دستشان که می‌افتاد دل‌ها روانه حرم می‌شد حرمی که چند ماهی بر روی زائران بسته بود و همه را به شدت دلتنگ کرده بود.

امروز بعد ماه‌ها عقده دلتنگی‌ها باز شد و آقای مهربان به‌گونه‌ای دیگر ما را زائر خود کرد؛ الحمدلله...

پخش صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام با نوای حاج رضا انصاریان از سوی خادمین و عرض ادب و ارادت به سوی حرم باصفای آقا از دیگر برنامه‌های اجرا شده در دفاتر رسانه‌ها بود.

یکی از لحظات ماندگار برایم در این روز به یادماندنی این بود که خادمین در تک تک دفاتر عاشقانه و مخلصانه به بیان کرامات امام مهربانی‌ها می‌پرداختند و در بیان خاطرات خادمین از این کرامات اشک بر چشمانشان جاری می‌شد و دل‌ها در این لحظه منقلب می‌شد.

حسین صادقیان، مدیر تحریریه روزنامه سپهر غرب در این آیین اظهار می‌کند: ما هر چه داریم از اهل بیت علیهم‌السلام داریم. این واقعا توفیقی بود که از طرف خداوند شامل حال اهالی رسانه شد و دعا می‌کنیم در آخرت در قبال حجتش رو سفید باشیم.

حمید خاکی‌زاده، یکی از خادمان آستان قدس رضوی با بیانی زیبا  می‌گوید: ما در مجالس به بیان خاطره که یک ذره‌ای از الطاف و کرامات امام رضا علیه‌السلام می‌پردازیم و امروز بخشی از این خاطرات را از زبان یکی از خدام حرم مدت ۲۸ سال خادمی را توفیق داشته، بازگو می‌کنم:

ما خانواده‌ای در اقوام داریم که سفرهای زیادی به شهرهای مختلف و کشورهای گونان داشته‌اند؛ یک روز به این خانم و آقا گفتم شما که به اقلب شهرها سفر کرده‌اید چرا به مشهد نمی‌روید و به آنها اصرار کردم که یک سفر به مشهد داشته باشند اما حرفی از زیارت امام رضا نزدم.

آنها این پیشنهاد من را پذیرفتند و با هم به مشهد رفتیم؛ در مشهد به نقاط گردشگری آن اعم از طرقبه و شاندیز و غیره رفتیم اما هیچ کدام سراغی از حرم امام رضا علیه‌السلام نگرفتند تا آنکه روز آخر رسید.

به آنها عرض کردم: به حرم امام رضا علیه‌السلام نمی‌روید؟ گفتند: خیر ما مشهد را گشتیم... سوار ماشین شدند و به سمت خروجی مشهد حرکت کردند... در بین مسیر چشمشان به گنبد حرم که افتاد خانم رو به گنبد گفت: آقا رضا ما به مشهد آمدیم خوش گذرانیدم حال داریم می‌رویم خداحافظ شما...

به گفته همسر این آقا، نزدیکی خروجی مشهد خانم خوابش برد و بعد از ده دقیقه از خواب پرید و اصرار کرد که باید برگردیم به سمت مشهد...بسیار تعجب کرده بودم، از او پرسیدم چه کاری داری؟

خانم پاسخ داد: یک کار بسیار مهم دارم باید بروی به سمت حرم امام رضا علیه‌السلام... در خواب آقا رو دیدم که فرمود: ما این زیارت را از شما قبول کردیم...

غلام‌رضا فریدونی، سرپرست روزنامه کیهان در همدان ضمن تبریک میلاد سراسر نور امام رضا علیه السلام ابراز می‌کند: شرایط کرونا اینگونه رقم زد که به جای برگزاری جشن اینگونه به محضر امام عرض ادب کنیم.

وی ادامه می‌دهد: طی مذاکراتی با دفتر آستان قدس موفق شدیم با کمک خادمین و حضور پرچم حرم و هدایای تبرکی اینگونه در دفاتر حاضر شویم و دل‌های خودمان را اینگونه به امام رضا علیه‌السلام متصل کنیم.

طاقتی‌ احسن، مدیر مسئول روزنامه همدان‌پیام نیز عنوان می‌کند:  افتخار ما ایرانی‌ها و همدانی‌ها این است که خود را دوستدار و خادم همیشگی اهل بیت علیهم‌السلام می‌دانیم و دعا می‌کنم که با سلامتی همه هم‌استانی‌ها این بحران را پشت سر بگذاریم.

فاطمه عزیزی هرمز، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان می‌کند: این روزها به شدت دلتنگ حرم هستیم و واقعا احتزاز پرچم در آغاز روز باعث شد روز خوبی را آغاز کنیم .

وی ادامه می‌دهد: ما از وقتی شنیدیم که قرار است این اتفاق در دفتر خبرگزاری ایسنا رخ دهد قرار از دل‌هایمان رفته و بسیار از این اتفاق خوشحال هستیم.

حمدالله چاروسایی ، مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان و مسئول خبرگزاری برنا در همدان، با بیان اینکه امروز رسالت اصلی ما به عنوان اصحاب رسانه تبیین ارزش های دینی و سیره اهل بیت(ع) است، می‌گوید: قرار گرفتن زیر سایه خورشید برای ما و مردم استان همدان افتخار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha