جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره ثامن

حوزه/ دبیر جشنواره ملی فیلم و کلیپ ثامن به تشریح بخش های مختلف جشنواره پراخت.

حجت الاسلام  محمد کاشانی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: شبکه جهانی ثامن یکی از نخستین شبکه های ماهواره ای دینی است که از تاریخ ۸/۸/۸۸ شروع به فعالیت نمود و بصورت تخصصی در حوزه معارف حضرت سلطان علی ابن موسی الرضا فعالیت میکند. و از انجا که امام رضا علیه السلام به حوزه های معارفی ، اخلاق و سبک زندگی و فرق و ادیان توجه ویژه تری داشتند . شبکه ثامن نیز در این سه حوزه برنامه های بسیار جدی و تخصصی  دارد.  

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره افزود: امام رضا علیه السلام در حدیثی میفرماید خداوند رحمت کند هر کس که امر ما را زنده کند از حضرت سوال شد امر شما چگونه زنده میشود حضرت فرمودند علوم ما را بیاموزد و به دیگران بیاموزاند زیرا اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند از ما تبعیت میکنند.

وی تصریح کرد: بر اساس همین دستور انتشار محاسن کلام اهل بیت علیهم السلام بخصوص امام رضا علیه السلام یکی از وظایفی است که ما باید در راستای خدمتگزاری به ساحت اهل بیت انجام ده  امروز بهترین  راه انتشار محاسن کلام اهل بیت علیهم السلام استفاده از ابزار رسانه است.

دبیر جشنواره فیلم و کلیپ ثامن، گفت: اگر بخواهیم به مضمون این فرمایش عمل کنیم باید به ابزار رسانه مجهز باشیم. و در این میان هنرمندان و علاقه مندان زیادی هستند که به ابزار رسانه مسلط هستند و توانایی تولید کلیپ ، موشن گرافی ، مستند و... را دارند و مایلند که با تولید آثار خلاق و تاثیر گذار خدمتی  به ترویج معارف امام رضا(ع) داشته باشند و یا آثاری در این رابطه تولید کردند ولی این آثار دیده نشده و آنچنان که باید مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی افزود: زیرا ابزاری برای انتشار آثار و دیده شدن آثارشان را ندارند. شبکه ثامن میتواند رسانه خوبی برای این هنر مندان باشد و آثار ارزنده شان را در آنتن شبکه ثامن و با نام خودشان منتشر کنند و به چشم ارادتمندان امام هشتم بنشانند. هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و تشویق این هنرمندان در گوشه و کنار جهان و راه اندازی یک کمپین بزرگ تولید آثار رسانه ای در جهت نشر معارف اهل بیت بخصوص امام رضا علیه السلام میباشد.

قالب های برگزاری جشنواره

وی گفت: در این جشنواره آثاری که در قالب هایی چون: کلیپ، موشن گرافی، استاپ موشن، پویا نمایی، مستند ، فیلم داستانی، برنامه تلویزیونی  اعم از برنامه های کارشناس محور ، پلاتو ، تاک شو و قطعه صوتی اعم از سرود ، مداحی، دیکلمه و... باشد پذیرفته می شود.

موضوعات این جشنواره

حجت الاسلام کاشانی بیان کرد: این جشنواره بنا دارد بصورت تخصصی به حوزه معارف امام رضا علیه السلام بپردازد و مباحثی اعم از  معارف و احادیث رضوی ، سبک زندگی از منظر امام رضا علیه السلام ، اخلاق از منظر امام رضا علیه السلام ، دعا و معنویت در سیره امام رضا علیه السلام ، امام رضا علیه السلام در رزمگاه ادیان ، تاریخ امام رضا علیه السلام ، فرزندان و یاران امام رضا علیه السلام، اشعار و دلگویه های رضوی، کرامات و معجزات امام رضا علیه السلام، حرم مطهرو زیارت ، قدمگاه های امام رضا علیه السلام در ایران و... از جمله موضوعات رقابتی این جشنواره میباشد.

وی گفت: زمان ارسال آثار تا تاریخ ۳۰ آذر ۹۹ است و علاقمندان می توانند از راه‌های ذیل آثار خود را از یکی از طرق کد پستی: ۳۷۱۳۷۴۴۹۸۵ یا تلفن : ۹۸۲۵۳۷۸۳۷۶۶۷۰۰ و شبکه های اجتماعی( واتساب، تلگرام ، ایتا) ۰۹۹۱۸۸۸۴۰۰۲ و ایمیل  saamentv@chmail.ir ارسال کنند.
 

وی گفت: اگر علاقه مندان آثار خوبی در موضوعات غیر امام رضایی هم داشته باشند میتوانند برای جشنواره ارسال کنند. آثار خلاق و جذاب  رسانه ای در حوزه های  معنوی وعرفانی ، سایر اهل بیت ، مسال اخلاقی و.. هم پذیرفته میشود ولی آثار مرتبط با امام رضا علیه السلام از اولویت و امتیاز بالاتری برخوردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha