چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سرصدف

حوزه/ پژوهشکده زن و خانواده با همکاری معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، دومین دوره مقدماتی مجازی مباحث حجاب و عفاف «سِرّصدف » را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پژوهشکده زن و خانواده با همکاری معاونت فرهنگی  تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، دومین دوره مقدماتی مجازی مباحث حجاب و عفاف «سِرّصدف » را برگزار می‌کند.

غلامرضا پریمی در رابطه با برگزاری دومین دوره برگزاری غیر حضوری سرّصدف اظهار داشت: این دوره با هدف تقویت و ارتقاء دانش و بینش مورد نیاز طلاب خواهر، دانشجویان و سایر فعالان فرهنگی، جهت آشنایی بیشتر آنان با مطالعات و پژوهش های روز در حوزه پوشش زنان برگزار میشود.

مسئول گروه خدمات آموزشی پژوهشکده زن و خانواده، با اشاره به اینکه دوره آموزش تصویری «سرّصدف» در قالب یک دوره مجازی برگزار می‌شود، بیان کرد: این برنامه آموزشی با ارائه سرفصل های مشخصی در حوزه عفاف و پوشش زنان، اصلاح بینش و انگیزش مخاطبین و ارتقاء سطح علمی و عقیدتی  آنان در این عرصه را مد نظر قرار داده است.

وی  با برشمردن دروس ارائه شده در دوره کوتاه مدت تابستانی فوق اعلام کرد: در این دوره علاوه بر مباحثی مثل مسئله ‌شناسی حجاب در بین روشنفکران معاصر ایرانی، به مباحثی دیگر از قبیل سیاستگذاری فرهنگی در باب حجاب، قرآن و مسئله حجاب؛ مروری بر پرسش‌های نو و نیز پرسش های نو در مطالعات اسلامی حجاب نیز پرداخته خواهد شد. لازم به ذکر است که این دوره در سال گذشته برای نخستین بار برگزار شد و بنا به درخواست علاقمندان، مجدد تکرار می شود.

پریمی افزود: محتوای دوره برگرفته از پژوهش‌های سالیانه اخیر در پژوهشکده زن و خانواده در موضوع حجاب است که در دو اثر:  حجاب پژوهی «پوشش زنان در زمان پیامبر صل الله علیه و آله» و  «پژوهش‌های فقهی حجاب» انتشار یافته است.

مسئول آموزش پژوهشکده زن و خانواده تاکید کرد: مباحث دوره سرّ صدف بصورت فایل های صوتی تصویری همراه با متن آموزشی مربوطه در سامانه آموزش مجازی پژوهشکده زن و خانواده قابل استفاده است و علاقمندان پس از ثبت نام و اختصاص نام کاربری و رمز ورود می توانند از این مباحث بهره مند شوند.

ثبت نام دوره از تاریخ شانزدهم تا سی ام تیر ماه ۱۳۹۹  از طریق سایت پژوهشکده زن و خانواده به آدرس:  https://wrc.ir  انجام خواهد شد.

برگزاری دوره  از ابتدای مردادماه سال جاری تا پایان همین ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سمانه حسینی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    با سلام، لطفا در کنار دوره‌های مجازی ، دوره های حضوری را نیز برای ما ساکن شهر قم هستیم نیز برگزار کنید.