جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دختر مسلمان بریتانیایی از سوارکاری باحجاب می‌گوید

حوزه/ دختر محجبه بریتانیایی که به عنوان یک پزشک جوان در آکسفورد وارد دنیای سوارکاری شده، از چالش‌هایش به عنوان یکی از معدود دختران مسلمان سوارکار می‌گوید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از horseandhound، بانوی سوارکار محجبه بریتانیایی، از هم‌کیشان خود در این کشور خواست به ورزش از جمله سوارکاری علاقه بیشتری نشان بدهند.

نوری حسین که نخستین بار زمانی که یک پزشک جوان در آکسفورد بود وارد دنیای سوارکاری شد، تجربه خود را در دنیای اسب‌سواری مثبت توصیف کرده و می‌گوید: بارها به من گفته‌اند که آیا می‌خوام روسری خودم را بردارم یا اینکه داشتن روسری باعث شده من منزوی شوم. اما من اصلا چنین احساسی ندارم.

وی به عنوان یک پزشک که کار سختی را داشته می‌گوید که همیشه به اسب‌ها علاقه داشته و در لندن از کودکی سوارکاری می‌کرده‌است. خانواده وی سپس به باکینگهام‌شایر نقل مکان کردند و دروس سوارکاری او متوقف شده است.

بعد از گذشت دو سال او دوباره وارد مسابقات سوارکاری شد، و درحالی که در ماه رمضان روزه می‌گیرفت و در بیمارستان نیز به کار مشغول بود.

نوری می‌گوید که سوارکاری پس از روزهای پراسترس کاری، برای او آرامش‌بخش بوده‌است اما همیشه به خاطر اینکه تنها دختر محجبه بوده، احساس تنهایی داشته است.

وی گفت: من آسیایی هستم و روسری می پوشم. من فکر نمی‌کنم مردم قصد نامهربانی داشته باشند اما آن‌ها به من خیره می‌شوند. به علاوه من مشروب نمی‌خورم و غذاهای غیرحلال مصرف نمی‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: دیدن شخصی مشابه من برایشان جدید است و فکر نمی‌کنم این کار برایم جدی باشد. برای مثال فکر می‌کنند من نباید حق داشته باشم روسری سر کنم. می‌دانم

نوری با بیان اینکه خانواده وی از سوارکاری او حمایت می‌کنند، افزود: دختران آسیایی و اقلیت‌ها نباید فکر کنند چون تعداد سوارکار زیادی مانند آن‌ها وجود ندارد، نباید به این رشته وارد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha