سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام سرایی

حوزه/ حجت الاسلام سرایی گفت: باعث تاسف است که از ۲۴ مدیرکل استان که باید در جلسات شورای فرهنگی عمومی شرکت کنند، افراد کمی می‌آیند و بقیه ترجیح می‌دهند معاونین خود را به این جلسات بفرستند، بنابراین خیلی از مصوبات شورا اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی امروز در جلسه بررسی راهکارهای عملیاتی سازی جهش تولید و مطالبه‌گری که در سالن جلسات نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: مطالبه‌گری به معنای واقعی کلمه در کشور و خصوصا آذربایجان‌غربی ضعیف است و باید محافظه‌کاری را که قتلگاه انقلاب است، کنار گذاشت و از انقلاب دفاع کرد.

وی ادامه داد:  باعث تاسف است که از ۲۴ مدیرکل استان که باید در جلسات شورای فرهنگی عمومی شرکت کنند، افراد کمی می‌آیند و بقیه ترجیح می‌دهند  معاونین خود را به این جلسات بفرستند، بنابراین خیلی از مصوبات شورا اجرا نمی‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در اعیاد و مناسبت‌ها به جای این که نام اهل بیت(ع) را مطرح کنند و شهر رنگ و بوی اهل بیتی بگیرد، بنرهای خوانندگان در شهر زده می‌شود.

وی اظهار کرد: در جنگ تحمیلی روحانیت نقش اساسی در هدایت و جهت دهی به رزمندگان داشتند و در خیلی از موارد هم فرمانده میدان و هم رزمنده بودند و در عین حال مباحث دینی را برای رزمنده‌ها تبیین می‌کردند؛ باید این‌ها امروز طرح و به عنوان الگوی روحانیت انقلابی قرار گیرد.

حجت الاسلام سرایی گفت: نباید صرفا به سخنرانی‌ها اکتفا کرد، بلکه باید در منابر و سخنرانی‌ها به صورت صریح از انقلاب دفاع کرد و هر جایی هم لازم بود بنابر دستور رهبری حل مشکلات مردم را از مسئولین مطالبه کرد.

وی با تاکید بر آسیب‌شناسی ضعف‌های موجود، افزود: باید ضعف‌های موجود شناسایی شود و با جبران این ضعف‌ها، با قدرت بیشتری در مسیر انقلاب حرکت کرد.

روحانیت همیشه در کنار مردم است

حجت الاسلام علی اعتمادی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی هم در این جلسه با بیان این‌که در رزمایش کمک مؤمنانه، آذربایجان‌غربی رتبه دوم کشوری را کسب کرد، گفت: روحانیت استان همیشه در بحران‌ها به صحنه آمده‌اند. در زلزله خوی از روز اول روحانیت و طلاب پای کار آمدند و به زلزله زده‌ها کمک کردند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در زمان شیوع ویروس کرونا روحانیت به صورت عملی وارد میدان شد و نشان داد که همیشه در کنار مردم است.

وی اظهار کرد: ۱۴ کارگاه تولید ماسک زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان به تولید و توزیع ماسک اقدام کردند و باید از روحانیون جهادی که همیشه در صحنه هستند، حمایت و پشتیبانی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha