شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: برای رسیدن به اهداف حوزه باید موانع را از راه تحصیل طلاب کم کنیم تا بهتر بتوانیم به رسالتمان نزدیک شویم و حوزه‌ای پیشرو و همراه با نظام داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دومین جلسه شورای اداری مرکز خدمات در سال ۹۹ با حضور رئیس و مدیران ستادی مرکز خدمات در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این جلسه  که مدیران استانی مرکز خدمات به صورت مجازی حضور داشتند، رئیس مرکز خدمات با اشاره به رویکرد مرکز در ارائه خدمات هدفمند گفت: از معاونت‌ها و ادارات کل ستادی مرکز تقاضا می‌کنم تهیه آیین‌نامه‌های لازم طرح هدفمندی را به صورت جدی دنبال کنند و از شوراهای منطقه مرکز نیز تقاضا دارم با برگزاری جلساتی به صورت مجازی با مبانی این طرح آشنا شده و آن را برای کارکنان مرکز به خوبی تبیین کنند.

ما در برابر روحانیت و جامعه مسئولیت داریم
وی با بیان اینکه ما در برابر روحانیت و جامعه مسئولیت داریم، افزود: روستاهای بسیاری هستند که با جمعیت بالای هزار خانواده روحانی ندارند، این یک موضوع بسیار مهم است و ما باید دست به دست هم دهیم و شرایط را طوری فراهم کنیم که روحانیون آن‌طور که باید نقش خود را ایفا کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: برای رسیدن به اهداف حوزه باید موانع را از راه تحصیل طلاب کم کنیم تا بهتر بتوانیم به رسالتمان نزدیک شویم و حوزه‌ای پیشرو و همراه با نظام داشته باشیم.
وی تصریح کرد: موضوع هدفمندی بسیاری ضروری است و باید با تدبیر و درایت این کار را پیش ببریم و اگر کوتاهی کنیم در پیشگاه خداوند پاسخی نخواهیم داشت؛ هرچه برای رشد و تعالی حوزه اهمیت قائل هستید برای هدفمندی خدمات نیز باید اهمیت قائل شوید.
رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه در هدفمندی خدمات مسئله اثباتی مدنظر است و در نظر داریم کسانی که بیشتر خدمت می‌کنند بیشتر حمایت شوند، گفت: مقاطع تحصیلی زیربنای علمی طلبه است و باید تلاش کنیم در این دوران کمک بیشتری به طلاب شود تا شخصیت علمیشان شکل بگیرد و در آینده به درستی به جامعه خدمت کنند. اگر طلبه برای معیشت به کارهای دیگر رجوع کند نمی‌تواند آن‌طور که باید از نظر علمی پیشرفت کند.

مرکز خدمات با همراهی طلاب در ایام شیوع کرونا قدم های موثری برداشت
وی با اشاره به اقدامات مرکز خدمات در ایام شیوع کرونا افزود: مرکز خدمات در این ایام توانست با همراهی طلاب جهادی در مقابله با این بیماری گام‌های مؤثری بردارد و خدمات شایسته‌ای به عموم مردم ارائه کند.
مرکز خدمات مانند مجموعه‌های درمانی و اورژانسی در کشور است و در شرایط خاص مسئولیتی ویژه دارد
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: گاهی گفته می‌شود در شرایطی که خطر و تهدید ابتلای به بیماری وجود دارد باید فعالیت اداره‌ها کمتر شود؛ باید عرض کنم که این موضوع در مورد مرکز خدمات صدق نمی‌کند، مرکز خدمات مانند مجموعه‌های درمانی و اورژانسی در کشور است و مسئولیت‌های خاصی دارد و باید در شرایط بحرانی و ویژه در صحنه حاضر باشد و اگر طلبه و خانواده‌ وی گرفتار شد به کمکش بشتابد.
وی عنوان کرد: از مدیران استانی مرکز خدمات تقاضا دارم که این حس را داشته باشند که در جبهه و در سنگر مقابله با این بحران قرار داریم و باید تمام تلاش خود را برای مقابله با ویروس انجام دهند و ارتباط فعالی با ستاد استانی مقابله با کرونا داشته باشند.

ارتباط مدیران استانی مرکز خدمات با طلاب افزایش یابد
رئیس مرکز خدمات به ارتباط مدیران استانی مرکز خدمات با طلاب و روحانیون تأکید کرد و گفت: مدیران استانی یک روز در هفته را به ارتباط با طلاب اختصاص دهند و اگر این ارتباط به صورت حضوری ممکن نشد حتماً به صورت مجازی برقرار شود.

گام دوم رزمایش غیر حضوری خدمات اجرا می شود
وی با قدردانی از مدیران و کارکنان مرکز خدمات برای اجرای رزمایش خدمات غیر حضوری در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: این رزمایش یک نوع امتحان و آزمایش بود و گام دوم که به زودی برگزاری خواهد شد باید با کیفیت بهتری اجرا شود.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: طلبه‌ها برای حضور در مرکز خدمات باید وقت و هزینه بسیاری صرف کنند، وقتی می‌شود همین خدمات را از طریق مجازی ارائه کرد، الزامی نباید باشد که طلبه را به مرکز بکشانیم.
وی به شرایط سختی که در کشور از نظر معیشتی وجود دارد اشاره کرد و بر خدمت‌رسانی به مردم و ارتباط دوستانه با آنان تأکید کرد.
رئیس مرکز خدمات بیان کرد: یکی از شاخصه‌هایی که خداوند کسی را به نبوت بر می‌گزیند محبت به مردم است و ما نیز باید بر اساس آموزه‌های دینی عمل کرده و با مردم با مهربانی رفتار کنیم.

مرکز خدمات خانه طلبه است و باید نقش پدرانه و دلسوزانه برای طلبه داشته باشیم
وی گفت: مرکز خدمات خانه طلبه است و باید نقش پدرانه و دلسوزانه داشته باشیم، باید به جد پیگیر مشکلات طلاب باشیم و اگر طلبه گرفتار بود برای رفع مشکلش تلاش کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: اگر برای رفع مشکلات کسی از آبرویمان بگذریم خداوند آن را جبران خواهد کرد؛ برای خدمت به طلبه‌ها دلسوزانه‌تر و فعالانه‌تر تلاش کنید و مطمئن باشید خشنودی خدا و ولی‌عصر(عج) را در پی خواهد داشت.

خدمت به مردم علاوه بر وظیفه دینی یک وظیفه ملی است
وی گفت: خدمت به مردم علاوه بر وظیفه دینی یک وظیفه ملی است، چراکه استکبار با تمام وجود تلاش می‌کند با ایجاد مشکلات مختلف کشور ما را تسلیم کند ولی با وجود همه مشکلات ملت ایران با غیرت مقاومت کرده‌اند و تسلیم نشده‌اند.
رئیس مرکز خدمات در ادامه به نامه‌ای که اخیراً به مقام معظم رهبری نوشته‌شده است اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری از ابتدا عنایت‌های مختلفی به این شخص داشته‌اند ولی جز قهر کسی چیزی از او ندیده است و نقش منفی او در عرصه‌های مختلف برای همه روشن است و هیچ‌گاه قدمی برای نظام بر نداشته است.
وی بیان کرد: در این شرایطی که آمریکایی‌ها این گرفتاری‌ها را دارند و حتی واسطه می‌فرستند برای مذاکره و ایران قبول نمی‌کند و عزت خود را حفظ نموده است و خیلی دور از انصاف و روح دینی و ایمانی است که کسی این‌گونه حرکت‌هایی انجام دهد.

مردم ایران بسیار موقع‌شناس هستند و به خوبی شرایط را درک می کنند
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: این‌گونه حرکت‌ها تنها باعث می‌شود دشمنان سوءاستفاده کنند، مردم ایران بسیار موقع‌شناس هستند و به خوبی شرایط را درک می کنند و درباره این نامه نیز خیلی خوب بی‌اعتنایی کردند.
وی تصریح کرد: سوابق این شخص را ببینید و بخوانید؛ حتی اصلاح‌طلبان و کسانی که در خارج از کشور هستند نسبت به این نامه موضع گرفتند. حتی کسانی که برای مذاکره با آمریکا دم می‌زدند اظهار کرده‌اند در شرایط امروز دیگر جای این حرف‌ها نیست، چراکه وضعیت آمریکا دیگر مانند قبل نیست.
رئیس مرکز خدمات گفت: برخی ممکن است به دلیل مشکلات معیشتی و ضعف برخی مسئولان تحت تأثیر این حرکت‌ها قرار بگیرند ولی ما وظیفه داریم که در جامعه روشنگری کرده و برای مردم روشن کنیم که این افراد چه هدفی از این حرکت‌ها دارند.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha