پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرزندخواندگی

حوزه/ معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی قم گفت: ۳۵۰ خانواده در نوبت فرزندخواندگی هستند که در صورت صلاحیت آن‌ها اقداماتی در این زمینه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مریم علیشیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه اجتماعی خدمات گسترده‌ای را انجام می‌دهیم که در زمینهٔ مختلف اقدام به خدمت‌رسانی می‌کنیم که خانه امن یکی از مراکزی است که ارتقای و توانمندسازی زنانی که تحت خشونت خانوادگی قرارگرفته‌اند، را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: مرکز مداخله در خانواده به‌منظور کاهش طلاق که هدف اصلی آن تحکیم بنیان خانواده است نیز در طی سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده است به‌طوری‌که برای هزار و ۱۰ زوج که خواهان طلاق توافقی بودند، مشاوره داده شد و البته بیشتر زوج‌هایی که درزمینهٔ اقتصادی مشکل داشتند با حمایت‌های بهزیستی به کانون گرم خانواده برگشتند.

علیشیری ابراز داشت: در این میان بیشتر زوج‌هایی که درزمینهٔ اقتصادی مشکل داشتند با حمایت‌های بهزیستی به کانون گرم خانواده برگشتند.

وی ادامه داد: ساماندهی کودکان خیابانی موضوع دیگری است که از طریق بهزیستی در حال پیگیری است که ۱۳۸ کودک را توانستیم در این طرح ساماندهی کنیم.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی قم تصریح کرد: ایجاد پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در سال گذشته در ۸ نقطه صورت گرفت که هدف از این کار کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق است.

وی ادامه داد: عدم آشنایی مردم با خدمات سامانه ۱۲۳ بهزیستی نیز مشکلاتی را به همراه داشته است که ضرورت دارد خبرنگاران در این زمینه خدمت‌رسانی بهتر و بیشتری داشته باشند.

علیشیری ادامه داد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اقدامات دیگری است که در طی سال‌های اخیر همواره در دستور کار قرار داشته است که نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به چند قلوها اقدام دیگری است که در این معاونت انجام می‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی قم گفت: نظارت و رسیدگی به مهدهای کودک از دیگر اقداماتی که توسط این بخش اجتماعی بهزیستی انجام می‌شود.

وی فرزندخواندگی را موردتوجه قرارداد و افزود: ۳۵۰ خانواده در نوبت فرزندخواندگی هستند که به‌صورت کاملاً غیرحضوری این اقدامات انجام می‌شود و سال گذشته نیز در همین زمینه ۱۱ پسر و ۸ دختر به خانواده‌های خواستار فرزندخواندگی تحویل داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha