جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 909139
۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

حوزه/ هفتمین جشنواره هنر آسمانی با تجلیل از برگزیدگان این دوره عصر امروز در سالن همایش های مدرسه معصومیه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره هنر آسمانی عصر امروز در سالن همایش های مدرسه معصومیه برگزار شد.

در بخشی از این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین نبوی در سخنانی بیان کرد: اگر بخواهیم هنر حوزه ساماندهی پیدا کند، نخست باید به تربیت نیروهای مناسب بپردازیم تا در مواقع درخواست صداوسیما بتوانیم طلاب خوب را معرفی کنیم، گاهی مواقع طلبه خوب می تواند بسیاری از عوامل فیلم را تحت تاثیر قرار دهد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ادامه داد: ما طلابی را به ورزشگاه ها فرستادیم، نتیجه حضور طلاب در ورزشگاه ها این بود که کسی در حضور آن ها ناسزا نمی گفت و حتی مردم از این حرکت استقبال می کردند.

در قسمت بعدی برنامه، دو آقا و بانو از برگزیدگان در عرصه شعر به قرائت اشعار خود پرداختند. همچنین حبیبه جعفری در بخش ادبیات داستانی به قرائت بخشی از داستان محمد پرداخت.

در بخشی اصلی شعرخوانی، حجت الاسلام اخلاقی که شناسنامه اشعار حوزوی بوده و مورد تجلیل رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، برخی از اشعار خود را قرائت کرد.

در ادامه حجج اسلام بطحایی دبیر بخش داستان نویسی و زمانی دبیر بخش شعر جشنواره هنر آسمانی به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداختند.

در بخشی از این برنامه از مقام مرحوم سید علی حسینی تجلیل به عمل آمده و تقدیرنامه با دستان آیت الله اعرافی و حجت الاسلام والمسلمین نبوی به همسر و فرزند این هنرمند فقید اهدا شد.

در بخش اصلی این برنامه، آیت الله اعرافی به بیان سخنانی در باب اهمیت ترویج هنر متعالی در حوزه های علمیه پرداخت.

در قسمت پایانی از اسامی زیر به عنوان صاحبان آثار برگزیده تجلیل شد.

در بخش رمان، داستان، خاطره و روایت، در بخش رمان برای اثر «واو» جایزه به اسماعیل واقفی تعلق گرفت؛ حسین زحمتکش زنجانی هم برای اثر «بوی نم باروت» شایسته تقدیر شناخته شد.

یونس عزیزی برای رمان «چپ دست ها» رتبه نخست را کسب کرد؛ رتبه نخست در بخش داستان کوتاه به حبیبه جعفری برای اثر «محمد» تعلق گرفت؛ خانم زهرا حسینی برای اثر «راحیل» تقدیر شد.

همچنین در بخش شعر و نثر ادبی، خانم طیبه رضوانی برای اثر «عروس بابا» و «وقت خواب» در بخش شعر کودک تجلیل شد.

در موضوع فضای مجازی خانم سمیه زارع خردمند مورد تقدیر قرار گرفت؛ همچنین در بخش ویژه خانم طیبه عباسی برای اثر «حج ناتمام» تقدیر شد که به موضوع تکفیری ها پرداخته بود؛ همچنین سعید مبشر در بخش وحدت بین مسلمین جایزه خود را دریافت کرد.

حجت الاسلام رضا حاجی حسینی برای شعر «خدا را شکر حیدر هست» تقدیر شد؛ خانم راضیه مظفری و عاطفه جوشقانیان از تقدیر شدگان دیگر در بخش شعر بودند.

رضا خورشیدی برای شعر «حره یعنی» و سید ابراهیم موسوی برای اثر «رازهای سر به مهر» تقدیر شدند.

حجت الاسلام سید عبدالحمید عظیمی برای اثر «یک جفت کفش زخمی» و خانم نظیفه سادات موذن برای اثر «مثل گل آفتابگردان در شب» به عنوان رتبه اول نثر ادبی تقدیر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    چرا جشنواره فقط در بخش داستان و شعر برگزار شد. چرا در بخش های فیلم کوتاه، انیمیشن، بازیهای رایانه ای ، گزارش و خبر برگزار نشد؟