شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید مصطفی ابراهیمی

حوزه/ بر اساس نصوص دینی هدف پیامبر بزرگوار اسلام، برقراری نظام جهان شمول الهی است و حوزه علمیه نهادی برای تحقق این هدف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی امروز در نشست مدیران مدارس علمیه قزوین گفت: بر اساس نصوص دینی، هدف پیامبر اسلام(ص) برقراری نظام جهان شمول الهی بود و حوزه علمیه نهادی برای تحقق آن است و حضور هوشمند و توانمند در سطح ملی و فراملی الزام طبیعی تحقق این هدف است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید در عرصه جهانی فعال عمل کند، افزود: برای حضور در عرصه بین الملل مهم ترین رکن، ارتقای نگرش بین المللی در فعالیت های حوزویان است، چرا که در شرایط کنونی دنیا، فضایی برای شنیدن صدای حق و فرهنگ متعالی اسلام نمی ماند.

مسئول امور بین الملل حوزه علمیه قزوین بیان کرد: شبکه سازی حوزوی بین المللی و ایجاد ظرفیت برای حضور مؤثر افراد و نهادها در عرصه بین الملل رصد و تحلیل محیط بین الملل و ارزیابی موقعیت اسلام و تشیع و پایش چگونگی تصویرسازی از اسلام و انقلاب اسلامی از وظایف حوزه در عرصه بین الملل است.

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: تقویت ارتباط با قومیت های دینی، فرهنگی، علمی، اجتماعی استان و توسعه تعاملات با نهادهای علمی - فرهنگی و توسعه ارتباطات بین فرهنگی رسمی و غیررسمی در عرصه داخلی و خارجی از دیگر وظایف مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha