شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بنگلادش نماز عیدسعید قربان را محدود می کند

حوزه/ با نگرانی‌ها از ادامه شیوع ویروس کرونا در کشور بنگلادش، در جلسه میان وزارتخانه‌ای، مقامات این کشور تصمیم به محدود کردن نمازهای عید قربان گرفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، بنگلادش اعلام کرد نماز جماعت مسلمانان که هر ساله در این کشور به مناسبت جشن عید سعید قربان به طور سنتی در محوطه‌های باز برگزار می‌شود، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

مقامات بنگلادشی این تصمیم را پس از یک جلسه میان  وزارتخانه‌ها اعلام کرده و گفتند مناطق بازی که معمولا نمازهای عید در آن‌ها برگزار می‌شود جمعیت گسترده‌ای را در خود جای می‌دهند و به همین سبب نیز در عوض مردم را به اقامه نماز در مساجد که فضاهای کوچکتری دارند ترغیب کردند.

محمد انور حسین ، دبیر امور دینی وزارت امور مذهبی بنگلادش ریاست این جلسه را بر عهده داشت ،

این جلسه حکم مشابهی را در مورد نمازهای مسلمانان در مراسم پیش از عید سعید فطر در ماه می داده بود.

در آخرین جلسه تصویب شده بود که فرش‌ها از سالن نمازخانه مساجد برداشته شوند و محل پیش از هر نماز ضدعفونی گردند. طرح فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات بهداشتی دیگر از جمله استفاده از ماسک نیز در مساجد به اجرا گذاشته شده است.

طبق این تصمیم همچنین به افراد سالمند، کودکان و کسانی که از بیماری رنج می‌برند اعلام شده که اجازه شرکت در نمازهای جماعت مساجد را ندارند.

یکی دیگر از مقامات ارشد این وزارتخانه ، معظم حسین ، به خبرنگاران گفت که مقامات روز دوشنبه در مورد این تصمیم دستور رسمی صادر می‌کنند.

وی گفت که این حکم از طریق مشورت با خبرگان ، مسئولان و علمای دین در این جلسه به دست آمده است.

پیش بینی می شود که عید قربان در ۳۱ جولای یا ۱ اوت در بنگلادش برگزار شود که بستگی به رویت ماه دارد.

روز یکشنبه ، بنگلادش، این کشور آسیای جنوبی ۴۷ مرگ و میر مربوط به ویروس کرونا  را به ثبت رسانده و در نتیجه تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا را به به ۲ هزار و ۳۵۲ مورد می رساند. روزانه ۲۶۶۶ نفر در بنگلادش به کرونا مبتلا شده و ۱۸۳ هزار و ۷۹۵ نفر در کل این بیماری را گرفته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha