جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جنبش امت

حوزه/ جنبش امت لبنان در بیانیه ای گفت: سی و سه روز مبارزه قهرمانه و بی نظیر، یک پیروزی بزرگی را تحقق بخشید که نه تنها در تاریخ درگیری عربی- صهیونیستی، بلکه از زمان سرنگونی امارت گراندا در اندلس (دوران حکومت مسلمانان در اسپانیا) در سال ۱۴۲۹ میلادی بی سابقه بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  جنبش امت لبنان در بیانیه ای با اشاره به اینکه چهاردهمین سالگرد جنگ تموز (۳۳روزه) درس و  عبرت های کافی به ما می دهد، گفت: سی و سه روز مبارزه قهرمانه و بی نظیر، یک پیروزی بزرگی را تحقق بخشید که نه تنها در تاریخ درگیری عربی- صهیونیستی، بلکه از زمان سرنگونی امارت گراندا در اندلس (دوران حکومت مسلمانان در اسپانیا) در سال ۱۴۲۹ میلادی بی سابقه بود.

این جنبش لبنانی در ادامه اشاره کرد: برخی از جنگ سی و سه روزه درس و عبرت نگرفته و هر بار به ائتلاف آمریکا و دولت های مرتجع برای تحقق پیروزی تکیه کردند. ما این مسئله را در گرایش آنان به ائتلاف آمریکایی در جنگ تروریستی علیه سوریه دیدیم و هنوز  ادامه دارد. اکنون اینها به "قانون قیصر" تکیه کرده و کورکورانه به دنبال آن می روند، بدون اینکه منافع عالی ملّی لبنان و روابط تاریخی لبنان و سوریه که طی صد سال تداوم داشته را در نظر بگیرند.

جنبش امت لبنان بیان داشت: تراکم پایداری ها و مقاومت و پیروزی ها بر دشمن صهیونیستی و اربابان و دنباله های آن از جمله تروریسم تکفیری و دولت های مرتجع، خمیرمایه افزایش آگاهی و مبارزه آزادی بخش باقی خواهد ماند و طرح های شیطانی را به فضل قیام بزرگ و خلّاق مقاومت های عربی و اسلامی با شکست مواجه خواهد کرد.

جنگ اسرائیل و لبنان که در لبنان به جنگ تموز معروف است، سی و سه یا سی و چهار روز به طول انجامید و در این جنگ ارتش رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان وارد جنگ شد و دامنه این جنگ شمال اسرائیل و سرتاسر لبنان را فرا گرفت. این نبرد در نهایت با پیروزی غرور آمیز حزب الله پایان یافت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha